Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På en måte nei men det går å bruke modifiserte drivere som gjør det mulig  :)

6979660[/snapback]

 

Så du kan altså kjøre SLI med 7900GTX kortet ditt på dette hovedkortet, uten større problemer ?

6979733[/snapback]

Ja det kan jeg, blir kanskje LITT dårligere ytelse en med Sli hovedkort men men...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ikkeno'.. dersom du titter på "produktsiden" www.cpuid.org/Clockgen ser du hvilken PLL du skal velge i "dropdown-menu" for PLL Control - som er ICS 954123. :)

 

PS.

Går også frem av "hovedsiden" www.cpuid.org. Lettere å se der (July 13, 2006).

 

PS2:

Skryt til "klingon" for flott tiltak :thumbup:

Hadde flere gjort slik for andre hk for Core 2 Duo.. hadde vi *kanskje* sluppet noen prosent av "noob-innlegg" som spør..omatt-å-omatt...:

"Skal ha Coonro.. bra klokekort.. tips?" :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Tråler stadig google etter nye P5WDHD artikler! :wallbash:

 

Kom over neoseeker sin erfaring med kortet+E6400

 

De har fått den opp i 3.6GHz med kun viftekjøling, ganske imponernede! Gleder meg til å teste de brukte innstillingene selv.

 

Takker for god respons med denne tråden, jeg kommer til å oppdatere den første posten med nye linker og tips etterhvert som de kommer inn!

Endret av Klingon
Lenke til kommentar

Kjører RAID 0 med EZ-RAID for øyeblikket (krever ikke drivere), og har lagt merke til at ytelsen ikke var helt god. Så jeg bestemte meg for å måle ytelsen med HD-tach. Den viste fattige 47MB/s! Har hatt akkurat samme harddiskene i RAID 0 på mitt gamle hovedkort, og der var ytelsen på rundt 74MB/s. Må si jeg er utrolig skuffet over RAID ytelsen :thumbdown: .

Lurer på om det er noen andre som kjører EZ-RAID, og hvordan dere opplever ytelsen?

 

PS: Har defragmentert disken(e) osv. Så skulle ikke være noe som kan forårsake såpass dårlig ytelse bortsett fra chipset såvidt jeg kan komme på.

Diskene er forresten 2x200GB Samsung Spinpoint-P120S SATA2.

 

EDIT: Ser ut til at jeg har koblet litt feil, kjører faktisk "BIG" (JBOD?), istedenfor RAID 0. Sinnsykt irriterende å finne det ut først nå! :wallbash:

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Endelig fått all hardware, allt funker fint. Men det integrete trådløse kortet vil bare ikke WinXP finne, har installert softwaren men det funker fint lite når det ikke finner kortet. Noen ideèr her?

7000276[/snapback]

 

Enablet i Bios? (Husker ikke i farta om man måtte det)..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er også en heldig eier av P5WDHD. Er sålangt fornøyd med kortet, men har problem som irriterer. Sliter som mange andre med treg oppstart, har prøvd det som sto på sidene nevnt i øverste post - altså deaktivere Q-fan samt sette IDE-drives til "not innstalled", uten at det hjalp noe.

 

Har altså kun S-ATA enheter tilkoblet, 2disker og 1 DVD-RW. Det er etter "2048 Memory OK" PC-en stopper opp, altså i det den skal starte å leite etter disker osv.

 

Noen forslag? =)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er også en heldig eier av P5WDHD.  Er sålangt fornøyd med kortet, men har problem som irriterer.  Sliter som mange andre med treg oppstart, har prøvd det som sto på sidene nevnt i øverste post - altså deaktivere Q-fan samt sette IDE-drives til "not innstalled", uten at det hjalp noe.

 

Har altså kun S-ATA enheter tilkoblet, 2disker og 1 DVD-RW.  Det er etter "2048 Memory OK" PC-en stopper opp, altså i det den skal starte å leite etter disker osv.

 

Noen forslag? =)

7001345[/snapback]

 

Har du frontpanel? (med usb og greier)

 

Prøv i såfall å koble dette fra HK

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

Vell jeg gav opp å prøve å få til det interne wlanet, satte i et wlan kort jeg hadde liggende istedenfor. Kan være det er defekt men nå har jeg allerede tatt av NB/SB kjøler for å sette på ny pasta så jeg kan ikke levere det tilbake ;) shit au.

 

Prøvde meg litt med klokking igår, fikk ikke tid til å teste så mye skal prøve mer idag, men her er resultatet mitt så langt:

 

[email protected]

FSB 400

Vcore - Auto

MCH - 1.65v

DDR2 Volt - 2.2v

Corsair XMS PC6400 1x1024mb @ 1000MHz

 

Kjører stabilt her, på rundt 45c+ under full load. Merk at dette er målt med Intel sin temp software, Asus sin diode måler 10-15c under den faktiske temperaturen i coren.

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt pes med mitt interne wlan etter litt oppdatering og sånn. Det endte med resetting av BIOS og reinstallering av drivere etterpå. Da funket det :) Du ser om det funker ved å observere status-LED på selve kortet. Sjekk også i device manager om kortet er gjenkjent der. Jeg anbefaler også å kun bruke asus-programvaren til å koble til nett, ellers kan det bli konflikter med windowsinnstillinger... Eller omvendt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...