Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er Widescreen å spille på, tenker da spesielt på FPS spill som Counter-strike: Source. Har aldri hatt LCD før og vil gjerne kjøpe "riktig" skjerm for mine behov når jeg først skal kjøpe en.

 

CS-S, DoD-source støtter widescreen format 100% så det er ingen problem.

7168953[/snapback]

 

Takker for svar, men det visste jeg egentlig allerede :) Jeg tenker mest på FPS pga lav HZ på LCD skjermer. Med CRT skjermen min må jeg ha 100 HZ for å kunne faktisk få 100 FPS, hvordan blir det da med LCD skjermen hvis 60 HZ er det høyeste man kan ha? Vil man da få maks 60 FPS? Hvis 60 FPS er det meste man kan oppnå med LCD skjermen, vil man merke forskjell fra CRT med 100 FPS til LCD med 60 FPS? Enlighten me people :)

Lenke til kommentar
du kan fjerne den sperren!

husker ikke konsoll kommandoen,

google det da!

7169401[/snapback]

 

Jeg snakker ikke om noen sperre i spillet. Det du tenker på er VSYNC (Vertical Syncronisation), men dette har forsåvidt ingenting med det jeg lurer på å gjøre.

Endret av DemoNsouL
Lenke til kommentar

fog_enable 0

mat_bumpmap 0

mat_clipz 0

mat_specular 0

mp_decals 300

r_decal_cullsize 1

r_lod -5

r_propsmaxdist 1000

r_rainradius 0

r_rainsimulate 0

r_rainsplashpercentage 0

r_sse 0

r_mmx 0

r_3dnow 1

cl_crosshairscale 1600

fps_max 500

disse kommandoene kan gjøre det bedre. fant det etter å ha googlet!

ser du fps_max? den kan være for lav!

Lenke til kommentar

Tobbesen, det er ikke console commands jeg trenger hjelp med, jeg vil bare vite åssen FPS folk med den LCD skjermen her får hvis de har en HZ på 60? Du trenger ikke svare hvis du ikke har skjermen, men takk for omtanken :p

 

Nå stenger Expert snart, hvis de ikke allerede har stengt. Jeg nekter forresten å spille med VSYNC på, jeg har alltid spilt med VSYNC av og jeg merker så stor forskjell ved å sette den PÅ, at det går bare ikke :)

 

Edit: Ops, er lørdag i dag ja, stengt for lenge siden da. Blir litt døgnvill av å jobbe som jeg har gjort de siste dagene :p

Endret av DemoNsouL
Lenke til kommentar
jeg må ha vsync på på min 225bw ellers så får jeg tearing... blir bra med vsync på

7169479[/snapback]

 

Hvordan er den skjermen forresten? Har faktisk vurdert den fremfor å vente så *** lenge på Asus sin kommende skjerm. Hørt at den er veldig fin til spill, men har baklys problemer?

Hva mener du om denne skjermen?

 

Pumpehagle

Lenke til kommentar

Da har jeg altså hatt LG 204WT en helg og vil prøve og komme med en liten brukeromtale utifra mine egne erfaringer.. Er helt uproffesjonell og min siste monitor var en 19"CRT

 

Det største minuset med min skjerm er at det er klar baklys-lekasje oppe og nede på skjermen.. Det er ikke mye, men nok til at det synes godt på mørk skjerm. Dette oppdaget jeg allerede på load skjermen til Windows og gjorde meg meg straks litt negativt innstilt til skjermen. Effekten av lekasjen kan reduseres noe ved å dempe lys-styrke, men den er helt tydelig også med lave brightness verdier.

 

Synes det er vanskelig å stille inn farger + div instillinger på skjermen. Knappene som er plassert på baksiden på høyre side av skjermen har to funksjoner hver og det krever en rask titt i manualen for å finne ut hva de forskjellige er til.. Det er også litt knotete å treffe riktige knapper. På den positiven ser rammen til skjermen velig "ren" ut når knappene er gjemt bak. De forhånds-innstilte verdiene funker tildels greit, men man merker fort at man sitter foran en lys-kanon i forhold til crt skjermer.

 

også knotete at man må skifte modus for forskjellige typer bruk, for at ikke påkjenningen på øynene blir for stor.

 

Det er ikke no godt samle-system for kablene som fort blir synlige bak skjermen.

 

Når dette er sagt, og jeg nå har knota endel med innstillinger og kabler må jeg si at min mening om skjermen har gått fra litt misfornøyd til å være godt fornøyd..

 

Synes fargene er kjempebra og som nevnt tidligere her, svart ER virkelig svart. Riktignok er det litt baklys lekkasje men dette legger jeg kun merke til under helt svarte skjermer. Liker personlig et varmt skjermbilde og har nok stilt inn litt i overkant mye rødt men er blitt kjempefornøyd.

 

Movie modusen har en helt rå kontrast som er super til film men man blir helt ødelagt i øynene av å surfe med høy-kontrast.

 

Skjermen fungerer bra til spill. Ingen tegn til etterslep/ghosting og HL2 med høy lyd og Moviemodus er en opplevelse.. Widescreen gaming er virkelig kult når spillet støtter det, og l204 gjør ikke skam på sjangeren..

 

Tok lang tid før jeg ble fornøyd med farge innstillingene i WOW, men fikk tilslutt det til å se riktig så vakkert ut.. Syns det er litt vanskelig å stille slik at både bildet blir bra og at teksten i chat-vinduet er klart definert.

 

Både i wow og i HL2 måtte jeg sette på V-sync for å få et godt resultat, denne funksjonen brukte jeg aldri med CRT'en min.

 

Gjennskinn i skjermen er et mye mindre problem i forhold til min gamle crt.

 

Er fornøyd med skjermen min jeg, men har kanskje vært uheldig som har fått en med baklys-lekkasje? Ingen pixelfeil ihvertfall! Prisklassen tatt i betraktning får den et klart :) fra meg!

 

NB Er ikke særlig store muligheter for fysiske justeringer av skjermen. Trenger du en fleksibel skjerm som kan endes og vendes på er kanskje ikke L204 skjermen for deg..

 

Gummun

Lenke til kommentar

hmm .

 

Enten finnes det flere "råtne epler" ut på markedet, eller så er mine krav til bilde på på lcd "off the chart" høye..

Jeg var på Expert i Arendal idag og spurte om de hadde denne skjermen inne..

Jo, de hadde akkurat fått inn flere stk..

 

Fint, kan jeg få se på en ? Jo, de fant frem en skjerm, og vi koblet den opp på en benk der..

 

For det første var fargene elendige. Gult var flatt, rødt fantes nesten ikke, blått var flott, sort var nesten helt sort.. Så fargeopplevelsen var litt blandet ..

Deretter var det selve bildet, jeg gikk riktignok ikke gjennom alle menyene, men bildet var ikke pent, det var litt kornete også. Selv sammelignet med Samsung skjermer til 2tusen var bedre..

Jeg vet jo ikke om det var kun denne skjermen som var så dårlig.. Men, Samsungen var bedre å se på.. Bedre farger ihevrtfall, og generell klarhet.

Desverre var teksten litt "blurry" på Samsung 20".. Så den var ikke aktuell heller.

Kikket deretter på Acer skjermer.. De så mye bedre ut.. Likte rikgitnok ikke den blanke skjermflata. Samt Acer'n hadde ikke DVI..

 

Vrient å finne en GOD skjerm synes jeg..

Lenke til kommentar

Jeg gikk som sagt ikke gjennom ALLE menyene.. Men alle de vanlige valgene som kontrast, lysstyrke, fargemetning, korning, varme/kulde, og et par til.. Jeg gikk gjennom de samme kontrollene på Samsung skjermen, for at den ikke skulle stå på 100 i kontrast slik den gjorde først.. Dvs jeg gjorde forholdene så like som mulig mellom dem..

Greit 20minutter foran en skjerm er ikke mye..

Jo, det er mulig man får mye skjerm for pengene, men jeg trodde en skjerm som fikk så mye skryt ville være bedre enn det..

Det var det jeg mente..

Lenke til kommentar
hmm .

 

Enten finnes det flere "råtne epler" ut på markedet, eller så er mine krav til bilde på på lcd "off the chart" høye..

Jeg var på Expert i Arendal idag og spurte om de hadde denne skjermen inne..

Jo, de hadde akkurat fått inn flere stk..

 

Fint, kan jeg få se på en ? Jo, de fant frem en skjerm, og vi koblet den opp på en benk der..

 

For det første var fargene elendige. Gult var flatt, rødt fantes nesten ikke, blått var flott, sort var nesten helt sort.. Så fargeopplevelsen var litt blandet ..

Deretter var det selve bildet, jeg gikk riktignok ikke gjennom alle menyene, men bildet var ikke pent, det var litt kornete også. Selv sammelignet med Samsung skjermer til 2tusen var bedre..

Jeg vet jo ikke om det var kun denne skjermen som var så dårlig.. Men, Samsungen var bedre å se på.. Bedre farger ihevrtfall, og generell klarhet.

Desverre var teksten litt "blurry" på Samsung 20".. Så den var ikke aktuell heller.

Kikket deretter på Acer skjermer.. De så mye bedre ut.. Likte rikgitnok ikke den blanke skjermflata. Samt Acer'n hadde ikke DVI..

 

Vrient å finne en GOD skjerm synes jeg..

7187610[/snapback]

 

 

Arendal du? Er fra skilsøy! og han jostein på expert i arendal er en slask..

 

Som jeg så vidt har nevnt var mitt førstinntrykk av skjermen også ganske dårlig.. Man må knote med fargene for at det skal bli bra! Syns også skjermen virka kornete første gang jeg starta opp men nå er jeg veldig fornøyd..

 

Ser du har knota endel med innstillinger.. tok meg to dager før jeg fant utav det..

Endret av Gummun
Lenke til kommentar

Jeg får skjermen om noen dager jeg også, så fort Expert får den fra hovedlageret, onsdag tippet de, det er i morra allerede. Håper skjermen er så bra som jeg har fått inntrykk av. Jeg har mer enn 3000kr å bruke på skjerm egentlig, men hva er et bedre alternativ enn den skjermen her, si hvis jeg f.eks. har 4000? Skal brukes til spilling for det meste, men også litt film.

Lenke til kommentar

Helt ærlig vet jeg ikke lenger..

Det er jo ikke uten grunn folk anbefaler en skjerm.. Med meindre de selger den selv da.. ;)

Jeg så på HD film på en Acer skjerm, og farger og bilde var helt supert.

Minuset er at Acer ikke har DVI før NÅ. Dvs siste modellene..

 

Jeg er ihvertfall veldig i tvil..

 

Klarer ikke å bestemme meg for pc heller.. Synes de ferdigbygde blir å dyre, riktignok de med BRA/super hardware..

De tilbudene rundt omkring, til 10-12.tusen mangler alle sammen det lille ekstra synes jeg.. Vurderer å bygge selv. med den "riktige" hardwaren selv snart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...