Gå til innhold

Kategoriforslag: "Historie" under Samfunn.


TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også for en historiekategori siden det er interessant.

 

Hvis man skal dele det opp kan man dele det opp slik:

 

Historie før 1750

 

og

 

Historie etter 1750.

 

Dette begrunner jeg med at det er rundt 1800 tallet man regner skillet mellom eldre og nyere historie, man får endrede samfunnssun rundt 1800 tallet etc.

 

Ved å ha skillet på 1750 får man også med syvårskrigen og man regner dessuten starten for wienerklassisismen/rokokko rundt midten av 1700 tallet. Dessuten skjer det en verdsliggjøring av kirkemakten på den tiden.

 

Det å dele det opp etter forskjellige temaer er uheldig, det kan i så fall være underkategorier. Men uansett så holder det strengt talt med bare "Historie" i første omgang.

Lenke til kommentar
Om det opprettes en slik så blir det et forum, og det blir ikke delt opp i underseksjoner, eller deles opp, før dette viser seg å være ytterst nødvendig :)

7231267[/snapback]

Jeg lurer nå på om det i det hele tatt vil bli opprettet en slik forum-del. Hva er det egentlig som tar så lang tid? Er det slik at alle i forumstyret blir samlet i et plenumsmøte, låst inne, og kommer med forslag som blir levert anonymt inn, og hvis ikke det er enstemmig, vil det bli en ny runde? (Drepte den _litt_) :p

Lenke til kommentar

Ikke glem den svarte og hvite røyken ;) Hvor holder dere til så vi kan følge utviklingen? :p

 

Og ja, jeg er like utålmodig, hvordan ser det ut for en ny kategori? Forslaget kom for halvannen måned siden.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg det er få som deler den oppfatningen, men skulle ikke overraske meg om det er rett som du sier og at det er enda en av samfunnets misoppfatninger. Vel vel, la oss ta det på ditt språk da ;)

 

Det har aldri vært i vår ide at "Historie" skulle ha sin egen kategori, men ett forum under "Samfunn" som du sier.

 

Mitt språk: ( :p )

Det har aldri vært i vår ide at "Historie" skulle ha sitt eget forum el. hovedkategori, men at det skulle være en kategori under hovedkategorien "Samfunn".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...