Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samboeren tenner ikke på meg lenger.


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan greide du å tolke at jeg ville gjøre mannen til en slave ut i fra det jeg skrev?

7002123[/snapback]

Grunnen er at den her:

"Er du flink til å hjelpe til hjemme? Hvis hun føler at hun gjør mesteparten av husarbeidet og føler seg sliten, så kan det legge en kraftig demper på sexlivet."

Veldig ofte brukes av kvinner som nettopp ønsker seg enda mer fritid, på bekostning av en allerede overarbeidet mann.

 

Men la oss nå ikke krangle om det, det hjelper ikke trådstarter til å lure samboeren i seng igjen :)

Lenke til kommentar
Hvordan greide du å tolke at jeg ville gjøre mannen til en slave ut i fra det jeg skrev?

7002123[/snapback]

Grunnen er at den her:

"Er du flink til å hjelpe til hjemme? Hvis hun føler at hun gjør mesteparten av husarbeidet og føler seg sliten, så kan det legge en kraftig demper på sexlivet."

Veldig ofte brukes av kvinner som nettopp ønsker seg enda mer fritid, på bekostning av en allerede overarbeidet mann.

7003632[/snapback]

Er du seriøst? Alle vet at damer gjør mer husarbeid enn menn. I gjennomsnitt så bruker damer et par timer mer enn menn på husarbeid hver dag. Og det er gjennomsnitt, det finnes også par hvor dama gjør ALT husarbeidet. Da er det ikke rart det ikke blir noe på den "overarbeida" mannen.

Lenke til kommentar
Er du seriøst? Alle vet at damer gjør mer husarbeid enn menn. I gjennomsnitt så bruker damer et par timer mer enn menn på husarbeid hver dag. Og det er gjennomsnitt, det finnes også par hvor dama gjør ALT husarbeidet. Da er det ikke rart det ikke blir noe på den "overarbeida" mannen.

7004348[/snapback]

Har du statistikker for overtidsarbeide osv. for mannen i samme forhold? Det er (dessverre) tradisjon for at menn tjener bedre enn kvinner, så da er det ikke så rart at menn oftere arbeider ekstra mye for å tjene mer penger, mens kvinnene ofte steller i hjemmet etter en litt kortere arbeidsdag (8t+ fremfor 10t+). Slik kan det hvertfall fort bære for nyetablerte par som trenger et lite boost på økonomien.

Lenke til kommentar
Hvordan greide du å tolke at jeg ville gjøre mannen til en slave ut i fra det jeg skrev?

7002123[/snapback]

Grunnen er at den her:

"Er du flink til å hjelpe til hjemme? Hvis hun føler at hun gjør mesteparten av husarbeidet og føler seg sliten, så kan det legge en kraftig demper på sexlivet."

Veldig ofte brukes av kvinner som nettopp ønsker seg enda mer fritid, på bekostning av en allerede overarbeidet mann.

 

Men la oss nå ikke krangle om det, det hjelper ikke trådstarter til å lure samboeren i seng igjen :)

7003632[/snapback]

 

Det er jo ikke snakk om å bruke noe som helst mot noen. Det er snakk om at dersom man føler seg sliten og har lite overskudd, så er man ikke særlig opplagt til å ha sex.

Lenke til kommentar

Er forholdet verdt noe for deg, så jobb med det. Prøv evt. å snakke med henne om det, om det er noe du kan gjøre for at hun skal føle seg litt mer ovenpå, ta på deg litt ekstra ansvar.

Nå vet ikke jeg hvordan deres forhold er, men innimellom er det koselig å bli gjort litt ekstra for :) Selv om det kanskje er en så liten ting som at du tar klesvasken selv om det egentlig er hennes tur.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har kommet inn mye svar til meg. Takk.

 

Kommer ikke til å "gå ut med søpla"

 

Dette er et forhold som betyr utrolig mye for meg. Er personen jeg ser for meg at jeg tillbringer resten av mitt liv sammen med.

 

Vi har pratet litt sammen om det. Og hun sier at hun ikke kan forklare hvorfor det er slik. Hun har bare ikke lyst på sex.

Når det gjelder å hjelpe til hjemme så gjør hun mere enn meg. Men det har noe med at mine arbeidsdager er på 10 timer, og hennes er på 6 timer. Dette har vi pratet om oss i mellom, og hun mener det er greit.

 

Har også gjort forsøk på å kjøpe inn litt spenende sex leketøy osv, men det hjalp kun den ene kvelden.

 

Vi er veldig kosete og ligger gjerne i sofa`en med hverandre.

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Savner den nærhetsfølelsen man får ved sammleie.

Lenke til kommentar

Sexlysten til jenter er som russisk elektronikk.. Det går i stykker og du Sjønner ikke et ord av bruksanvisningen.

Eneste som hjelper er å sparke å slå, men slår du dama di ? NEI!

 

Fra spøk til revolver.

 

Prøv og finn ut om hu er stressa på jobben eller syns hu har for mye å gjøre hjemme. Eller kansje hun trenger litt tid for seg selv ? Det er den vanligste grunnenene.

 

Jeg hadde samme problemet for lenge siden og da prøvde jeg den: "la hu ta initiativet".

Dere sjønner at det ikke ble så bra.. ikke mye initiativ der nei!

 

Men nå går det bra her og det ordner seg sikkert der også!

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Savner den nærhetsfølelsen man får ved sammleie.

7086330[/snapback]

Du kan ikke gjøre annet enn å ta tida til hjelp. Det ordner seg heilt sikkert snart. Men som jeg tror jeg skrev i tidligere i tråden så bør dama di vurdere å oppsøke lege om dette ikke ordner seg snart. Slik situasjonen er nå så er det frustrerende for både deg og hun og vil etter hvert begynne å slite på foholdet deres.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er ikke mye framgang for meg her.

 

Nå har det gått lenge uten at vi har hatt sex. Jeg har forsøkt det at hun skal ta initiativet, men da har vi ikke sex i det hele tatt. Prøver jeg å ta litt initiativet, så blir jeg blangt avvist. Det begynner å bli utrolig frustrerende for meg.

 

Hun har det stressende på jobben, det vet jeg. Virker som hun ikke helt klarer å legge det igjenn på jobben og tenker på det hele dagen. Jeg har tatt på meg MYE mere ansvar hjemme nå, for at hun skal få mindre å gjøre. Men det har heller ikke gitt meg noen resultater.

 

Har lest div runt på nettet og i blader, om hvordan øke sexlysten til partneren. Prøvd å følge det opp, slike ting som, komplimenter, hete skys når hun drar på jobben osv. men det gir lite tilbake det også.

 

Føler at dette begynner å bli et problem i forholdet vårt. Merker at vi begge to er litt mere irritable, og vi krangler mere enn før.

 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er det meningen jeg bare skal vente helt til henne er klar? At alt nå i fremtiden vil gå på hennes premisser?

 

Noen som har råd, tips, egene erfaringer? Jeg er åpen for alt.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Vel, for å sitere en av læremestrene mine;

Hvis hun oppfører seg mindre interessert så er det antagelig fordi du oppfører deg mindre interessant.

Jeg vet ikke noe mer enn det du har skrevet her, men på generelt grunnlag ville jeg sett etter om det var mye rutine i forholdet, type "kl. 21.00 - Tv2Nyhetene. Kl. 21.30 - han prøver seg på sex, hun avviser ham blankt. kl. 22.00 - han går frustrert i seng. Gjenta hver dag, året rundt." Rutine blir i lengden drepen for alle følelser slik jeg ser det, så vær litt uforutsigbar en gang iblant.

 

Forøvrig syns jeg Zethyr sier mye lurt her, blant annet det med å bli litt mer... selvelskende. Jeg sier ikke du skal være egoistisk, det er en viktig forskjell der, men sett personlige grenser, lev ditt eget liv i tillegg til forholdet dere har og gjør gjerne ting som -du- finner underholdende.

Min personlige mening er at det finnes mange som ofrer "Du og jeg" for "oss to" og nærmest gjør seg avhengige av partneren for å være hele. Vær istedet hel på egen hånd først, -så- kan du lete etter en livspartner.

 

Forøvrig kommer jeg muligens til å erte på meg den kvinnlige delen av forumet ved å si at det å ta sin del av husarbeidet, rydde etter seg og gjøre en ekstra innsats en dag da partneren ikke er i form hører inn under normal folkeskikk, men idet du gjør mer fordi du håper det skal reparere forholdet og få fart på sexlivet igjen, -da- er du ute og sykler.

Så, gå gjerne ut med søpla og ta klesvasken selv om det er hennes tur, men gjør det fordi -du- føler for det, ikke fordi du håper det skal føre til en eller annen form for gjengjeldelse. Dog, hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg nok forberedt meg på at det kunne gå til h...

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Unnskyld om jeg høres litt bastant ut. Dette tror jeg ikke man klarer å finne ut av på egen hånd. Man har ikke den nødvendige avstand til problemet, og man har etterhvert for mye prestisje involvert på begge sider. (Selv om man ikke vil innrømme det for seg selv eller den andre.)

 

Jeg vil absolutt anbefale at dere søker hjelp. Familiekontorene tilbyr parterapi: Link. Mange frittstående psykologer tilbyr det også, men det koster jo litt, spesielt hvis man ikke har en henvisning. (De har også ventelister, så det kan ta tid før man slipper til.)

 

Det krever at begge er innstilt på det og villig til å prøve. Ikke alle klarer ideen om at noen annen skal sitte å høre på private spørsmål. Og det er viktig at dere er opptatt av å gi og ta, og ikke minst at dere ikke er opphengt i millimeter-rettferdighet i hva som nå måtte vise seg å være ankepunktet. (At man ikke sitter å føler at psykologen gir den andre rett hele tiden. Kanskje har den andre rett, og kanskje er det der løsningen ligger.)

 

En god løsning er som nettsiden påpeker å kunne få komme hver for seg et par ganger, da snakker man friere og terapeuten får et bedre bilde av hvor skoen trykker hos begge parter.

 

Det er ingen vidunderkur med garantert resultat, men det er definitivt bedre enn å sitte å prate om det ved kjøkkenbordet 5 minutter før dere skal på jobb...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...