Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å legger mitt P5WDH 'under vann'. Vannblokk også på NB - har latt kjøleren på mosfet stå intill videre, har kappet kjølepipen helt intill ribba.

 

Jeg tror (i motsetning til baronKanon her) at mosfet ikke trenger all verdens kjøling - dette basert på egne erfaringer, samt erfaringer fra andre eiere av dette HK. (PW5DH tråden på XS.ORG)

 

Da jeg testkjørte HK ble denne ribba knapt lunken - de virkelig 'hot-spots' på dette HK var Southbridge og den lille EZ-Backup chippen (RAID?). Både mosfets rundt cpusokkelen og NB var knapt lunkne, selv med FSB > 400.

 

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg tror (i motsetning til baronKanon her) at mosfet ikke trenger all verdens kjøling - dette basert på egne erfaringer, samt erfaringer fra andre eiere av dette HK. (PW5DH tråden på XS.ORG)

 

 

 

7005951[/snapback]

 

Både "baronen" og undertegnede har førstehåndserfaring med hva en strømsulten Pentium kan gjøre med mosfet (og PCB).

Dette er nok ikke noe stort problem med Core 2 Duo på noenlunde "vettuge" VCore-settings nei.. :)

 

Har selv vannkjøling på mitt P5W DH, og har ifølge software fine lave temperaturer på både CPU og hk (ca. 6-10 grader lavere på MB-sensor enn det jeg har sett andre rapporterer for dette hk).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som har problemer med fjernkontrollen til dette hovedkortet?

 

Hos meg er den konstant diablet. Fungerer etter formatering, men slutter å virke etter å ha lagt inn drivere og oppdateringer.

 

Tydeligvis flere som sliter med det samme problemet

7010295[/snapback]

 

Fra en annen tråd på xs.org (P5W DH - Problems and fixes)

Remote Control will only shutdown board and does not power it up -

Enable "Power on after Power loss" option in the ASUS DH Remote control panel in windows. Also make sure the USB receiver is connected to USB Ports 3 or 4.

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med fjernkontrollen til dette hovedkortet?

 

Hos meg er den konstant diablet. Fungerer etter formatering, men slutter å virke etter å ha lagt inn drivere og oppdateringer.

 

Tydeligvis flere som sliter med det samme problemet

7010295[/snapback]

 

Fra en annen tråd på xs.org (P5W DH - Problems and fixes)

Remote Control will only shutdown board and does not power it up -

Enable "Power on after Power loss" option in the ASUS DH Remote control panel in windows. Also make sure the USB receiver is connected to USB Ports 3 or 4.

7010611[/snapback]

 

Det der er selvfølgelig prøvd ut uten resultat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som har problemer med fjernkontrollen til dette hovedkortet?

 

Hos meg er den konstant diablet. Fungerer etter formatering, men slutter å virke etter å ha lagt inn drivere og oppdateringer.

 

Tydeligvis flere som sliter med det samme problemet

7010295[/snapback]

 

Fra en annen tråd på xs.org (P5W DH - Problems and fixes)

Remote Control will only shutdown board and does not power it up -

Enable "Power on after Power loss" option in the ASUS DH Remote control panel in windows. Also make sure the USB receiver is connected to USB Ports 3 or 4.

7010611[/snapback]

 

Det der er selvfølgelig prøvd ut uten resultat.

7010633[/snapback]

 

Selvfølgelig. Det gikk jo klart frem av innlegget ditt.

Jaja.. du finner nok ut av det.. selvfølgelig.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med fjernkontrollen til dette hovedkortet?

 

Hos meg er den konstant diablet. Fungerer etter formatering, men slutter å virke etter å ha lagt inn drivere og oppdateringer.

 

Tydeligvis flere som sliter med det samme problemet

7010295[/snapback]

 

Spørs hvilke drivere du bruker, jeg fikk ikke Asus sine nyeste DH Remote (beta) drivere til å virke, så jeg kjører dem fra CD'en som fulgte med.

 

1. Installer softwaren først

2. Reboot

3. Plugg inn DH Remote inn i riktig USB slot (en av de to nederste)

 

Det virket for meg.

Lenke til kommentar
Noen som har hatt problemer med sekundære skjermkort slot'n ?

 

Min virker ikke lengre så jeg får ikke kjørt crossfire for øyeblikket  :mad:

 

T.

6986033[/snapback]

 

Har ikke testa dette, men ser du bakerst i manualen til hovedkortet er det ganske godt forklart hvordan crossfire skal settes opp.

Lenke til kommentar
Endelig fått all hardware, allt funker fint. Men det integrete trådløse kortet vil bare ikke WinXP finne, har installert softwaren men det funker fint lite når det ikke finner kortet. Noen ideèr her?

7000276[/snapback]

 

Vell etter litt knoting fikk jeg det til, tror jeg bugga det til da jeg prøvde å bruke en annen antenne en den medfølgende.

 

Personlig liker jeg ikke ASUS WLAN softwaren noe serlig så jeg bare disablet den fra å starte opp og lar windows ta seg av WLANet.

Lenke til kommentar
Jeg sitter å tenker litt om jeg skulle sette vannkjøling inn i PC-en.  Er det noen som har montert vannkjøling på P5WDHD?  Lurer også litt på om jeg "Må" montere den lille vifta som skal festes på heatpipe - hele poenget med vannkjøling er å gjøre PC-en helt lydløs.

7005247[/snapback]

 

Jeg har fra dag èn kjørt Asetek Waterchill på mitt P5W DHD, CPU, NB og GPU, uten større problemer enn at CPUblokken ikke har festehull som passer til s775 (strips ble løsningen) og at heatpipen måtte knekkes av for at jeg skulle kunne bruke kjøleribben på mosfetene.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke disablet Enhance C1 Control i BIOSen slik at jeg får sette vcore manuellt i BIOSEN. Eneste valget jeg har på den er Auto.... noen som har noen tips? Kjører 1407.

7013901[/snapback]

 

Du har skrudd av Speedstep også?

7013949[/snapback]

 

Jepp

7014011[/snapback]

 

Hm, dette var da litt merkelig. Jeg går selvsagt utifra at du disabler C1E, restarter og går inn i BIOS igjen før du prøver å stille vcore? Det fungerer helt fint hos meg ihvertfall :hmm: . Du kan jo prøve å skru av Hyperpath 3 også, se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke disablet Enhance C1 Control i BIOSen slik at jeg får sette vcore manuellt i BIOSEN. Eneste valget jeg har på den er Auto.... noen som har noen tips? Kjører 1407.

7013901[/snapback]

 

Du har skrudd av Speedstep også?

7013949[/snapback]

 

Jepp

7014011[/snapback]

 

Hm, dette var da litt merkelig. Jeg går selvsagt utifra at du disabler C1E, restarter og går inn i BIOS igjen før du prøver å stille vcore? Det fungerer helt fint hos meg ihvertfall :hmm: . Du kan jo prøve å skru av Hyperpath 3 også, se om det hjelper.

7014073[/snapback]

 

 

Hmm der sa du no, jeg får teste litt til.

 

Sånn ellers, hva kjører du din på nå? Tenker på høyeste du har nådd stabilt, og hvilke innstillinger du bruker.

Lenke til kommentar
Sånn ellers, hva kjører du din på nå? Tenker på høyeste du har nådd stabilt, og hvilke innstillinger du bruker.

7014088[/snapback]

 

Fikk montert min Noctua NH-U12 igår, har holdt på å teste i nesten hele dag. Foreløpig ser det ut til at jeg ligger stabilt på 413MHz FSB x 8 (E6400), har kjørt Orthos uten problemer i over én og en halv time nå. Tenkte å poste noen screenshots senere idag. Fikk dog bootet på 440 FSB, var stabilt nok til rote rundt i Windows og enkel benchmarking :dribble: .

 

EDIT: Innstillinger: MCH 1.65v, disablet Hyperpath 3, C1E og Speedstep. Kjører RAM på SPD, 1:1 med FSB. CPU kjører 1.35v, RAM 2.15v. PCIe freq. på 100MHz, PCI låst til 33.33MHz.

Hovedkortet ligger nå på 44 grader load, skiftet kjølepasta og renset det igår, ser ut til å være meget effektivt :thumbup:

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Sånn ellers, hva kjører du din på nå? Tenker på høyeste du har nådd stabilt, og hvilke innstillinger du bruker.

7014088[/snapback]

 

Fikk montert min Noctua NH-U12 igår, har holdt på å teste i nesten hele dag. Foreløpig ser det ut til at jeg ligger stabilt på 413MHz FSB x 8 (E6400), har kjørt Orthos uten problemer i over én og en halv time nå. Tenkte å poste noen screenshots senere idag. Fikk dog bootet på 440 FSB, var stabilt nok til rote rundt i Windows og enkel benchmarking :dribble: .

 

EDIT: Innstillinger: MCH 1.65v, disablet Hyperpath 3, C1E og Speedstep. Kjører RAM på SPD, 1:1 med FSB. CPU kjører 1.35v, RAM 2.15v. PCIe freq. på 100MHz, PCI låst til 33.33MHz.

Hovedkortet ligger nå på 44 grader load, skiftet kjølepasta og renset det igår, ser ut til å være meget effektivt :thumbup:

7014153[/snapback]

 

Hva med DRAM Frequency, lar du den stå til Auto eller setter du opp noe annet?

Hva er orthos forresten, tror du har stava det feil google fant lit :p

 

Og finnes det noe bedre monitoring prog for dette hovedkortet enn asuprobe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...