Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

hei, jeg har nettop vert å kjøpt denne skjermen på expert i dag jeg også  :)

 

jeg har ikke giddi å lest alle innleggene her så dere får bare unskylde meg hvis dette ikke har vert nevnt før

 

Jeg får ikke høyere oppløstning enn 1280x1024, har snart prøvd alt.

Har prøvd å sette ned Hz'en til 60 men til ingen nytte....

 

noen som kan hjelpe meg??

 

 

takker for svar ;)

7585825[/snapback]

Har du installert driveren til skjermen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg har nettop vert å kjøpt denne skjermen på expert i dag jeg også  :)

 

jeg har ikke giddi å lest alle innleggene her så dere får bare unskylde meg hvis dette ikke har vert nevnt før

 

Jeg får ikke høyere oppløstning enn 1280x1024, har snart prøvd alt.

Har prøvd å sette ned Hz'en til 60 men til ingen nytte....

 

noen som kan hjelpe meg??

 

 

takker for svar ;)

7585825[/snapback]

 

 

Ja, gjorde det på "windows" metoden

7585842[/snapback]

 

 

 

fikk fiksa problemet.... Måtte bruke vanlig Vga kabel i stedet for DVI

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått LG 204WT.

Slet litt med å få justert den optimalt. Holdt på et par timer med det,men nå synes jeg det er veldig bra. Imponerende bra bilde på denne skjermen må jeg si.

Har spilt Splinter Cell Double Agent et par timer. Forskjellen fra min Nec MultiSync 1770NX til denne skjermen er helt enorm.

Jeg var litt skeptisk til widescreen,men dette er jo helt konge. :)

 

Edit: Noen som synes at HW's forum ble litt smalt med denne skjermen?

Gå i kontrollpanelet og sett foruminnstillingen til "Hardware.no-Dynamisk".

Da får du dekt hele skjermen.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

skal mest sannsynlig bestille denne skjermen, gleder meg :)

 

men har et spm, spiller bla cs 1.6 og jeg lurer på hvordann det blir å kjøre dette i ws?

kan jeg eventuelt kjøre dette i ikke optimal oppløsning uten spesielt bildekvalitetstap? (1.6 er stygt nok fra før :p)

Lenke til kommentar
hei, jeg har nettop vert å kjøpt denne skjermen på expert i dag jeg også  :)

 

jeg har ikke giddi å lest alle innleggene her så dere får bare unskylde meg hvis dette ikke har vert nevnt før

 

Jeg får ikke høyere oppløstning enn 1280x1024, har snart prøvd alt.

Har prøvd å sette ned Hz'en til 60 men til ingen nytte....

 

noen som kan hjelpe meg??

 

 

takker for svar ;)

7585825[/snapback]

 

Kjøpte meg denne i dag jeg også, men sliter med akkurat samme problemet.Høyere oppløsning enn dette med DVI og det blir som på bildet under.Klarer glatt 1680x1050 med D-sub (VGA), men ikke med DVI.Noen som aner hva dette kan være?Meningen min var å kjøre X360'n på D-sub og PC på DVI, men denne løsningen faller jo bort p.g.a dette tullet.Har ikke allverdens skjermkort (Winfast A340, GeForce FX5200), men det går jo greit med D-sub :hmm:

 

dvi_hoy_opplosning.jpg

Endret av bas
Lenke til kommentar

Får ikke DVI til å fungere jeg heller,bare D-SUB. Med DVI får jeg ikke annet enn sort skjerm.

Kan det være at man må ha en Dual-Link DVI kabel?

Den som følger med skjermen er en Singel-Link.

Jeg har en Dual-Link kabel liggende. Skal teste den i morgen,så får dere andre vite om det fungerer.

 

WHAT ARE SINGLE AND DUAL LINKS ?

 

    The Digital formats are available in DVI-D Single-Link and Dual-Link as well as DVI-I Single-Link and Dual-Link format connectors. These DVI cables send information using a digital information format called TMDS (transition minimized differential signaling). Single link cables use one TMDS 165Mhz transmitter, while dual links use two. The dual link DVI pins effectively double the power of transmission and provide an increase of speed and signal quality; i.e. a DVI single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1080, while a DVI dual link can display a resolution of 2048 x 1536.

 

181px-DVI_Connector_Types.svg.png

Lenke til kommentar

Nja, har ikke mye peiling på forskjellen på disse DVI kablene, men det er jo i såfall rimelig idiotisk å legge ved en kabel som ikke er egnet, men hadde jo vært gull om du fikk det til å funke med den kabelen du har liggende.

 

Er det noen som har denne skjermen hvor DVI funker feilfritt?F.eks høyere oppløsning enn 1280x1024?

Endret av bas
Lenke til kommentar

Jeg har, brukt dvi fra dag 1 og maks oppløsning.

Men har opplevd å få samme "sympton"skjermbilde som bas har postet ett 2-3 ganger. Men kun ved vært ingame i spill, der jeg har trykkt win tasten. Og når jeg da har trykkt på oppgavelingen for å gå inn i spillet igjen så har jeg fått det bildet der, desktop bildet. Hørte kun lydene fra spillet. Måttet restarte de gangen.

Men etter at jeg oppdaterte til nyeste skjermkort driver har jeg enda ikke opplevd dette.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Har prøvd Dual-Link kabelen nå.

Fortsatt sort skjerm (skjermen går i stand-by).

Merkelig.  :hmm:

 

Edit: Computercity har satt ned prisen på 204wt til 2299 kr nå.

Helt sykt billig!

7640051[/snapback]

 

Det var billig ja.Fader, kjøpte min på computercity i går jeg til 2499,- :( Etter litt lesing på nett er det mange som har diverse DVI problemer med denne skjermen uten at jeg blir noe klokere.Kan det være vits i å prøve ett annet skjermkort tror dere selv om det fungerer perfekt med max oppløsning via D-sub ?

Lenke til kommentar
På min forrige skjerm (Nec 1770 NX) prøvde jeg både DVI og D-SUB og kunne ikke se noen spesiell forskjell.

Derfor bryr jeg meg ikke så mye om at jeg ikke får DVI til å fungere på denne skjermen.

7640416[/snapback]

 

Skjønner den, men planen min var å bruke D-sub inngangen til X360'n siden det er eneste mulighet for å få koblet den til PC-skjerm.Derfor tenkte jeg å bruke DVI til PC'n, men dette faller jo da i fisk siden jeg ikke får DVI til å funke på ønsket oppløsning.

Lenke til kommentar
Jeg har, brukt dvi fra dag 1 og maks oppløsning.

Men har opplevd å få samme "sympton"skjermbilde som bas har postet ett 2-3 ganger. Måttet restarte de gangen.

Men etter at jeg oppdaterte til nyeste skjermkort driver har jeg enda ikke opplevd dette.

7639881[/snapback]

nyeste skjermkort driver?

 

var det ikke en lenger frem i tråden her som kjøpte hmm 2 stk... eller 1 hvertfall. som det var bære sort skjerm. Mener å huske det at det var en defekt ved skjermen og at han fikk ny.

7640215[/snapback]

sjekket skjermen på annen pc ved dvi?

Lenke til kommentar

Har nyeste driver fra Nvidia ja.

Har ikke flere pc'er i nærheten,men skal teste det en annen gang.

 

Nå har jeg kalibrert skjermen med forteManager.

Dette blir bare bedre og bedre! :yes:

Dere som ikke har testet forteManager,prøv å kjør Colour Calibration. Fargene ble vanvittig bra nå!

Når du justerer,så hold øynene halveis lukket. Da blir det lettere å få det riktig. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...