Gå til innhold

Filmer som kritiserer kristendommen.


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ganske skremmende egentlig Jesus Camp Trailer

7600311[/snapback]

 

Har sett den. Blir litt småarg når jeg ser folk hjernevaske unger sånn. Håper bare en del av de finner ut hvor idiotisk det hele er når de blir unge voksne.

Selve filmen er jo ikke kritisk though, den viser alt fra et objektivt ståsted. Likevel skal det godt gjøres å ikke bli sint på evangelistene etter å ha sett den ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Vet ikke om denne er nevnt, men DavinciKoden skal visst motstride Kristendommen sanne historier osv...Endelig noen gode filmer! :p

7608311[/snapback]

I mine øyne motsa den ingenting, det var bare god underholdning, ingenting mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har funnet ett par serier som passer godt hvis noen andre er interessert i emnet.

 

John Safran Vs God

Australsk 'dokumentar serie' hvor John Safran reiser rundt i verden og treffer på forskjellige religiøse fruit cakes. Hovedsaklig et humorprogram, men også lærerikt.

-John Safran vs Mormons (Seriøst! Se denne! :!:)

-John Safran Vs God Episode 1 Part 1

-John Safran Vs God Episode 2 Part 1

 

Penn & Teller: Bullshit!

Disse to kjente magikerne/komikere har laget en serie for de fokuserer på forskjellige emner i samfunnet som de syns er bullshit. Kristendommen og religion er hyppige gjengangere.

-End Of The World

-Circumcision

-The Bible

 

Root of All Evil?

Richard Dawkins reiser rundt i verden og snakker med diverse religiøse fruitcakes mens han promoterer evolusjonisme og vitenskap.

-The Root of All ​Evil Part 1: The God Delusion

-The Root of All ​Evil Part 2: The Virus of Faith

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
  • 16 år senere...
Venerable skrev (På 12.9.2006 den 5:30 PM):

Kristendommen har alltid vært noe som virkelig kommer under huden min og får følelsene mine til å løpe løpsk. Så filmer hvor kristendommen blir vist som noe negativt klarer som regel å få meg skikkelig engasjert.

 

Derfor lurte jeg på om dere kommer på noen jeg kan ha gått glipp av. Om de har kristne bad guys så funker det også.

 

-Carrie

-Silent Hill

-The Name of the Rose

-The Wicker Man (Kommer kanskje an på hvem du er, men jeg syns den hyller de gamle religionene våres og er derfor autmatisk kritisk til kristendommen).

 

Det fins minst en til film jeg vet om, men siden den er en mord/krim/detektiv film hvor man ikke får vite hvem morderen er før på slutten, vil jeg ikke nevne navnet på den, da spenningen i filmen vil forsvinne etter som morderen tydeligvis er ganske kristen. Håper dere vil tenke dere litt om slik at det ikke blir spoilers her.

Haha genuint spørsmål: hvorfor føler du at du trenger å se filmer hvor kristendommen blir visst som noe negativt?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kristendommen hadde gått av skaftet om Jesus kom for å lære de den dag i dag. Morsomt at det var de religiøse som bestemte seg for å naile han til korset, ikke romerene :D 

Vet du, Jesus sa at himmelriket er ikke noe som er langt langt borte, men noe som er her og nå. Dette har enda ikke de kristne eg har snakket med forstått. 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Katalysator skrev (På 30.12.2006 den 8:59 PM):

Chocolat er en flott film som må sees på som en kvass kritikk av kristendommen, i hvert fall de konservative utgavene.

Nei, det er jeg uenig i...

Konservative som i svartemenn, Jesus hadde vært glad i sjokolade jenta, og presten og de som var fordomsfulle ville fått kjeft av Jesus, akkurat som han kjeftet på de Skriftlærde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Delvis skrev (17 timer siden):

Denne på et vis kan man si.

https://www.imdb.com/title/tt0178145

 

Martyrer er en del av kristendommen, og Joan er en helgen i den katolske kirke.

Hun er Frankrikes skytsengel.

Dessuten er hennes skjebne heller mer politisk da hun havnet hos fienden i fangenskap og ble brent..

Jeg ser ikke hva det har med kristendommen å gjøre,annet enn at Jean er en helgen i katolske kirken.

https://www.so-rummet.se/kategorier/hundraarskriget#

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...