Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Hva med DRAM Frequency, lar du den stå til Auto eller setter du opp noe annet?

Hva er orthos forresten, tror du har stava det feil google fant lit :p

 

Og finnes det noe bedre monitoring prog for dette hovedkortet enn asuprobe?

7014354[/snapback]

 

DRAM freq. kjører jeg på 800MHz, 1:1, altså "hakk 2" i lista over dividere (tror jeg).

Orthos er stavet rett det, merkelig at google ikke finner det så lett. Her har du ihvertfall en download link. Enkelt forklart så kjører Orthos to prosesser av Prime95 samtidig, for å belaste dobbelkjerne CPU'er maksimalt.

 

Ang. monitoring program bruker jeg Everest Ultimate Edition, utrolig oversiktlig samtidig som jeg kan bruke ett og samme program til å få total oversikt over alle innstillinger, maskinvare etc.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for info andravs!

 

Jeg er riimelig fornøyd med det jeg har oppnådd til nå

 

Min E3600 (stock 1.86ghz) kjører nå på 2.87Ghz med 410 FSB.

 

Har kjørt ORTHOS i en time nå uten problemer. Så nå er det bare å øke FSB til jeg når max :)

 

Kommer tilbake med mer!

Lenke til kommentar
kjører alle med vann her eller??

Sitter fortsatt med stock-kjøleren, har ennå ikke råd til noe bedre.

Kjører 3ghz på en e6600 , med ok temp. Vil ikke klokke mer, da dette vil bli noe varmt! på et p5w dh dlx kort ja

Syntes denne guiden for OC var ok å følge

 

http://forumz.tomshardware.com/hardware/Co...pict197995.html

7015324[/snapback]

 

Bruker kun luftkjøling jeg og. Thermaltake Big Typhoon får min til å ligge på lunkne 50c+ full load ved 3ghz :)

Lenke til kommentar

min bedre halvdel drog meg med på besøk *snork*, takk til opera som har laget javabrowser til mobiltelefon :D før jeg gikk nådde jeg en stabil klokk på 3,08ghz (440 fsb)!!

gikk ifra ortheos og 3dmark06 kjørende i loop, satser på det snurrer og går når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
men hvilket minne er best til dette hovedkortet?

 

tenker 2gb, ikke overklokk. pris ikke viktig.

7016021[/snapback]

 

Dersom du ikke skal overklokke klarer du deg nok fint med et 2GB sett som kjører 667MHz, CL4. Slik som f.eks dette. Men husk at du da må stille inn brikkene manuelt i BIOS, men det antar jeg ikke skal være noe problem ;)

Lenke til kommentar
min bedre halvdel drog meg med på besøk *snork*, takk til opera som har laget javabrowser til mobiltelefon :D før jeg gikk nådde jeg en stabil klokk på 3,08ghz (440 fsb)!!

gikk ifra ortheos og 3dmark06 kjørende i loop, satser på det snurrer og går når jeg kommer hjem :)

7016026[/snapback]

 

"Gratulerer" så mye. Imponerende viss det holder seg stabilt :yes: . Min har stått og kjørt Orthos i over 6 timer nå, uten feil. Ser ut til at jeg kommer til å kjøre CPU på 3.3GHz fra nå av :).

Lenke til kommentar
kjører alle med vann her eller??

Sitter fortsatt med stock-kjøleren, har ennå ikke råd til noe bedre.

Kjører 3ghz på en e6600 , med ok temp. Vil ikke klokke mer, da dette vil bli noe varmt! på et p5w dh dlx kort ja

Syntes denne guiden for OC var ok å følge

 

http://forumz.tomshardware.com/hardware/Co...pict197995.html

7015324[/snapback]

 

Bruker kun luftkjøling jeg og. Thermaltake Big Typhoon får min til å ligge på lunkne 50c+ full load ved 3ghz :)

7015444[/snapback]

 

Jeg kjører også kun luft. Se forøvrig konfig. på

My Webpage

Jeg har 3.2GHz E6700, har justert minnet opp fra 667 til 800. Spenningene er satt til 1.4Vcore, og 2.1 VRAM. Har ikke visst at jeg måtte justere NB mer.. Veit ikke om jeg vil det før jeg har vann kjøling.

Lenke til kommentar
kjører alle med vann her eller??

Sitter fortsatt med stock-kjøleren, har ennå ikke råd til noe bedre.

Kjører 3ghz på en e6600 , med ok temp. Vil ikke klokke mer, da dette vil bli noe varmt! på et p5w dh dlx kort ja

Syntes denne guiden for OC var ok å følge

 

http://forumz.tomshardware.com/hardware/Co...pict197995.html

7015324[/snapback]

 

Bruker kun luftkjøling jeg og. Thermaltake Big Typhoon får min til å ligge på lunkne 50c+ full load ved 3ghz :)

7015444[/snapback]

 

Jeg kjører også kun luft. Se forøvrig konfig. på

My Webpage

Jeg har 3.2GHz E6700, har justert minnet opp fra 667 til 800. Spenningene er satt til 1.4Vcore, og 2.1 VRAM. Har ikke visst at jeg måtte justere NB mer.. Veit ikke om jeg vil det før jeg har vann kjøling.

7037608[/snapback]

 

Det er NB som er den store flaskehalsen på dette kortet, og de fleste revisjoner får du max 1.65v MCH utav, så du risikerer ikke så mye med å sette denne til max, men jeg ville demontert heatsinken på NB/SB først og påført ny pasta før du gjør dette!

 

Du kan sikkert klare deg med vcore på auto også, da NB stopper deg før det blir aktuallet å gi mer juice til CPU.

Lenke til kommentar

Jeg har litt problmer med det trådløse nettverket på kortet, jeg setter innstillingene slik at det blir et accesspunkt som jeg da finner med min bærbare pc. Problemet ar da når jeg skal koble til dette, da begynner den trådløse tilkoblingen på den stasjonære å hente nettverksmaske, og slik står den...

Noen råd?

Endret av Thmas
Lenke til kommentar
Noen med E6600 som har klokket sin opp til E6700 hastighet med luft?  Har ikke noe veldig behov for det enda, og drøyer den litt mens jeg venter på bedre kjøling.  Men om noen har sitt oppsett på luft stabilt som fy er det mye mulig jeg prøver :)

7042524[/snapback]

Kjører 356x9 (3,2GHz) på min E6600 med stock volt og intel-kjøleren som fulgte med prosessoren. Skal bli gøy å få denne under vann, ja :D

 

Jeg får ikke det inkluderte wifi-kortet til å fungere. Ser ikke ut som om windows finner kortet. Er det noe som må slås på i biosen?

Lenke til kommentar
Noen med E6600 som har klokket sin opp til E6700 hastighet med luft?  Har ikke noe veldig behov for det enda, og drøyer den litt mens jeg venter på bedre kjøling.  Men om noen har sitt oppsett på luft stabilt som fy er det mye mulig jeg prøver :)

7042524[/snapback]

Kjører 356x9 (3,2GHz) på min E6600 med stock volt og intel-kjøleren som fulgte med prosessoren. Skal bli gøy å få denne under vann, ja :D

 

Jeg får ikke det inkluderte wifi-kortet til å fungere. Ser ikke ut som om windows finner kortet. Er det noe som må slås på i biosen?

7042615[/snapback]

 

Hadde samme problem selv.

 

1. Har du montert den medfølgende antennen? jeg prøvde med en annen jeg hadde liggende den virket dårlig.

 

2. Prøv disse driverene de hører egentlig til dlink DWL510G, men det har samme realtek chip som wlan kretsen som følger med PW5DHD.

 

3. Får du det til å virke anbefaler jeg at du ikke fjerner asus wlan programvaren men fjerner den fra startupen og bruk windows til å konfigurere wlanet ditt.

 

Virket for meg ihvertfall

Lenke til kommentar
Noen med E6600 som har klokket sin opp til E6700 hastighet med luft?  Har ikke noe veldig behov for det enda, og drøyer den litt mens jeg venter på bedre kjøling.  Men om noen har sitt oppsett på luft stabilt som fy er det mye mulig jeg prøver :)

7042524[/snapback]

 

Erfaringen med samtlige C2D cpu'er er at de generer svert lite varme, i.o.m at strømforbruket er mye lavere enn andre tilsvarende cpu'er tilgjengelig i dag.

 

Min personlige erfaring med P5WDHD er at det ikke er overoppheting av CPU som setter en stopper for klokkinga, men heller overoppheting av NB samt at du kun kan stille MCH til max 1.65v (noen versjoner støtter 1.85v).

 

Jeg kjører per idag min E6300 på 3.0GHz med 430FSB, ved full load har jeg rundt en 45-50c+. Den er kun viftekjølt med Thermaltake big typhoon.

 

For å oppsumere er ikke vannkjøling et must for dette kortet kombinert med C2D, men ønsker du en størst mulig støysvak maskin er det jo absolutt å anbefale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...