Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samboeren tenner ikke på meg lenger.


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Ting er på bedringens vei, og det ser ut til at det løser seg.

 

Ting er ikke engang hva det var, men hun har begynnt å vise mere interesse, og ta mere intinativ til sex.

 

Livene våre har kanskje blitt litt for mye rutine. Men er ikke så lett å endre på det. Tips? Tenkte jeg skulle bestille en tur et sted, bare for en helg, for å pleie forholdet vårt. Er ikke så ofte vi gjør ting bare oss sammen lenger.

Men på en annen side, så har jeg jo ikke råd til å gjøre det vær helg.

 

Kanskje vi ser hverandre for mye? At alt er en vane? Jeg drar ikke så ofte å gjør ting alene, eller med "gutta" lenger. Kanskje jeg skulle ta opp den tråden igjenn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Gjest trådstarter

Ja,

 

da er jeg tilbake der jeg begynte, bare med tusen skritt i gal retning..

 

Hun vil ha en pause.....

 

Hva er det for noe, en pause? Trodde vi hadde noe spesielt her. Og nå tviler hun på oss.

Det kom liksom så uventet, og hun sa det heller ikke rett ut, merket hun var ute og fisket etter det. Så jeg tilbyde meg og reise bort en uke.

 

Det var bra for da kan hun tenke!! Jeg liker dårlig hvordan dette utvikler seg.

 

En pause!!!

Lenke til kommentar

Hadde det slik for noen uker siden jeg også.

 

hadde det akkurat slik du beskriver det før også det ble pause også. Det eneste du må gjøre er å holde kontakten med henne. back litt bakover. og sjekk hvordan det går over med henne. Du kommer til å føle deg litt på tryne nå. Alt går i feil retning osv. Alt er helt forjævlig osv.

 

Eneste er at du må IKKE må ha for store forhåpninger at det blir dere 2 igjen. Husk det. Mye bedre å ha det innstillingen enn å gå å håpe og så bli ekstremt deppa når det viser seg at dere ikke passer sammen lenger.

 

Forresten så er det veldig godt å prate med noen. Kom deg ut. Ikke sitt hjemme. Ta deg en tur hjem til mor og far. Dummeste er å hive seg ut på fylla. slapp av, tenk selv.

 

La meg gjette. akkurat nå har du vel heller ikke matlyst? får ikke sove? fryser hele tiden osv?¨

Lenke til kommentar

Høres ut som det går gale veien etter min mening. Jeg er ikke av den typen som godtar noen "pause" og ville sannsynligvis sagt at det er en god ide og pakket sakene mine og flyttet.....for godt.

Er sikkert noen som synes det er greit med en pause, men for min del så virker det som man skal sjekke om gresset er grønnere på den andre siden før man bestemmer seg for å være i eller utenfor forholdet. Eneste man oppnår med en "pause" er at partneren (som stort sett ikke skjønner noenting) løper rundt på veggene og er desperat etter å finne ut hvordan han/hun kan få ting i orden igjen.

 

Du finner selv ut hva du synes om en pause, og jeg ønsker deg og dere lykke til.

Lenke til kommentar
Hadde det slik for noen uker siden jeg også.

 

hadde det akkurat slik du beskriver det før også det ble pause også. Det eneste du må gjøre er å holde kontakten med henne. back litt bakover. og sjekk hvordan det går over med henne. Du kommer til å føle deg litt på tryne nå. Alt går i feil retning osv. Alt er helt forjævlig osv.

 

Eneste er at du må IKKE må ha for store forhåpninger at det blir dere 2 igjen. Husk det. Mye bedre å ha det innstillingen enn å gå å håpe og så bli ekstremt deppa når det viser seg at dere ikke passer sammen lenger.

 

Forresten så er det veldig godt å prate med noen. Kom deg ut. Ikke sitt hjemme. Ta deg en tur hjem til mor og far. Dummeste er å hive seg ut på fylla. slapp av, tenk selv.

 

La meg gjette. akkurat nå har du vel heller ikke matlyst? får ikke sove? fryser hele tiden osv?¨

8081106[/snapback]

Kunne ikke sagt meg mer enig i dette. Jeg har det akkurat på samme måten som deg nå, trådstarter. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2,5 år åsså for en uke siden ville hun plutselig ikke mer. Skal ærlig innrømme at vi hadde en del problemer den siste tiden, men det blir liksom så rart å bare dumpe meg pga det når hun sa at jeg var den rette osv. Har litt vanskelig for å tro at sånne meninger og følelser bare kan forsvinne rett ut døren. Men ja, hun vil altså ikke ha meg mere (vertfall ikke nå) men jeg har bestemt meg for å holde kontakten med henne og prøve å få til sånn at vi kan treffes jevnlig og finne på ting sammen og ha det gøy. Prøve å bringe tilbake gode minner så hun kanskje kommer på bedre tanker.

 

Jeg tror du vil tjene mye på å gjøre det samme som meg altså, nå har jo du "bare" pause, men gi henne litt tid og holde deg litt på avstand. La hun savne deg litt og ting dere gjorde sammen. Gjør i tillegg noe nytt og gøy kanskje?

Men som tidligere nevnt, ikke ha for store forhåpninger, ta det som det kommer!

Høres mye lettere ut å si enn å gjøre men det er nok det beste :)

 

Lykke til uansett!

 

Edit: Håper ikke du har det som jeg har det akkurat nå, for den tiden jeg var sammen med eks-kjæresten min dreide livet mitt seg om henne og dermed har jeg ikke så veldig mye å falle tilbake på akkurat nå... Håper du har en del venner o.l. som du kan henge sammen med!

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Tja. hva skal jeg si.

 

Først takk for svar.

 

Nå blir det til at jeg reiser bort en uke, så får hun tid til å "tenke".

Men... Vi bor jo sammen så vi kan ikke unngå hverandre, er ikke bere og droppe jobben og reise, må ordne fri. Så i dag kom hun hjem tidligere fra jobben, avspaserte noen timer, og vi hadde det kjempe koselig. så film, spisete god mat, og hadde veldig bra sex. men hun vil jo fortsatt ha pausen.

Nå begynner det å surre i hodet mitt. Hva ville hun fram til med det? Jeg skal jo fortsatt reise bort. Hvorfor gjorde hun det? Angrer hun? var det et siste farvell? var det for å "skjekke" om hun føler noe for meg? var det for å ha noe å sammenlikne med når hun ser om gresset er grønnere på andre siden?

 

Noen få av de tankene som surrer rundt i hodet mitt nå.

 

Lurer veldig på hva hun skal mens jeg er borte....

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

VENT! Jeg har løsningen.. snakk med henne.

Vil hun ikke snakke med deg så finn noen andre.

Kommunikasjon er nøkkelen i etthvert parforhold..

 

Hvis hun må "tenke" og hun ikke sier til deg hva hun "tenker på" så er jo denne og fremtidige situasjoner håpløs. Hvis hun ikke deler tankene sine med deg/du hjelper hun med å dele tankene med deg så har dere ett dårlig og kortvarig forhold.

 

Altså prøv å få i gang en dialog. Hvis ikke hun klarer det, velg en annen fisk i havet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
VENT! Jeg har løsningen.. snakk med henne.

Vil hun ikke snakke med deg så finn noen andre.

Kommunikasjon er nøkkelen i etthvert parforhold..

 

Hvis hun må "tenke" og hun ikke sier til deg hva hun "tenker på" så er jo denne og fremtidige situasjoner håpløs. Hvis hun ikke deler tankene sine med deg/du hjelper hun med å dele tankene med deg så har dere ett dårlig og kortvarig forhold.

 

Altså prøv å få i gang en dialog. Hvis ikke hun klarer det, velg en annen fisk i havet.

9032195[/snapback]

 

Kjekt å komme med sånn 4 måneder etter at han har dratt..

Lenke til kommentar

Jeg støtter forslaget med å hjelpe til i hjemmet, om du ikke allerede gjør det. Se om det er mer som kan gjøres :)

 

Bodde sammen med en i 2år som ikke jorde en dritt. det ente med at jeg selv ga opp å gjøre noe.. ble sliten av bare å 'mase', som han kallte det. Kunne ikke ha besøk pga det stinket kattepiss og det som verre var...

 

Nei usj, en mann er ikke tøffel bare fordi han hjelper med husarbeidet. tvertom han er dem optimale familie mann! Å ja, en mann som fikser middag er et stort pluss :D å utrolig sjarmerende ^^

 

(kommer litt ann på arbeid/skole ect hvem som lager maten da)

 

Overask henne, shine hele kåken, lag mat, se en film sammen og slapp av. Ikke forvent sex den kvelden.. men bare det at hun kan komme hjem og slappe av er en fin ting for oss damer også :)

 

Ellers, kan det være p-piller (som noen nevnte), det kan være så mangt egentli..

 

snakk med henne om hun har det ekstra stressende for tiden, ikke allti man virkeli legger merke til hvor sliten man er før man setter seg ned.

Lenke til kommentar
Nei usj, en mann er ikke tøffel bare fordi han hjelper med husarbeidet. tvertom han er dem optimale familie mann! Å ja, en mann som fikser middag er et stort pluss :D å utrolig sjarmerende ^^

 

(kommer litt ann på arbeid/skole ect hvem som lager maten da)

9162033[/snapback]

Ikke at dette ikke er en hyggelig ting å gjøre, men dette er selve definisjonen på en tøffel.

Lenke til kommentar
Nei usj, en mann er ikke tøffel bare fordi han hjelper med husarbeidet. tvertom han er dem optimale familie mann! Å ja, en mann som fikser middag er et stort pluss :D å utrolig sjarmerende ^^

 

(kommer litt ann på arbeid/skole ect hvem som lager maten da)

9162033[/snapback]

Ikke at dette ikke er en hyggelig ting å gjøre, men dette er selve definisjonen på en tøffel.

9162726[/snapback]

 

Da syns jeg du har litt feil instilling til tøffel. Tøffel er en nikkedukke som gjør ALT dama sier.. gutte kveld? *tlf ringer* -selvfølgelig kan jeg komme hjem nå med det samme kjære. ja, jeg vet det er stusselig å sitte alene en lørdasgkveld. vil du at jeg skal kjøpe deg noe godt på hjemturen.. <--- DET er mer tøffel!

 

Å gjøre noe koselig som å lage mat en gang i blant, er IKKE tøffel... skal dama lage mat, vaske ect vær gang? Nei, det er to om saken... Vi lever ikke på 50-tallet...

Lenke til kommentar
Å gjøre noe koselig som å lage mat en gang i blant, er IKKE tøffel... skal dama lage mat, vaske ect vær gang? Nei, det er to om saken... Vi lever ikke på 50-tallet...

9164392[/snapback]

Klart man er to om saken, men tar man selv initiativ til å vaske så er man tøffel. Jeg har ingenting imot å lage mat eller vaske opp, bare jeg får beskjed om det.

 

Å derimot vaske hele kåken, lage mat og se en chick-flick med henne, og deretter _ikke_ forvente sex..? Nei, da er man tøffel.

Lenke til kommentar
Å gjøre noe koselig som å lage mat en gang i blant, er IKKE tøffel... skal dama lage mat, vaske ect vær gang? Nei, det er to om saken... Vi lever ikke på 50-tallet...

9164392[/snapback]

Klart man er to om saken, men tar man selv initiativ til å vaske så er man tøffel. Jeg har ingenting imot å lage mat eller vaske opp, bare jeg får beskjed om det.

 

Å derimot vaske hele kåken, lage mat og se en chick-flick med henne, og deretter _ikke_ forvente sex..? Nei, da er man tøffel.

9164941[/snapback]

 

 

Skal HUN ta initativ vær gang? Nei, det er begges sak.. serriøst. Man skal ikke trenge å fortelle dere hva som trengs å gjøres, eller hva dere skal gjøre. Grow up!

 

Chick-flick, personlig liker jeg ikke den sjangeren..men mer action/grøss/si-fi osv oO

 

Hvorfor skal man alltid forvente sex når man har gjort noe hyggelig for dama/typen? Jeg ville da på pur faen ikke gitt han sex, om det var den eneste grunnen -_-

 

Sier bare... grow up! Det er ikke rette innstillingen, og synes veldig synd i den dama som er nødt å bo sammen med en kar som deg. Beklager, kvasse ord.. men slik er det

 

edit: Du bor ikke hos din mor lenger.. du er en voksen mann når du flytter ut, å bør derfor ikke trenge å bli fortalt hva som skal gjøres i hjemmet.

Endret av Aiiler
Lenke til kommentar
Man skal ikke trenge å fortelle dere hva som trengs å gjøres, eller hva dere skal gjøre.

du er en voksen mann når du flytter ut, å bør derfor ikke trenge å bli fortalt hva som skal gjøres i hjemmet.

9167239[/snapback]

Vil bare si meg kjempeenig i dette :) Det er viktig at begge er med på å gjøre det som skal gjøres, uten at det bør være nødvendig å fortelle hverandre hva som skal gjøres.

Lenke til kommentar
Skal HUN ta initativ vær gang?

9167239[/snapback]

Det er ikke det jeg sier. Jeg sier bare at den mannen du beskriver vil av alle menn beskrives som en tøffel.

Hvorfor skal man alltid forvente sex når man har gjort noe hyggelig for dama/typen?

9167239[/snapback]

Man skal ikke forvente sex, men hvis jeg er i et forhold hvor sex er noe jeg er heldig som får, og ikke en gang får etter å ha vasket huset og laget mat for å overraske henne - vel, da er jeg ikke i det forholdet særlig lenge.

 

 

 

 

synes veldig synd i den dama som er nødt å bo sammen med en kar som deg.

9167239[/snapback]

Jeg ville da på pur faen ikke gitt han sex, om det var den eneste grunnen -_-

9167239[/snapback]

Vel, den følelsen er gjensidig =D Kanskje jeg er sær, men i de forholdene jeg har vært i har vi _hatt_ sex, det er ikke noe jeg har _fått_. Sex er ikke en gave fra kvinnen til mannen, og hvis det er den innstillingen jenten har, så forsvinner hun ganske raskt.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...