Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en stund siden jeg har fulgt med på konsoll nå, men hvordan er egentlig med modding og chipping med 360 om dagen? Blir man utestengt fra "live" om man modder? Jeg har 2 Xboxer, en i leiligheten og en på jobb, kunne tenkt meg å modde den ene slik at jeg slipper å dra med meg spill frem og tilbake fra jobb hele tiden.

Lenke til kommentar
Er en stund siden jeg har fulgt med på konsoll nå, men hvordan er egentlig med modding og chipping med 360 om dagen? Blir man utestengt fra "live" om man modder?

 

 

Hvis man tar alle forhåndsregler (dvs sjekker at alle backups har stealth patches, samt alltid kjører med nyeste versjon av firmwaren til DVD spilleren) så er sannsynligheten for banning veldig veldig liten, men en mulighet vil det jo alltid være når man spiller med modifisert konsoll. Dersom du synes det er viktig å kunne bruke BEGGE konsollene dine LIVE så vil jeg faktisk anbefale deg å kun spille med orginaler når du er online, selv om det betyr at du kanskje må drasse dem frem og tilbake mellom bolig og jobb.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har fått åpna den nye arcaden som kom i dag, og leser følgende info av disken:

 

Model no. VAD6038

MS Part no: X800474-006

PBDS Part no: 3B41216029

Manufactured: Oct. 2007

HW Ver: D-DA1A4

FW Ver: 64930C

 

Phillips & BenQ Digital Storage Corporation

 

Spørsmål:

- Jeg har hørt at folk trenger VIA eller Nforce chipset. Menes det da chipsettet på hovedkortet eller satakontrolleren, og vil dette gjelde også for meg?

- Jeg har tre maskiner. En med Asus p4c800-e hovedkort, en med ASRock 939Dual-SATA2, og en som er hjemme som jeg oppdaterer posten med senere. Noen som har peil om noen av disse passer?

- Finnes slike kontrollere å få kjøpt i Norge dersom ingen av mine hovedkort passer?

Lenke til kommentar

Xbox 360 System update now available (no new features)

>> From majornelson.com (FYI: MS owned blog):

A few minutes ago, the team released a system update for the Xbox 360 over Xbox LIVE. Sometime over the next few hours when you sign in to Xbox LIVE you'll recieve a prompt to accept this mandatory update. This update contains code to 'prepare for future growth of the service.' There are no other changes or enhancements in this update...in other words no new features. The next obvious question you'll have is about the Spring update. At this point we have nothing to announce, and the moment there is information to share I will do so.

Lenke til kommentar

Hei, venter på en xbox arcade. Vurderer å sette inn en NME2 chip for og få spille backupene av spillene jeg har kjøpt. Kjøpte opp flere originale spill med en backup til hvær plate.

 

Må man laste inn firmware på NME2 chipen etter installasjon? Eller er det bare for meg og lodde den inn, for så spille av de platene?

Lenke til kommentar

Det er "bare" å lodde den på, ja. Men det er såpass små loddepunkt at du burde ha en del erfaring fra før ;)

 

Btw, spillene du brenner må "patches" på en spesiell måte. Dvs. backups som funker med Xtreme bios, funker ikke med NME2 chip. Dette finner du mer om på hjemmesiden deres.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg har 2 xboxer og èn harddisk.

Hvis jeg tar imot oppdateringen som kom på live, på den u-modifiserte xboxen(mens harddisken er i). Hvor legger updaten seg? Fordi jeg vil ikke ta imot oppdateringen på

den modifiserte boxen.

 

Så vil den andre også bli oppdatert neste gang jeg spiller?

Lenke til kommentar

Kanskje ganske dumt av meg og spørre dette uten å lese meg igjennom hele tråden men med min lese hastighet vil jo dette da flere dager :p

 

Har hatt en xbox 360 en god stund nå og har tenkt å få chipa/moda/flasha den, men vet ikke helt hvilken måt jeg skal gjøre det på.

Hvilken måte er best og enklest?

Og vil det fremdeles være mulighet til og spille på live med de originale spillene? kanskje til og med de brente spillene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

iXtreme heter det jeg fikk hvertfall.

En kamerat koblet bare en kabel fra xboxen til PC-en, så var det i orden på 2 minutter.

 

Så jeg spiller orginale og brente spill på live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...