Gå til innhold

Vet du om noen bra hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koss Porta Pro ... e ***** kule ,med kjempe bra lyd + at de er ikkje for overdimosjonerte , slik at d funker fint til å ta med seg ut på tur med MP3 spillere ovs. ... koster 500-600KR ... finner dem sikkert på noen av Expert sjappene ... Les speksa på dem ... vist e hukser riktig så kan di gjengi lyd helt ned i 17HZ litt ender de eit meneskeøre kan oppfatte :smile: ( d er ca 10 - 15 HZ )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 22:29, skrev KickF:

Koss Porta Pro ... e ***** kule ,med kjempe bra lyd + at de er ikkje for overdimosjonerte , slik at d funker fint til å ta med seg ut på tur med MP3 spillere ovs. ... koster 500-600KR ... finner dem sikkert på noen av Expert sjappene ... Les speksa på dem ... vist e hukser riktig så kan di gjengi lyd helt ned i 17HZ litt ender de eit meneskeøre kan oppfatte :smile: ( d er ca 10 - 15 HZ )



Enig med deg. De er helt suverene + at om det er noe gale med de får du nye på stedet i butikken. Vet ikke om det gjelder alle butikker men på BMH er det slik.

Lenke til kommentar

sats på Denon!!!

 

Denon har svært detaljert lyd, samtidig er de såpass godt lukket at lydbildet blir kraftig.

MEN (litt moral nå) pass på hørselen, lyden i hodetelefonene blir intens for øret selv om det ikke føles særlig høyt.

 

Har jobbet med HI-FI i mange år, og har desverre sett flere Porta-Pro "fjortiser" som spiller så høyt at øra rister, fyfy.............

Lenke til kommentar

kan anbefale Grado! har selv sr60 lurarna kjøpt på hifi-klubben for ca.1300, og de er ikke annet enn glimrende. kan være litt vonde å ha på seg over veldig lang tid, men det oppveies av den utrolig gromme lyden!

 

_________________

...please remedy my confusion and thrust me back to the day...

 

[ Denne Melding var redigert av: EvilHomer på 2002-11-01 22:50 ]

Lenke til kommentar

Er enig med Evilhomer, Grado har gromlyd (har SR125 selv), men de er bygd som en delvis åpen løsning. Åpen løsning vil si at en god del av lyden faktisk går ut i rommet, da det ikke er tett bak membranen. Ergo: Du må spille høyere for å få like kraftig lyd som i et lukket system som Denon. Denon har dessuten større klokker, slik at de ikke blir så vonde å ha på seg over lengre tid :smile:

 

Alt i alt, dette er en smaksak :smile:

 

Jeg konkluderer ihvertfall med: Kjøp Denon eller tilsvarende lukket løsning, med størst mulig klokker. Se også på effektiviteten, kjøp noen som er lettdrevne (ikke GRADO!!)

 

LYKKE TIL:-)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 22:49, skrev gadus:

hodetelefonene blir intens for øret selv om det ikke føles særlig høyt.


 

hvordan mener du man skal komme fram til hva som er grensen?

 

har du ellers noe å si til dette.

 

headset vs surroundanlegg osv.

 

du sier du har jobbet med dette så fint om du kunne ta en liten "leksjon" for oss :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 18:32, skrev Ferdinand:

Jeg skal kjøpe meg hodetelefoner til rundt tusenlappen men jeg har ikke peiling på hva som er bra. Jeg vil ha noen med litt trøkk og god dypbass, og det bør vel være mulig til den prisen. Jeg kikka litt på
fra Denon. Er det noen som vet om de er bra? Andre forslag?



 

Hei!

 

Kjøp Denon AH-D750

Har disse hodetelefonene selv og er innmari fornøyd.

Har en kompis som har de samme oxo.

Bassen er i hvertfall bra nok og dem er gode å ha på seg.

Bruk i tusenlappen på hodetelefoner fra Hi-Fi klubben,da får du noe bra i hvertfall.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 22:49, skrev gadus:

Har jobbet med HI-FI i mange år, og har desverre sett flere Porta-Pro "fjortiser" som spiller så høyt at øra rister, fyfy.............


 

Hehe, jeg kan forsikre deg om at jeg er dobbelt så gammel som de fjortisene du snakker om, så du trenger ikke bekymre deg for at jeg skal ødelegge hørselen min med høy musikk, for det har jeg gjort for lenge siden. :grin: Jeg tror kanskje jeg går for Denon siden det er et lukket system med bra lydtrykk med god bass og er gode å ha på seg. Det eneste som skurrer litt er at jeg ikke forbinder Denon med høyttalere, kun andre Hi-Fi komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...