Gå til innhold

Slankt tastatur med lys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sexy tastatur....

Nå har jeg lagt inn bestilling på tastaturet! Gleder meg som en liten unge:-) Dette tastaturet var dråpen som fikk begeret til å renne over for min del... Fra før har jeg hatt glede av xbox mediasenter i mange år, men når jeg fikk se denne lekkerbiskenen så bytter jeg ut xbox'n med htpc til mitt oppsett sammen med min 37" lcd og min kjære sony prosjektor med tilhørende 100" lerret.

 

Har savnet det lille ekstra på spill ifm skarphet, PAL oppløsning på et 100" lerret ser ikke spessielt bra ut. Jeg har lenge tenkt på en 360, men mangelen på mediasenter/ begrenset mediasenter funksjoner har holdt meg i tvilen. Nå kan jeg endelig kjøre xga på lerret og wxga på tv med utvidet skrivebord på tv og prosjektor med dvi!

 

Videre så utvider jeg utstyrspakken med trådløs logitech kontroller og senere ratt. (er en fanatisk rally entusiast).

 

Så logitech, jeg håper dette duger! Jeg har hatt utgifter i 10 000 kroners klassen og tømt siste rester av studielånet mitt pga av denne lekkerbiskenen. Ikke skuff meg...

Lenke til kommentar

Jeg har også lagt inn en bestilling. På Netshop Oslo som skal få det på lager om to dager. Komplett har allerede fått det på lager, så jeg regner med det er rett rundt hjørnet.

 

Henter det på hentelageret, så det blir selvsagt ingen handel hvis det ikke er norsk utgave.

 

Når det gjelder bakgrunnsbelysning så sier artikkelen i HW.no at det skal ha det, men spesifikasjonene på logitech.no sier ikke noe om det, bortsett fra mediefunksjonene over F-tastene, som lyser opp når man trykker Fn-tasten. Noen som vet?

 

Det eneste som bekymrer meg litt er om det fungerer gjennom en gipsvegg m/isolasjon. PC'n skal nemlig stå i rommet ved siden av. Men rekkevidden skal være god ifølge etpar tester. I en av dem sier testeren at det fungerer perfekt gjennom 4 vegger.

 

Testene fins her:

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2054518,00.asp

http://www.i4u.com/section-viewarticle-147.html

 

De sier forresten heller ikke noe om den variable bakgrunnsbelysningen nevnt på HW.no, så det ser ikke så lyst ut, for å si det sånn...

 

 

Mvh

Audun

Lenke til kommentar
De sier forresten heller ikke noe om den variable bakgrunnsbelysningen nevnt på HW.no, så det ser ikke så lyst ut, for å si det sånn...

7326543[/snapback]

I den siste testen du linket til står det jo ganske tydelig, med bilder, at det er teksten over F-tastene som lyser, og touchområdene som har lysindikatorer.

 

Selve tastene er ikke bakgrunnsbelyst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter og skriver på tastaturet akkurat nå. Har enda ikke lagt inn driveren, men omtrent alt funker i XP uten at dette er lagt inn.

 

Førsteinntrykk

- Utrolig elegang, det kunne like godt stått Bang & Olufsen. Kvaliteten og finnishen virker helt fantastisk. Det gir ikke ten typiske plastfølelsen som tastatur gjerne har. Finner neppe tastatur med høyere WAF enn dette, får du ikke ha dette i stua har du rett og slett valgt feil. Feil kone vel og merke.

- Musstyring fungerer utmerket, akkurat som touchpad på bærbar PC. Har du vent deg til dette, så fungerer det bra.

- "Tastefølelsen" minner til forveksling om en bærbar PC. De yter passe motstand og er behagelige å skrive på.

- Utrolig sleip fade inn og ut av lysene, også ring rundt touchpaden som lyser opp ved berøring.

- Fantastisk stilig volumkontroll, virkelig bra laget, tipper den føler varmen fra fingeren. Den lyser opp der hvor du trykker, slik at du kan sette volumet lavt med berøring lavt på skalaen, altså slipper du de typiske mange trykkene på volumknappen. Fungerer ikke uten drivere installert, så de skal inn nå.

- Fungerer problemfritt mot vedlagt Blåtann dongle.

- Piper når du trykker Caps Lock, grei påminnelse :-)

 

Jeg kan faktisk ikke finne en eneste negativ ting med dette tastaturet bortsett fra at det ikke er lys i tastene. Men alt det andre er så utrolig bra gjennomført at dette høyst sannsynlig må være det absolutt beste HTPC tastastaturet på markedet.

 

Edit:

- Tok feil med volumknappen. Den funker uten driver den også, men du må skyve fingen opp og ned på tastaturet for å øke/senke volumet.

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Er ikke tastaturet veldig høyt? Synes det ser en smule stort ut til formålet? Den nederste delen (armlenet) går vel ikke an å ta bort? :(

 

Du er altså sikker på at det går an (med drivere) å trykke f.eks. midt på volumkontrollen, så settes volumet til 50%? Og dette er ikke mulig uten drivere?

 

Er det bare én windowsknapp? :(

 

Hvordan er space-tasten? På Dinovo er space-tasten utrolig dårlig, den lager mye høyere lyd enn de andre tastene, og er mye mindre følsom enn de andre tastene - siden det kun er "sensor" i midten.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Er ikke tastaturet veldig høyt? Synes det ser en smule stort ut til formålet? Den nederste delen (armlenet) går vel ikke an å ta bort? :(

Stemmer, du kan ikke ta vekk den nederste delen. Tastaturet er så høyt som det ser ut på bildene. Mitt er nå plassert på toppen av forsterkeren. Ut fra tester ser det uansett ut til at levetiden på batteriet er såpass bra at det er helt unødvendig å la tastaturet stå i laderen mer en en gang i måneden. Med drivere installert får du beskjed om det er nødvendig.

 

Du er altså sikker på at det går an (med drivere) å trykke f.eks. midt på volumkontrollen, så settes volumet til 50%? Og dette er ikke mulig uten drivere?

Nei, volumet fungerte likt både med og uten driver. Du måtte "skyve" volumet opp og ned. Det var nettopp derfor jeg ikke trodde det fungerte uten drivere, noe jeg rettet opp på slutten av innlegget. Jeg fant ingen mulighet for å sette det slik at et trykk på midten av tasten ble 50% volum. Dette er kanskje like greit, da det med en slik løsning skal lite til å komme borti 100% lyd, og dette er ikke nødvendigvis ønskelig :-)

 

Er det bare én windowsknapp? :(

Det har jeg i grunnen ikke tenkt på, jeg har alltid benyttet den nede til venstre. Fn-tasten ligger der som den 2. windowstasten ellers er plassert. Med drivere installert kunne du sette Fn-tastene til å åpne stort sett det meste.

 

Hvordan er space-tasten? På Dinovo er space-tasten utrolig dårlig, den lager mye høyere lyd enn de andre tastene, og er mye mindre følsom enn de andre tastene - siden det kun er "sensor" i midten.

Reagerte ikke på at denne laget unormalt høy lyd, men så sitter jeg på jobb med et tastatur som lager mye lyd på space-tasten og derfor ikke merket det i samme grad. Jeg får sjekke når jeg kommer hjem, fikk mye den samme følelsen som jeg gjør på min HP bærbare, gjerne enda litt mer presise taster.

 

 

Ellers har jeg ikke testet rekkevidden på tastaturet noe som er litt vanskelig der det er plassert. "Lekerommet" er i kjelleren med vegger av betong.

 

Musstyringen kan nok være litt knotete dersom du ikke er vant med touchpad, men dette er en tilvenningssak og for meg fungerer det aldeles utmerket.

 

Med driver installert fikk du en del mer informasjon opp på skjermen når du f.eks. endret volum og startet programmer med Fn-tastene.

 

Som nevnt tidligere skulle det vært en liten glød i tastene, det er egentlig eneste mangelen til mitt bruk. Hadde vært moro om Logitech eller en 3. part en gang la tilgjengelig selvlysene taster, det kan da ikke koste all verdens å lage. Da kunne du "ladet" tastene under en lampe i et par sekunder før bruk!

Lenke til kommentar
Er ikke tastaturet veldig høyt? Synes det ser en smule stort ut til formålet? Den nederste delen (armlenet) går vel ikke an å ta bort? :(

Stemmer, du kan ikke ta vekk den nederste delen. Tastaturet er så høyt som det ser ut på bildene. Mitt er nå plassert på toppen av forsterkeren. Ut fra tester ser det uansett ut til at levetiden på batteriet er såpass bra at det er helt unødvendig å la tastaturet stå i laderen mer en en gang i måneden. Med drivere installert får du beskjed om det er nødvendig.

 

Kan man ikke skru den av elns? Du kunne ikke tenke deg å skru opp tastaturet ditt og se om du det var mulig å fjerne den sølv-tingen fra innsiden? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...