Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som i stort sett alle slike tråder, så får jeg gjenta meg her og limer følgende inn i førsteinnlegget;

 

Påpeking fra moderator: Tråden skal brukes til å diskutere hva som skjer i serien. Alt annet fjernes uten varsel, spesielt alt som overhodet nevner noe som går inn på området piratkopiering (dette gjelder spesielt spørsmål om hvor og når den er på nett).

 

Innlegg vil bli slettet uten videre varsel og jeg kan ikke garantere at det blir eneste reaksjonsform. Om folk ikke makter å respektere #8 så blir vi tvunget til stenge slike tråder, noe som ville vært fryktelig. All snakking om nedlasting er FY!. :)

Lenke til kommentar
hvor mange sesonger blir det igrunnen?

6945110[/snapback]

 

De har sagt 7 sesonger før de får til en slutt. Jeg har alltid trodd på dette, men jeg er ikke lenger sikker.

 

Da Ana Lucia og Libby ble skutt i slutten av en episode i sesong 2, kom J.J. Abrams og Lindelof med et utsagn om at

Damn, now everyone gonna think we killed them of because of the possible conviction

(Ana Lucia (Michelle Rodriguez) og Libby (Cynthia Watros) ble tatt for fyllekjøring. Hvis de hadde blitt dømt, måtte Michelle Rodriguez sone 18 måneder i fengsel, grunnet en tidligere dømmelse.)

I traileren for neste episode får vi vite at en av de ikke er død, og vi finner ut når episoden kommer at både Debbie og Ana Lucia dør.

Så jeg lurer, sier de 7 sesong i et eller annet håpløst stunt? Eller blir det faktisk 7 sesonger? De må slutte å lage flere spørsmål, og gi oss noen svar snart på hva som skjer på denne øya.

 

Her igjen en liten frykt danner seg. Vi har fått vite enda tidligere at Libby var innlagt på sinnsykehuset Hurley var på, men dette kommer ikke Hurley til å finne ut.

 

med mindre Juliet, "damen bak glasset" har dette i livshistoriene hun muligens har for Hurley.

 

 

Vel, jeg kunne fortsette i evigheter med disse tingene... Men vi legger oss litt on topic for nå...

Endret av redbaron
Lenke til kommentar

jaja, første som har sett episode 1 da...

 

Bakgrunnshistorien tilhører personen:

 

Jack!

 

 

Åpningsscenen er like bra som åpningsscenen til sesong 2 var.

(Du ser en mann trene, vaske, skrive noe på en kjent datamaskin, deretter ser at rommet rister, kameraet går bortover gangen og går langs rommet oppover og vi ser Locke og Jack titte ned i "The Hatch")

 

de ser en kvinne steke muffins, og holder et bokklubbsmøte. Midt i møtet er det et jordskjelv, alle løper ut, vi ser Henry Gale/Ben (Michael Emerson)Løpe ut av et hus på andre siden av veien. Hele nabolaget ser opp på himmelen, og vi ser et fly styrte, halen faller av, og Ethan(William Mapother) løper mot hoveddelen av flyet styrter, og Goodwin (Brett Cullen) løper mot haleseksjonen. Kameraet zoomer ut, og vi ser at "The Others" bor på øya i ordentlig urban stil.

 

 

 

 

Ledd mellom hovedpersoner i flashback:

 

Når Jack ser faren sin prate i telefonen står han ved en pasient. Vi kan se at pasienten er Arthur, faren til John Locke (Terry O'Quinn.

 

 

Quote of the episode:

 

"Here I am, thinking that free will still actually exists on this--"(avbrutt av jordskjelv. Ordet som manglet i setningen er Island.

 

 

 

Håper at vi kan fortsette denne tråden på samme måte som dette, gjennom hele sesongen.

 

Et spørsmål. I "Previously on..." hører vi en tale John Locke (Terry O'Quinn) hadde til alle de fortapte. han sier at "The Others" hadde kidnappet, angripet, stålet og drept oss.

Ethan (William Mapother) prøvde å drepe Charlie (Dominic Monaghan) i sesong 1, men Jack og Kate reddet han i siste liten.

Har "The Others" drept noen i det hele tatt?

 

Bilde:

 

 

vlcsnap-413903.png

Vær så snill og si at dette er bare et fly som krasjer og ikke 4 andre også!

 

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bruke spoilers nå som episoden er sendt.

 

Det var en veldig god episode. Sawyer i et bjørnebur (isbjørner, logisk), Jack i undervannstasjonen (hai med Dharma-logo) og Kate i dusjen (for tredje gang i løpet av Lost). Fantastisk. Jeg er litt spent på hvordan det vil fortsette videre nå, om resten av sesongen er like god.

Lenke til kommentar

Wow, fenomenal start med Petula Clarks Downtown :D

Utrolig kult å se the others sin camp før flyet landet, hva de drev med til daglig.

 

Men hva i all verden er det de skal gjøre med våre venner? "The next to weeks..."

 

Og hva var det som Juliet fikk ut av Jack? Klarte hun rett og slett bare å møre han opp? Er det noe i den maten og drikken?

"Good work Juliette"

Lenke til kommentar

Sesong 3 starta ganske sterkt. likte mye bedre denne starten enn den i sesong 2.

applaus

 

Hvorfor hadde Cate sår der håndhjernene var? hadde hun blitt voldtatt eller no?

hva mente han med "the next two weeks are gonna be very unpleasant"? skal de prøve en slags hjernevasking?

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Utrolig bra episode! Fikk faktisk frysninger på starten når han sjefen kommer ut av huset der, og vi ser at flyet styrter.. Men noe jeg sitter å tenker på hele tida er, hvorfor ingen stiller spørsmålet "Who the hell are you?" av Kate, Jack og Sawyer.. Det hadde hvertfall jeg lurt på hadde jeg vært en av dem.. =/

 

Jeg tror jeg skal begynne å gi karakter til hver episode jeg.. Gir denne 8/10. Bra start på sesongen!

Lenke til kommentar

Finfin start dette her. Stusset litt over hvorfor en bjørn skulle være interessert i å trykke på en knapp med kniv og gaffel. Er jo ikke akkurat som at en bjørn skjønner at det er symbol for mat.

 

Noe sier meg at dette vil bli litt langtekkelig i de første par episodene,slik som starten i forrige sesong. Men mange spørsmål blir besvart, så jeg er fornøyd :)

 

Og "Henry Gale" heter virkelig Ben, så er det avklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...