Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

29 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Så det du sier at siden menn er selvstendige så trenger de ingen partner? Hvorfor all denne sutringa da om at norske kvinner er så kravstore og velger vekk norske menn? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

...Hva har du fått i deg? 

Ærlig talt. Projiseringa/puttte ord i kjeften på folk er off the charts.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Colin. said:

 

22 hours ago, Gjest MKII said:

Selv både tror og håper jeg at det er MANGE som ser ned på slike dømmende holdninger og karakteristikker som du yttrer både om menn og kvinner 😒

Hadde ikke forundret meg om det allerede er en bruker her inne som skifter mellom å være anonym og ikke.

3 hours ago, Gjest MKII said:

Gjetter på at flesteparten er kvinner som er redd for en reduksjon i deres egen "markedsverdi": De er vant til å omtrent kunne velge og vrake blant menn, få det som de vil og kunne gå fra den ene til den andre så fort de møter motstand/alt for lett. Noen kan være livredde for at menn skal få andre alternativer enn de selv, og at "markedsverdien" deres, privilegiet med å kunne velge og vrake blir mindre/forsvinner og så videre.

Det de burde gjøre er å selv reflektere over sine egne valg som de har tatt istedenfor å projisere.

Jeg har også lurt på om det er ei som veksler mellom å være anonym eller ikke i en annen tråd angående en deltager som også er i denne tråden. Men får ikke livssituasjonen og annet til å stemme, så er tvilende og usikker.

Å reflektere og å la være å priojisere krever noe av de. Blant annet selvinnsikt. Da er det lettere for de å bare fortsette å dømme, hate, og projisere.

Endret av Gjest MKII
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest MKII skrev (36 minutter siden):

Det er IKKE det jeg beskriver nei, det er det du forvrenger og perverterer det til etter å ha lest det jeg skrev "som fanden leser bibelen".

Kanskje det rett og slett var du som avslørte deg selv nå: Er det SÅ utenklig for deg å legge en innsats i, og å jobbe og offre noe for hjem, familie, forhold og partner...???

Nei selvfølgelig ikke. Ettersom jeg er i et forhold, har mange barn, partner osv. Men forskjellen på oss og mange av dere menn i denne tråden her er at han gjør like mye som meg i forhold til de tingene, mens dere kun skal ha en kvinne som ofrer seg uten å legge ned en innsats selv i hjemmet (ja annet enn å tjene penger da, som helst hun ikke skal få lov til, for da kan det jo hende at hun blir økonomisk selvstendig og drar fra dere). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (20 minutter siden):

...Hva har du fått i deg? 

Ærlig talt. Projiseringa/puttte ord i kjeften på folk er off the charts.

Akkurat nå så har jeg fått i meg et virus. Kan vi ikke holde oss litt til sak da og ikke diskutere at jeg er syk. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
40 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Nei selvfølgelig ikke. Ettersom jeg er i et forhold, har mange barn, partner osv. Men forskjellen på oss og mange av dere menn i denne tråden her er at han gjør like mye som meg i forhold til de tingene, mens dere kun skal ha en kvinne som ofrer seg uten å legge ned en innsats selv i hjemmet (ja annet enn å tjene penger da, som helst hun ikke skal få lov til, for da kan det jo hende at hun blir økonomisk selvstendig og drar fra dere). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Noen av forskjellen på mange av oss i denne tråden og deg er at vi andre ikke er så hatefulle og diskriminerende som deg. Selv om du gang på gang på gang... blir forklart, og nærmest stavet for deg at du missforstår og forvrenger det som skrives så gnager du videre på stråmannsargumentasjonen din og forvrengningene dine omkring hva som skrives og menes 😒🙄 

Spekulasjonen min omkring hvem du egentlig er basert på usaklighetene, personangrepene dine, mannshatet ditt, liten eller manglende evne til å forholde deg til fakta, og så videre styrket seg enormt nå...

Endret av Gjest MKII
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest MKII skrev (1 time siden):

Noen av forskjellen på mange av oss i denne tråden og deg er at vi andre ikke er så hatefulle og diskriminerende som deg. Selv om du gang på gang på gang... blir forklart, og nærmest stavet for deg at du missforstår og forvrenger det som skrives så gnager du videre på stråmannsargumentasjonen din og forvrengningene dine omkring hva som skrives og menes 😒🙄 

Spekulasjonen min omkring hvem du egentlig er basert på usaklighetene, personangrepene dine, mannshatet ditt, liten eller manglende evne til å forholde deg til fakta, og så videre styrket seg enormt nå...

Nå tenkte jeg egentlig at jeg skulle legge meg på samme lave nivå, med påstander om personangrep, hat, manglende innsikt, ikke kan forholde seg til fakta osv. Men jeg gidder ikke.  Så i stedet for så legger jeg ved utdrag fra en artikkel som kanskje norske menn kan ha godt av å lese. I stedet for å skylde alt på norske "kravstore"  kvinner så må de følge litt mer med selv i utviklingen. 

 

Peder Kjøs mener det er mye mennene kan gjøre.

– Egentlig handler det om en gruppe menn som ikke lenger passer så godt inn. Det går ikke an å legge til rette for at de skal passe inn. Så de må forandre seg. Vi kan ikke gi kvinner ansvaret for å ta seg av disse mennene. De må forandre seg, rett og slett. 

 

Det holder ikke å være veldig opptatt av motorsykkel og elgjakta, og så på magisk vis skal det dukke opp en dame hjemme hos deg som skal partere den elgen. Sånn er det ikke lenger. Du må interessere deg for noe som det går an å snakke med kvinner om. Også kvinner som har en master.

– Dette er vel litt det Jordan Peterson sier?

– Absolutt. Jeg tenker at han har veldig rett. Det er en del antifeminister som samler seg under fanen til Jordan Peterson. Tror de. Men det er fordi de ikke har lest ham, sier Kjøs om den kanadiske psykologen og foredragsholderen som har fått mye oppmerksomhet den siste tiden, blant annet for sin bok med råd til unge menn.

– Peterson sier at hvis du er alene og det ikke finnes noe for deg, så er spørsmålet hva du har tenkt å gjøre med det. Hvordan du har tenkt å bli en som det går an å bli sammen med. Du kan ikke sutre deg til dame.

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/2018/06/29/du-kan-ikke-sutre-deg-til-dame/?_cb=v9dDHCY7IPFQsyRwcGYm7

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Nå tenkte jeg egentlig at jeg skulle legge meg på samme lave nivå, med påstander om personangrep, hat, manglende innsikt, ikke kan forholde seg til fakta osv. Men jeg gidder ikke.  Så i stedet for så legger jeg ved utdrag fra en artikkel som kanskje norske menn kan ha godt av å lese. I stedet for å skylde alt på norske "kravstore"  kvinner så må de følge litt mer med selv i utviklingen. 

 

Peder Kjøs mener det er mye mennene kan gjøre.

– Egentlig handler det om en gruppe menn som ikke lenger passer så godt inn. Det går ikke an å legge til rette for at de skal passe inn. Så de må forandre seg. Vi kan ikke gi kvinner ansvaret for å ta seg av disse mennene. De må forandre seg, rett og slett. 

 

Det holder ikke å være veldig opptatt av motorsykkel og elgjakta, og så på magisk vis skal det dukke opp en dame hjemme hos deg som skal partere den elgen. Sånn er det ikke lenger. Du må interessere deg for noe som det går an å snakke med kvinner om. Også kvinner som har en master.

– Dette er vel litt det Jordan Peterson sier?

– Absolutt. Jeg tenker at han har veldig rett. Det er en del antifeminister som samler seg under fanen til Jordan Peterson. Tror de. Men det er fordi de ikke har lest ham, sier Kjøs om den kanadiske psykologen og foredragsholderen som har fått mye oppmerksomhet den siste tiden, blant annet for sin bok med råd til unge menn.

– Peterson sier at hvis du er alene og det ikke finnes noe for deg, så er spørsmålet hva du har tenkt å gjøre med det. Hvordan du har tenkt å bli en som det går an å bli sammen med. Du kan ikke sutre deg til dame.

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/2018/06/29/du-kan-ikke-sutre-deg-til-dame/?_cb=v9dDHCY7IPFQsyRwcGYm7

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

For det første har jeg ikke noe forhold til verken Jordan Peterson eller Peder Kjøs, så de har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om. For det andre har vel det innlegget lite eller ingen relevanse for denne tråden annet enn at det her klages og suttres, anklages og mistenkliggjøres det at menn nettopp tilpasser seg... og henter kvinner fra Thailand...

Ellers er det at det finnes menn som burde skjerpe seg på ingen måte verken overraskende eller noe bevis på at ikke kvinner krever og forventer for mye når de blir nedrennt av menn som er interessert i de, og fortsatt klager over at de ikke finner seg en partner... Gjerne samtidig med at de klager på at mennene VÅGER å prøve seg på de... 🙄

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest MKII skrev (16 minutter siden):

For det første har jeg ikke noe forhold til verken Jordan Peterson eller Peder Kjøs, så de har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om. For det andre har vel det innlegget lite eller ingen relevanse for denne tråden annet enn at det her klages og suttres, anklages og mistenkliggjøres det at menn nettopp tilpasser seg... og henter kvinner fra Thailand...

Ellers er det at det finnes menn som burde skjerpe seg på ingen måte verken overraskende eller noe bevis på at ikke kvinner krever og forventer for mye når de blir nedrennt av menn som er interessert i de, og fortsatt klager over at de ikke finner seg en partner... Gjerne samtidig med at de klager på at mennene VÅGER å prøve seg på de... 🙄

Så der ja. Ingen beskyldninger om hat og så videre, da har vi noe vi kan jobbe videre med. 

Jeg har heller ikke noe forhold til noen av de, annet enn at jeg av og til har fått med meg et og annet utsagn fra Peder Kjøs, noen ganger enig med han, andre ganger uenig. 

Det er nettopp det som er saken. Menn tilpasser seg ikke ved at de finner seg kvinner som er vant med et kjønnsrollemønster som man hadde på 1950 - 1980 - tallet. Det er ingen tilpasning eller endring (bortsett fra flyreisen da).  Nå er det jo såklart menn som endrer seg, jeg vil faktisk påstå at de aller fleste norske menn har endret seg i tråd med likestilling og kvinners rettigheter og endring. Men det er en gruppe som likevel faller utenfor. Spørsmålet er hva de da kan gjøre for å ikke havne utenfor fremfor å skylde på kvinner at de gjør det. 

Jeg har faktisk ikke sett noe særlig til kvinner som klager over at de ikke finner seg partner. Jo, jeg så en tråd her inne hvor det var en dame, og man kan såklart bli oppgitt over sånne som henne som absolutt vil ha seg en partner, men hun ikke skulle tilpasse seg på noen måte selv for å få tak i en. Jeg forstår også at det kan være vanskelig for noen menn i kjølvannet av Meeto hvordan de skal prøve seg på en kvinne uten å bli beskyldt for ting. 

Fint at du også ser at det finnes menn som burde skjerpe seg. Det er dessverre ryktene til slike menn som gjør at man kanskje blir noe skeptisk til det skjeve maktforholdet i slike forhold. Ønsket er at disse kvinner får det bra og blir godt integrert i det norske samfunnet, ikke at de blir isolerte kun med ektefellen og ikke får glede av et nettverk og det norske velferdssamfunnet. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Så der ja. Ingen beskyldninger om hat og så videre, da har vi noe vi kan jobbe videre med. 

Jeg har heller ikke noe forhold til noen av de, annet enn at jeg av og til har fått med meg et og annet utsagn fra Peder Kjøs, noen ganger enig med han, andre ganger uenig. 

Det er nettopp det som er saken. Menn tilpasser seg ikke ved at de finner seg kvinner som er vant med et kjønnsrollemønster som man hadde på 1950 - 1980 - tallet. Det er ingen tilpasning eller endring (bortsett fra flyreisen da).  Nå er det jo såklart menn som endrer seg, jeg vil faktisk påstå at de aller fleste norske menn har endret seg i tråd med likestilling og kvinners rettigheter og endring. Men det er en gruppe som likevel faller utenfor. Spørsmålet er hva de da kan gjøre for å ikke havne utenfor fremfor å skylde på kvinner at de gjør det. 

Jeg har faktisk ikke sett noe særlig til kvinner som klager over at de ikke finner seg partner. Jo, jeg så en tråd her inne hvor det var en dame, og man kan såklart bli oppgitt over sånne som henne som absolutt vil ha seg en partner, men hun ikke skulle tilpasse seg på noen måte selv for å få tak i en. Jeg forstår også at det kan være vanskelig for noen menn i kjølvannet av Meeto hvordan de skal prøve seg på en kvinne uten å bli beskyldt for ting. 

Fint at du også ser at det finnes menn som burde skjerpe seg. Det er dessverre ryktene til slike menn som gjør at man kanskje blir noe skeptisk til det skjeve maktforholdet i slike forhold. Ønsket er at disse kvinner får det bra og blir godt integrert i det norske samfunnet, ikke at de blir isolerte kun med ektefellen og ikke får glede av et nettverk og det norske velferdssamfunnet. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ser du hvor mye bedre det går når du ikke (bare) kommer med hat mot menn og nedgraderer kvinner fra asia som en vare?

Ikke at det varte så lenge da: Asia er vel blant de regionene med størst innovering ved siden av vesten i hele verden. Flere av de er teknologiskt på et høyere nivå enn Norge hvis man ikke ensidig ser på oljeteknologi. Det er i Asia høyteknologiske land som Japan, Sør Korea, Taiwan med flere ligger. Det er også høyt ukviklede regioner i andre land i Asia selv om ikke alle er like langt utviklede. Og som andre her har påpekt, men som du velger å ignorere: Flere av de som er "hentet" til Norge tar seg utdannelse og starter firmaer. Et klassiskt tegn på undertrykkelse, er det ikke...🙄?

Det har vært flere slike tråder på Diskusjon.no, ikke bare den jeg regner med at du refererer til. Og du kjenner ikke mange hvis du ikke har hørt stadige klager på kvinner som klager på å ikke få seg partner i virkligheten. Mønstret går igjen: De har interessenter, men det er ingen av de som er "gode nok". få ordentlige menn er det ikke her i landet!

SELVFØLGELIG ser jeg både det og kvinner som burde skjerpe seg. Men igjen: I denne tråden er det mistenkliggjøringen av både de som "henter", og de som "blir hentet" det handler om... Fordi om det finnes NOEN menn som ikke burde fått lov til å være i et forhold med verken norske eller asiatiske kvinner, så betyr det over hodet ikke at det gjelder verken alle eller en gang en majoritet av menn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest MKII skrev (26 minutter siden):

SELVFØLGELIG ser jeg både det og kvinner som burde skjerpe seg. Men igjen: I denne tråden er det mistenkliggjøringen av både de som "henter", og de som "blir hentet" det handler om... Fordi om det finnes NOEN menn som ikke burde fått lov til å være i et forhold med verken norske eller asiatiske kvinner, så betyr det over hodet ikke at det gjelder verken alle eller en gang en majoritet av menn!

Men jeg har ikke ordlagt meg som om dette gjelder majoriteten eller alle menn.

Et tall som er nevnt fra min side er at ca 10 % av de asiatiske som kommer hit havner på krisesenter. Og når det gjelder krisesenter så fant jeg data fra der i går at de fleste som havner dit kommer fra samme kultur som en selv. Altså at norske kvinner havner dit pga norske menn, og at utenlandske kvinner havner dit pga utenlandske menn. Det var framdeles et interessant punkt, altså at 24 % , ca hver fjerde kvinne på krisesenteret er en utenlandske kvinne som har havnet der pga en norsk mann. Tilsvarende var det 15 % av de norske kvinnene som hadde havnet dit pga utenlandske menn. Nå har vi jo ikke totalt tallgrunnlag her da, hvor mange som faktisk finnes i hver kategori (altså ekteskap / samboerskap i de forskjellige kategoriene nevnt over, så tallene kan gi et skjevt bilde.

Men ja, det blir jo en mistenkeliggjøring. Man får jo et inntrykk fra de nyhetssaker man leser, om ressurssvake menn som ikke får seg norsk dame og derfor drar utenlands for å finne seg en. Og når det i tillegg blir nærmest beskrevet på en måte som at det grenser til menneskehandel, (jfr denne artikkelen her )https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185 så er det ikke rart at man blir skeptisk. 

Gjest MKII skrev (59 minutter siden):

De har interessenter, men det er ingen av de som er "gode nok". få ordentlige menn er det ikke her i landet!

Kanskje de ikke var "gode nok" da. Man skal faktisk finne noen man passer godt sammen med, en som man kanskje kan leve resten av livet med. Da holder det ikke bare at man er interessert... - det betyr ikke at man ikke er ordentlig mann (hva du nå må legge i det). Bare at man ikke passet sammen. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Men jeg har ikke ordlagt meg som om dette gjelder majoriteten eller alle menn.

Et tall som er nevnt fra min side er at ca 10 % av de asiatiske som kommer hit havner på krisesenter. Og når det gjelder krisesenter så fant jeg data fra der i går at de fleste som havner dit kommer fra samme kultur som en selv. Altså at norske kvinner havner dit pga norske menn, og at utenlandske kvinner havner dit pga utenlandske menn. Det var framdeles et interessant punkt, altså at 24 % , ca hver fjerde kvinne på krisesenteret er en utenlandske kvinne som har havnet der pga en norsk mann. Tilsvarende var det 15 % av de norske kvinnene som hadde havnet dit pga utenlandske menn. Nå har vi jo ikke totalt tallgrunnlag her da, hvor mange som faktisk finnes i hver kategori (altså ekteskap / samboerskap i de forskjellige kategoriene nevnt over, så tallene kan gi et skjevt bilde.

Men ja, det blir jo en mistenkeliggjøring. Man får jo et inntrykk fra de nyhetssaker man leser, om ressurssvake menn som ikke får seg norsk dame og derfor drar utenlands for å finne seg en. Og når det i tillegg blir nærmest beskrevet på en måte som at det grenser til menneskehandel, (jfr denne artikkelen her )https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185 så er det ikke rart at man blir skeptisk. 

Kanskje de ikke var "gode nok" da. Man skal faktisk finne noen man passer godt sammen med, en som man kanskje kan leve resten av livet med. Da holder det ikke bare at man er interessert... - det betyr ikke at man ikke er ordentlig mann (hva du nå må legge i det). Bare at man ikke passet sammen. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Merkelig da at det er flere som oppfatter deg slik...

Og DET er det vel heller ingen som er uenig i at er et problem der det forekommer bortsett fra de som eventuellt er en del av problemet selv. Men det betyr samtidig at 90% IKKE havner på krisemottak, og trolig IKKE behandles dårlig men kanskje har fått betydlig bedre levevilkår i Norge enn de ville hatt i hjemlandet.

Håper ikke det er nytt for deg at nyhetssaker i 99,999999% av sakene er vinklet negativt fordi det engasjerer mer enn positive historier. For hver gladsak er det "tusen" om krig, død og fordelvelse. Det gjelder ikke bare i aviser, men SÆRLIG på SOME ettersom SOME lever på å hause opp stemningen omkring krig, voldtekter, rassisme, Republkikanere, Trump og annen dritt som det. Du vil sjelden eller aldri lese på en stor nettavis om vietnameseren, filipineren, thailenderen som levde i fattigdom og kom til Norge, fikk høyere utdannelse, startet en bedrift sammen med mannen som reddet henne fra fattigdommen og at de levde lykkelige sammen med familien sin resten av sitt liv. For det selger ikke like mange "klikk", og det engasjerer ikke like mye.

Eller kanskje kvinnene faktiskt er selvgode, innbilske og for kravstore og foretar dårlige valg? Jeg har til dags dato aldri sett troverdige argumenter mot at kvinner er for kravstore, har urealistiske forventninger og lignende når lesbiske forhold oppløses oftere enn i alle fall homofile forhold. Motbevis meg GJERNE, men det er vel anerkjent at kvinner fryktelig ofte tar vanvittig dårlige valg når det gjelder utvelgelse av partnere. Voldsoffere ender opp med voldelige partnere gang på gang, (serie)mordere og mordere som "ubåtmorderen" Madsen har stadig en "kø" av kvinner som nærmest tilber de og skal "redde" de, kvinner som er voldtatte ender opp med nye partnere som voldtar de vitner ikke om særlig god dømmekraft i utvalg av partner hos i alle fall noen/en del kvinner...Menn har sine feil og mangler, men kvinner har (heller) ikke utviklet seg noe særlig siden steinalderen i de tilfellene hvor de nå i dag ubevisst eller bevisst velger menn som er store, sterke, autoritære og lignende for å beskytte de i mot farene som var i naturen under steinalderen...

Ikke denne artikkelen jeg har lest tidligere, men viser den samme trenden omkring skilsmissestatistikk. Denne artikklen slår også til dels bena under klisje'en om at det er menn som "alltid" er den som er utro og har skylden ved samlivsbrudd på grunn av utroskap:

https://www.economist.com/britain/2020/01/09/why-lesbian-couples-are-more-likely-to-divorce-than-gay-ones

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest MKII skrev (1 minutt siden):

Merkelig da at det er flere som oppfatter deg slik...

Ja, jeg syns også det er litt merkelig. Men når man sitter i en situasjon selv, så er det kanskje enklere å bli fornærmet, mistolke og ta ting personlig. Men jeg kan innrømme at jeg noen ganger har vært litt spydig i uttalelser, fordi jeg misliker sterkt (misliker, ikke hater) holdningene til enkelte menn.

Joda, jeg er fullstendig klar over at man ønsker å selge, og at media selger mer ved katastrofer, kriser osv. 

Gjest MKII skrev (11 minutter siden):

Eller kanskje kvinnene faktiskt er selvgode, innbilske og for kravstore og foretar dårlige valg? Jeg har til dags dato aldri sett troverdige argumenter mot at kvinner er for kravstore, har urealistiske forventninger og lignende når lesbiske forhold oppløses oftere enn i alle fall homofile forhold.

Kanskje forskjellen ligger i at kvinner nå faktisk har valg. Før så ble man tvunget til å gifte seg hvis man ble gravid,  man hadde ikke eget økonomisk grunnlag til å klare seg selv slik at man heller ble værende i dårlige voldelige ekteskap. Syns du ikke kvinner skal ha denne muligheten til å komme seg ut som de har i dag? Jeg skulle gjerne visst hvor store krav kvinnene egentlig har. Jeg anser nemlig at de få "krav" jeg har egentlig er en helt selvfølge for enhver person å innfri. Men for alt jeg vet så kanskje jeg skiller meg ut fra den "vanlige norske kvinne" i dag...

 

Gjest MKII skrev (18 minutter siden):

Ikke denne artikkelen jeg har lest tidligere, men viser den samme trenden omkring skilsmissestatistikk. Denne artikklen slår også til dels bena under klisje'en om at det er menn som "alltid" er den som er utro og har skylden ved samlivsbrudd på grunn av utroskap:

Nå har jeg ikke lest artikkelen enda (men jeg skal gjøre det). Men du vet at det er ganske mange andre årsaker til skilsmisse enn utroskap? Kommunikasjon, økonomi og vold for å nevne noe. 

 

Gjest MKII skrev (25 minutter siden):

Voldsoffere ender opp med voldelige partnere gang på gang

Ja, det kan virke som om psykopater og psykopatofre har en magnetisk tiltrekning mot hverandre. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Ja, jeg syns også det er litt merkelig. Men når man sitter i en situasjon selv, så er det kanskje enklere å bli fornærmet, mistolke og ta ting personlig. Men jeg kan innrømme at jeg noen ganger har vært litt spydig i uttalelser, fordi jeg misliker sterkt (misliker, ikke hater) holdningene til enkelte menn.

Joda, jeg er fullstendig klar over at man ønsker å selge, og at media selger mer ved katastrofer, kriser osv. 

Kanskje forskjellen ligger i at kvinner nå faktisk har valg. Før så ble man tvunget til å gifte seg hvis man ble gravid,  man hadde ikke eget økonomisk grunnlag til å klare seg selv slik at man heller ble værende i dårlige voldelige ekteskap. Syns du ikke kvinner skal ha denne muligheten til å komme seg ut som de har i dag? Jeg skulle gjerne visst hvor store krav kvinnene egentlig har. Jeg anser nemlig at de få "krav" jeg har egentlig er en helt selvfølge for enhver person å innfri. Men for alt jeg vet så kanskje jeg skiller meg ut fra den "vanlige norske kvinne" i dag...

 

Nå har jeg ikke lest artikkelen enda (men jeg skal gjøre det). Men du vet at det er ganske mange andre årsaker til skilsmisse enn utroskap? Kommunikasjon, økonomi og vold for å nevne noe. 

 

Ja, det kan virke som om psykopater og psykopatofre har en magnetisk tiltrekning mot hverandre. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Eller kanskje du ikke selv tror du uttrykker deg hatefullt og fordømmende når du gjør det siden flere oppfatter deg som det istedet for å skylde på andre og lage konspirasjonsteorier og anklager omkring andres situasjon...?

Det er få eller ingen som ønsker å nekte kvinner valg. Men når de har en masse valg, men FORTSATT ikke finner noen som er gode nok og som passer de selv i (relativt) likestillte Norge, da er det vanskelig å mene noe annet enn at de er for kravstore og selvgode hvis man ikke mener at en stor mengde norske menn ikke er gode menn. Som en allegori: Det er en klisje', men må nødvendigvis ha et snev av sannhet i seg for å være morsomt: Har du aldri hørt om kvinner som har skapet fullt av klær, men "aldri" finner noe å ha på seg? I prinsippet vil jeg si at det er nøyaktig det samme. I begge tilfellene har de (mer) enn nok av valg, men ingenting er godt nok.

Du burde har lest artikkelen FØR du kommenterte...

Det virker ufattelig ofte slik ja.

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a

Er godt mulig at relativt sett flere asiatere enn norske kvinner kommer på krisesenter. Er også godt mulig at svarte afrikanere har lavere IQ enn hvite europeere som jeg leste et sted. Men det betyr ikke at afrikanere er dumme. Eller at norske menn som velger thailandsk er mishandlere.

Så hvorfor bidrar norske kvinner til denne stigmatisering av oss som velger utenlandsk? Det er pga sjalusi og frykt for å bli utkonkurrert, ikke fordi de har så stort hjerte for disse asiatiske kvinnene som de aldri har ofret en tanke før norske menn ble interessert i de. Men man hører de aldri si dette. Er det på grunn av manglende selvinnsikt eller skam?

Kjærligheten kjenner ingen grenser. Og jo mer jeg leser om sure norske feminister som vil hindre at norske menn finner Thai kone jo mindre vil jeg ha med norske damer å gjøre.

Mange asiatiske damer, spesielt fra landsbygden, ønsker ikke å leve i et likestilt forhold. De vil ta hånd om hus, hjem og barn mens mannen går ut og tjener penger. Akkurat slik det var i Norge for noen generasjoner siden. Ingenting galt med det.

Tror problemet til feministene er at de mangler toleranse overfor mennesker som gjør andre valg enn dem selv. Det kalles intolerant. Intolerante kvinner. Toxic femininity. Og det er selvfølgelig uattraktivt for menn. For ikke å glemme den lange smørbrødlisten med krav de har til menn og som gjerne vokser etterhvert som de selv blir eldre og mindre fysisk attraktiv.. Er det rart jeg reiser til sør øst Asia for å finne lykken hvis det er sånn norske kvinner skal oppføre seg?

Kvinner er hypergamous altså at de vil ha en mann som tjener mer enn dem selv og er høyere på rangstigen. Jo høyere utdannelse kvinnen har jo større sjanse er det for at hun initierer skillsmisse. Det er hypergamy i praksis. Det er derfor vi er populær i Asia fordi lønn og statusen vår tiltrekker kvinner. De kvinnene prøver ikke å konkurrere med mennene sine. De støtter mennene sine. Ved å være feminin og omsorgsfull får de ut det beste i mennene sine.

Jeg tror det er veldig mange menn i Norge som ikke er klar over hvor godt datingmarkedet er i sør øst Asia for norske menn. Hadde de visst det hadde vi sett en exodus av menn der til. Feminisme i Norge fungerer fordi norske menn tillater det. Dels fordi VI menn er tolerante og åpne og dels fordi mange ikke er klar over de gode alternativene som finnes til et slikt feminisert samfunn som det norske er.

Til syvende og sist gjør jeg det som er i min egeninteresse og det er absolutt  ikke å være backup fyren til en eller annen feminist.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest d2074...65a skrev (33 minutter siden):

Så hvorfor bidrar norske kvinner til denne stigmatisering av oss som velger utenlandsk? Det er pga sjalusi og frykt for å bli utkonkurrert, ikke fordi de har så stort hjerte for disse asiatiske kvinnene som de aldri har ofret en tanke før norske menn ble interessert i de. Men man hører de aldri si dette.

Jeg tenker at de som bidrar mest til denne stigmatiseringen av de som velger asiatiske kvinner er den typen menn som er nevnt i artikkelen om krisesentre. Altså menn som drar til Asia for å kjøpe seg sex og / eller koner. (Jeg utelater her bevisst å nevne menn som naturlig finner kjærlighet med en utenlandsk fordi jeg anser ikke de som et del av problematikken). 

Altså, hvorfor skulle man være redd for konkurranse om et tilbud man uansett ikke ønsker å ha (tilbud ment her som i norske antifeministiske menn). Årsaken til at man ikke har ofret disse kvinner en tanke før norske menn ble interessert i de har nok mer å gjøre med at man ikke har tenkt over de utfordringer de utenlandske kvinnene måtte ha før man får se utfordringene på nært hold. Det er nesten umulig å involvere seg i all verdens problemer sånn i det daglige. Det ser man også her hjemme. Hvis man bor i Nord - Norge så går det mye mer innpå en at det har skjedd en ulykke i nærområdet enn hvis samme ulykke hadde skjedd i Oslo. ( eller i et annet land).  Og det er faktisk ikke bare norske kvinner som ser dette som et problem. Også norske menn gjør det, altså tenker sitt om menn som henter hjem utenlandske. 

 

Gjest d2074...65a skrev (1 time siden):

Mange asiatiske damer, spesielt fra landsbygden, ønsker ikke å leve i et likestilt forhold. De vil ta hånd om hus, hjem og barn mens mannen går ut og tjener penger. Akkurat slik det var i Norge for noen generasjoner siden. Ingenting galt med det.

Det handler nok mer om hva man er vant med. Hva skal norske menn gjøre når likestillingen kommer til Asia? For den kommer til å komme dit også. 

 

Gjest d2074...65a skrev (1 time siden):

Tror problemet til feministene er at de mangler toleranse overfor mennesker som gjør andre valg enn dem selv. Det kalles intolerant. Intolerante kvinner. Toxic femininity. Og det er selvfølgelig uattraktivt for menn. For ikke å glemme den lange smørbrødlisten med krav de har til menn og som gjerne vokser etterhvert som de selv blir eldre og mindre fysisk attraktiv.. Er det rart jeg reiser til sør øst Asia for å finne lykken hvis det er sånn norske kvinner skal oppføre seg?

Toxic antifeminity mener du vel. Flesteparten av norske menn greier fint å finne seg en norsk likestilt kvinne. Skulle gjerne sett den smørbrødlisten med krav jeg, for jeg har nemlig aldri krevd noe som helst av en mann annet enn at han skal behandle meg fint og ta like stort ansvar både hjemme og på jobb som jeg gjør selv. Det er kanskje ikke så enkelt å få til hvis man er antifeminist, så dermed så er vel det et urealistisk "krav" da, men en lang liste er det så absolutt ikke. Alle blir eldre og mindre fysisk attraktive med tiden, også norske menn. Men lommeboka er kanskje inntakt da,, og det er jo noen kvinner som syns det er attraktivt ;)  Men har du funnet lykken i Asia til nå da? Eller søker du enda?

 

Gjest d2074...65a skrev (1 time siden):

Kvinner er hypergamous altså at de vil ha en mann som tjener mer enn dem selv og er høyere på rangstigen. Jo høyere utdannelse kvinnen har jo større sjanse er det for at hun initierer skillsmisse. Det er hypergamy i praksis. Det er derfor vi er populær i Asia fordi lønn og statusen vår tiltrekker kvinner. De kvinnene prøver ikke å konkurrere med mennene sine. De støtter mennene sine. Ved å være feminin og omsorgsfull får de ut det beste i mennene sine.

Noen kvinner er det ja, men langt fra alle. Det er klart. Jo større sjanse for at kvinner klarer seg selv økonomisk fordi de tjener egne penger, hvis man er et sted (altså i et forhold) som ikke er bra, jo lettere blir det å bryte ut. Jeg syns det blir litt rart å si at norske kvinner prøver å konkurrere med mennene sine og ikke støtter dem. Når man er i et forhold så støtter man hverandre. Du påstår altså at norske kvinner ikke er feminine og omsorgsfulle? Jeg tenker du heller mener at norske kvinner ikke går helt etter din pipe, du kan ikke styre dem på samme måte fordi de ikke er like avhengige av pengene dine  som en utenlandsk vil være. 

 

Gjest d2074...65a skrev (1 time siden):

Jeg tror det er veldig mange menn i Norge som ikke er klar over hvor godt datingmarkedet er i sør øst Asia for norske menn. Hadde de visst det hadde vi sett en exodus av menn der til. Feminisme i Norge fungerer fordi norske menn tillater det. Dels fordi VI menn er tolerante og åpne og dels fordi mange ikke er klar over de gode alternativene som finnes til et slikt feminisert samfunn som det norske er.

Klart datingmarkedet er godt i land som har så alvorlig mange flere kvinner i velge i enn i lille Norge. Feminisme (likestilling) fungerer fordi i et forhold så skal man være likeverdige og ikke mene at man selv har større rettigheter enn partneren sin. Det finnes ikke gode alternativer i et samfunn hvor kvinner og menn  ikke er likestilt. 

 

Gjest d2074...65a skrev (1 time siden):

Til syvende og sist gjør jeg det som er i min egeninteresse og det er absolutt  ikke å være backup fyren til en eller annen feminist.

 Så bra :) Det er nok ingen feminist som ønsker en fyr med slike holdninger som dine uansett. Det blir en vinn - vinn situasjon for begge. 

Gjest d2074...65a skrev (42 minutter siden):

Kjærligheten kjenner ingen grenser. Og jo mer jeg leser om sure norske feminister som vil hindre at norske menn finner Thai kone jo mindre vil jeg ha med norske damer å gjøre.

Javisst, kjærligheten er fin sånn. Og hvis det er kjærlighet så er det null problem. Nå er det vel ingen som vil hindre menn i å finne seg en kone, men eventuell utnytting syns vi ingenting om. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest MKII skrev (3 timer siden):

Det er få eller ingen som ønsker å nekte kvinner valg. Men når de har en masse valg, men FORTSATT ikke finner noen som er gode nok og som passer de selv i (relativt) likestillte Norge, da er det vanskelig å mene noe annet enn at de er for kravstore og selvgode hvis man ikke mener at en stor mengde norske menn ikke er gode menn. Som en allegori: Det er en klisje', men må nødvendigvis ha et snev av sannhet i seg for å være morsomt: Har du aldri hørt om kvinner som har skapet fullt av klær, men "aldri" finner noe å ha på seg? I prinsippet vil jeg si at det er nøyaktig det samme. I begge tilfellene har de (mer) enn nok av valg, men ingenting er godt nok.

Noen ønsker ikke valgfrihet for kvinner det er helt klart. Men jeg tror vi snakker om en liten gruppe her altså. Jeg vet at gruppen single er (var det ca 1,4 millioner nå da). Men vi vet jo ikke hvor mange av disse som er ufrivillig single og hvem som har valgt å være singel. For å være singel er også et valg. Selv om man aldri ville valgt det selv. Blir på samme måte som noen ikke forstår hvorfor det er enkelte som heller vil ha ro og fred og være alene på julaften enn å være i et selskap samme med andre. 

Du syns det er vanskelig å mene noe annet enn at kvinner er kravstore. Men så går det an å se det fra en annen side, som i artikkelen jeg la ut tidligere, at det er menn som ikke henger med på endringene i samfunnet. Sånn kan en sak se ut fra 2 sider, men jeg tror framdeles at det er en kombinasjon av de 2 synspunktene, pluss kanskje endel andre årsaker som gjør at det har blitt sånn. 

Joda, jeg har hørt om kvinner som "aldri" har noe å ha på seg selv om skapet er fullt. Og så har man kvinner som meg som har så lite klær og sko at jeg ikke engang fyller en vanlig avfallssekk med alle klærne mine engang. Sagt med andre ord, mannen har mye mer klær enn meg å velge i. Nå er ingen av oss kravstore da, for vi tilpasser oss hverandre på best mulig måte. Og det er sånn jeg mener et forhold skal være. Om ikke nødvendigvis likestilt, så ihvertfall  at man er likeverdig. Ikke at man ikke skal ha mulighet til å styre sin egen økonomi...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (17 timer siden):

Hvorfor all denne sutringa da om at norske kvinner er så kravstore og velger vekk norske menn? 

Og omvendt

 

Colin. skrev (17 timer siden):

Forskjellige kultur og livssyn betyr ikke at man er underdanig.

Akkurat dette er et fælt kvinnesyn som norske kvinner har. Om noen norske menn drar dit så betyr det plutselig utrolig fort at det er mindreverdige dårlige kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, så noen kan ha spurt om dette før, men hvorfor har vi ikke "menn fra et spesielt land" som norske kvinner kommer trekkende med med like stor selvfølgelighet (halve bygda har også en sånn en) som menn plukker visse varianter av nasjonaliteter når det gjelder kvinner? Jeg vet at det anbefales mellom enslige kamerater; "bli med i klubben, for våre koner har sikkert noen damer i familien/venninner som de kan spleise deg med". Jeg forstår ikke helt dette. Er det bare om å gjøre å få ei passelig ei som tar over husarbeidet, matlagingen og står til tjeneste og yter på måter menn liker? Er språk eller altfor ung dame virkelig ingen begrensning? Ønsker ikke menn å ha skikkelige samtaler med sin partner?

Kulturforskjeller er også en ting. Jeg så i mange år en enslig arbeidskar som gikk litt lafsete kledd hele tiden, skrudde biler i fritiden, gikk på jakt/fiske og levde sitt hverdagslige ungkarsliv, så fikk han seg ei slik dame som var slik damer pynter seg og ser attraktive ut for å få noen i garnet og ikke lenge etter kom et julebilde; de hadde flyttet sammen og giftet seg, stua var pyntet med litt norsk julepynt og et tre og overstrødd ellers med thai-pynt og religiøse ting. Selv sto de smilende i midten av bildet og han var pyntet fra topp til tå i blanke silkeklær, i pastell(!) av alle ting og jeg kjente ham nesten ikke igjen, så forandret var han. Har inntrykk av at voksne damer som kommer hit, de vet hvor alle skap skal stå og de praktiserer en naturlig kustus på mannen. Får han til å gjør ting han ellers aldri ville ha valgt selv. 

Så hvor skulle norske damer plukke med seg en mann fra? En flokk fra gambia? Menn er ofte gift i hjemlandet og har barn fra før av. Er det jakt og fiske etter goder og penger som kan sendes tilbake til familien? Ikke vet jeg, men jeg har ikke hørt om spesielle nasjonaliteter som fremheves som anbefalt partneremne. Gjør dere? 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Sviskepott said:

Er det bare om å gjøre å få ei passelig ei som tar over husarbeidet, matlagingen og står til tjeneste og yter på måter menn liker? Er språk eller altfor ung dame virkelig ingen begrensning? Ønsker ikke menn å ha skikkelige samtaler med sin partner?

Nei til alt. Og ikke gå ut i fra at damer fra asia er så dumme, og med så store språkbegrensninger at man ikke kan ha en god intelligent samtale med. Tror sofie elise har ca 500k følgere? Eg ser ikke for meg en god samtale med hennes følgere, selv om det kan finnes. Dumme damer finnes uansett nasjonalitet, samme med menn.
Alder spiller en rolle om en vil ha barn, og gjerne en som ikke har 2-3 fra før, men eg har sett alt. Har sett menn som har fått kone fra utlandet som er eldre. Spiller egentlig ikke så stor rolle gjør det?
 

7 minutes ago, Sviskepott said:

men jeg har ikke hørt om spesielle nasjonaliteter som fremheves som anbefalt partneremne. Gjør dere? 

Heller ikke eg, for eg ser at både kollegaer og folk i familien gifter seg med mange nasjonaliteter. USA, japan, thailand, filipinene, korea, indionesia osv. Nordmenn reiser fordi de er i posisjon til det, og på reise møter man folk, og man er åpne og nysgjerrige. Det finnes noen som bare vil ha kone og helst på bestilling, men tror de er i et fåtall.

Ellers fin fortelling om kompisen din, det viser at damer også fra asia, har "krav" til sin mann, dvs de vil at han skal være god. Personlig har eg ikke helt forstått dette med at norske damer er mer kravstore enn andre damer. Eg og har krav til damer, som at paradise hotel og sofie elise influensere er et stort rødt flagg. Men er rikelig med menn som godtar det, og det godtar eg at de godtar :D  Eg er ikke leticia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...