Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det et spill jeg spiller om og om og om igjen så må det være Phantasy Star 4: The End of the millennium fra 1994. Dette sega spillet er bare helt fantastisk. Tegningene eller "cut-scenes" som det da skal være er ufattelig bra tegnet. (Anime stil.) Anbefales på det sterkeste! :)

Lenke til kommentar

moskus: Ja, der er det.

 

Men uansett. Husker jeg spilte et lite spill der du styrte et romfartøy (tror det var rødt) du så det ovenfra. Også skulle du skyte ned slike meteorer eller lignende som svevde rundt. Når du har skutt dem delte de seg i flere biter og når du har skutt dem igjen kunne det komme ut nye våpen osv.

 

Noen som har peiling på hvilket spill jeg snakker om?

Lenke til kommentar
moskus: Ja, der er det.

 

Men uansett. Husker jeg spilte et lite spill der du styrte et romfartøy (tror det var rødt) du så det ovenfra. Også skulle du skyte ned slike meteorer eller lignende som svevde rundt. Når du har skutt dem delte de seg i flere biter og når du har skutt dem igjen kunne det komme ut nye våpen osv.

 

Noen som har peiling på hvilket spill jeg snakker om?

8874251[/snapback]

 

Er ganske mange versjoner av dette opp gjennom årene. Tror originalen var 'Asteroids' som fantes i arkadehaller på 80-tallet - denne ble portert over til datidens datamaskiner etter hvert, og tok former som blant annet Blasteroids, Crazy Comets osv.

Lenke til kommentar
keen4title.gif

 

:love:

 

Spilte disketten i stykker.

8856660[/snapback]

 

Det hadde jeg glemt, herregud det var et bra spill :love:

 

 

Lurer også på hva et spill jeg spilte på skolen heter. Gikk ut på at du var en vikinghøvding og hadde kontroll over en landsby. Der hadde du tre (?) typer dyr, og du skulle prøve å avle fram flere, samt sende krigerne dine ut på tokter og avgjøre forskjellige saker. Du kunne skifte mellom flere screens, blant annet et inne i byen og et på rådet. Noen som husker hva det het?

Lenke til kommentar
moskus: Ja, der er det.

 

Men uansett. Husker jeg spilte et lite spill der du styrte et romfartøy (tror det var rødt) du så det ovenfra. Også skulle du skyte ned slike meteorer eller lignende som svevde rundt. Når du har skutt dem delte de seg i flere biter og når du har skutt dem igjen kunne det komme ut nye våpen osv.

 

Noen som har peiling på hvilket spill jeg snakker om?

8874251[/snapback]

 

Øh, du snakker nå om Asteroids, bare et av de mest kjente spillene noensinne (ved siden av Pong, Pacman og Frogger). :)

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Hva pokker het det bil spillet til Amiga der man kjørte oppe på baner som var "hevet" over bakken på en måte..

 

Svingene var som man ser på nascar banene liksom, bare flere meter over veien, samt på banene var det enorme hopp.

 

Dette husker jeg at jeg spilte timesvis, dag ut, dag inn :)

8877174[/snapback]

 

Er ikke det Stunt Car Racer eller noe slikt? Spilte det aldri selv, men har hørt snakk om det :)

Lenke til kommentar

Det heter stunt car racer, ja. Det fins en mye dårligere versjon av det til PC som het Stunts. Der var ikke veiene fargelagt engang. Spilte SCR mye, det krevde mye ferdigheter og å lære banene helt perfekt, så man ga akkurat riktig gass før de forskjellige hoppene. Festlig å bare prøve å kræsje mest mulig spektakulært også, såklart. Se om man klarte å vrake bilen med et enkelt krasj osv. Herlig motorlyd også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...