Gå til innhold

Kategoriforslag: "Historie" under Samfunn.


TSP

Anbefalte innlegg

Ja, da er tiden kommet for et kategoriforslag fra min side. Jeg etterlyser nemlig en kategori hvor vi kan diskutere "Historie", historiske fakta, hva som burde blitt gjort da og da, hvorfor døde romerne ut, hva er disse ryktene om at afrikanere faktisk har holdt "hvite mennesker" som slaver, hva kunne Alexander den store gjort bedre etc.

 

Nå er jeg mektig interessert i blant annet romertiden og middelalderen, så jeg syns det kunne vært både spennende og artig med en slik kategori.

 

Jeg føler også at dette er en kategori som vi faktisk mangler i "Samfunn" og som vil gjøre samfunnskategorien mer "hel".

 

Dette er mine meninger, hva er deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo ikke alle aktuelle emner om historie som nødvendigvis ville dratt inn politikk. Dessuten føler jeg at om en "Historie"-kategori hadde blitt opprettet. Så kunne historiske politiske diskusjoner og debatter diskuteres der. Hvilken tidsramme dette i så fall skal være innenfor er jo noe vi må komme til enighet om. Men jeg kan se for meg fra omtrent 1920 og bakover.

 

Jeg vet forøvrig ikke om det med kjæledyrkategori var ment ironisk, da jeg får inntrykk av at du kanskje syns det er mange nok kategorier, men om det er et reelt ønske får du jo lage egen tråd om det.

Lenke til kommentar

Vel er jo fint at det er mange som er positive til dette. Det er jo helt klart kategorier som for eksempel PRS som dekker en del historie, men jeg mener altså at det skal være en "grense" for hvor "ny" diskusjonen er. En diskusjon om hitler for eksempel tror jeg at jeg heller ville hatt i en historiekategori.

 

Men da er jo det endelige spørsmålet: Hva er forumstyrets innstilling til dette her og kunne vi i det minste få en avstemming? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...