Gå til innhold

Filmer som kritiserer kristendommen.


Venerable

Anbefalte innlegg

Tja, kanskje fordi den "endret" noe av den så hyggelige historien i Bibelen, og gjorde det hele litt mer "realistisk". Kristne folk takler ikke at folk kødder med boka deres. ^^

Ingen religøse fanatikere liker at folk kødder med bøkene deres, om det er kristne eller muslimer. Stakkars folk. Hvis jeg hadde vært fanatisk trønder hadde jeg nok blitt skikkelig ergelig når Skræmmer'n og Trønderbataljonen var på TV...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen "I rosens navn" synes jeg fortjener en plass, med Sean Connery i hovedrollen. I utgangspunktet mer midderalderkrim, men med sviende kritikk av inkvisisjonen og de "etablerte" kristne sannheter. Dog er hovedpersonen(e) kristne de også, men filmen inneholder hvertfall kritikk av deler av kristendommen.

 

Ellers har du en film som heter "Savage Messiah", en film av Mario Azzopardi, som viser hvor galt det kan gå i lukkede kristne sekter. En veldig sterk film som er basert på en sann hendelse, gav hvertfall meg assosiasjoner til Waco, selv om dette var basert på en annen hendelse. :)

Lenke til kommentar
Filmen "I rosens navn" synes jeg fortjener en plass, med Sean Connery i hovedrollen. I utgangspunktet mer midderalderkrim, men med sviende kritikk av inkvisisjonen og de "etablerte" kristne sannheter. Dog er hovedpersonen(e) kristne de også, men filmen inneholder hvertfall kritikk av deler av kristendommen.

6853314[/snapback]

 

Den fortjener definitivt en plass.... det er derfor trådstarter nevnte filmen i første post... ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Noen som har sett Saved!? Hvordan er den i forhold til denne trådens emne?

7595245[/snapback]

Litt for mye "highschoolkomedie" uten å være morsom for min smak. Han med navnet som er kliss umulig å skrive riktig er bra, resten av filmen oser av uoppfylt potensiale. Virker nesten som om de har prøvd å lage en film som skal være kritisk til kristendommen, uten å på noen som helst måte å støte kristne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...