Gå til innhold

Din beste 5-minutters rett!


DE1

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er hjemmeværende et par dager grunnet operasjon, så da må jeg jo få dagene til å gå. Dette ved mat :love:

 

Hva er din beste 5-minutters-rett? Alt mulig rart altså.

 

Jeg pleier å skru på toast-jernet. Skjære 4 brødskivter.

Retten ser slik ut, fra øverst til nederst.

 

Brødskive

Ost

Skinke

Ost

Brødskive

 

+ oregano og taco-krydder.

 

Maks 5 minutter å lage, og veldig godt! :)

(Et glass eplejuice til)

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arme riddere!

 

Skjær to eller tre brødskiver, litt etter hvor sulten du er.

Bland sammen dette i en bolle:

1 egg

2 dl melk

1 ts kanel

3-4 ss sukker

1 ts kardemomme

 

Legg brødet i røren i et par minutter til det blir mykt (røren skal trekke inn i brødet). Stek skivene i en panne med litt smør til de blir gulbrune. Så kan du ta på feks sukker eller syltetøy. Yummy!

Det er litt opp og ned hvor mye sukker/kanel/kardemomme jeg tar oppi, folk liker forskjellige ting. Jeg bruker feks masse kardemomme, så du får bare smake deg litt frem :)

Lenke til kommentar

Pytt I panne som noen foreslo. Putt i noe nytt hver dag og det blir en ny rett hver gang :thumbup:

 

Alternativer eg bruker når ting skal skje kjapt:

- Ferdig lasagne (fra butikk, 20 min i micro, kun 1 min fra meg)

- Pytt i panne(7min)

- Toast med egg og karbonader(5min)

- Toast med egg, karbonader + bacon(8min)

- Hamburger med karbonader, cheddar og bacon(10min)

- Ferdigpizza(10-15min)

- Nuddler(7-10min)

- Taco(6min, ekstra bonus, overskuddskjøtteig kan brukes senere)

 

Får litt dårlig samvittighet nå faktisk da dette er stort sett den tiden eg bruker på all mat... kanskje eg må lære meg flere retter :hmm:

Lenke til kommentar

En boks champignoner, en boks hakkede tomater, en boks asparges, 2-3 pølser kjapt skjært i biter, en boks garbanzo-bønner, en løk skjært i ringer.

 

Bare hell vannet av champignonen,, aspargesen og bønnene, skjær opp pølsene og stek i en jernpanne, så champignonen, så hell oppi resten og la alt bli varmt. Så spiser du det sånn, uten noe mer styr. :p

Lenke til kommentar

Denne skal abonneres på, ettersom jeg sliter med å finne på middagsretter som skal oppfylle følgende 3 kriterier hver dag:

 

* Lite oppvask

* Raskt ferdig

* Trenger ikke å passes noe særlig på

 

Og nei, frossenpizza er ikke et alternativ. Sånt egner seg kun som fyllemat mener nå jeg. Så la meg komme med noen av mine lynmiddagstips.

 

Stekte røkte kjøttpølser m/spaghetti og ketchup

Tilberedelse: Del opp pølsene i passe store biter, fres disse i panne mens spaghettien koker. Klin på ketchup etter behov.

Oppvask: Tallerken/Bestikk, Stekepanne og èn kjele

Tid: 5-10 min

 

Pasta di Parma (Toro), med ris inntil

Tilberedelse: Iht posens bakside, kok også opp en passende porsjon hurtigris

Oppvask: Tallerken/Bestikk, to kjeler

Tid: 5-10 min

 

Spaghetti m/ kjøttsaus

Tilberedelse: Brun ei pakke kjøttdeig, hell posens innhold over, hell så på vann, rør og la det småkoke mens spaghettien koker

Oppvask: Tallerken/Bestikk, stekepanne og èn kjele

Tid: 10-15 min

 

Pølse i brød/lompe

Tilberedelse: Kok vann i en kjele, trekk til siden og sleng oppi pølser etter behov. La dem ligge litt før dem konsumeres med brød/lomper

Oppvask: Èn kjele, èn tallerken

Tid: 10 min

 

Kjøttpølser, Speilegg og brødskiver

Tilberedelse: Hakk opp røkte kjøttpølser i terninger, fres så disse i en stekepanne. Legg dette på en tallerken med brødskiver under(med/uten smør etter smak). Speil deretter et par egg og legg oppå der igjen. En annen variant består også i å helle over tomatbønner i tillegg.

Oppvask: Tallerken/Bestikk, stekepanne

Tid: 5-15 min

 

Nudler

Tilberedelse: Kok opp vann, hell i smakspulver og nudlene. La koke et par-tre min, slå ut vannet og legg så alt på en tallerken og strø salt og grillkrydder over. Har du en ost du kan ofre biter av så er det digg med enten raspa ost strødd over eller et par runder i mikroen i tillegg så osten smelter.

Oppvask: Tallerken/Bestikk, èn kjele

Tid: 5-7 min

Lenke til kommentar
Nudler

Tilberedelse: Kok opp vann, hell i smakspulver og nudlene. La koke et par-tre min, slå ut vannet og legg så alt på en tallerken og strø salt og grillkrydder over. Har du en ost du kan ofre biter av så er det digg med enten raspa ost strødd over eller et par runder i mikroen i tillegg så osten smelter.

Oppvask: Tallerken/Bestikk, èn kjele

Tid: 5-7 min

6841549[/snapback]

Jeg elsker nudler. Er det godt med ost oppå? Bruker du krydderet som følger med når du har på grillkrydder?

 

Høres digg ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...