Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Sånn jeg ser det, er det ikke vits å kjøpe en chip til 5-600,- når du kan gjøre det samme selv for under 50 lappen.

Dessuten er det bare bullshit at den der 100% live sikker. Det er ingen som vet hvilke kriterier Microsoft har for å banne folk.

Alt som skjer på Xboxen blir logget, og sendt til MS når du kobler til Live. Hvilken av denne infoen de bruker for å avgjøre om du har moddet eller ikke er det som sagt ingen som veit. Det at du har startet opp Xboxen uten DVDen i kan brukes som info, derfor har man ikke i skjermkabelen når man flasher, for da starter ikke Xboxen opp i det hele tatt.

 

Mye teori fra min side, men når en backup blir spilt, så er det forskjell på hvilken data som blir registrert. Det tør jeg vedde på. For microsoft er det bare å finne ut hvilke data dette er, så får de oversikt over de som spiller backups. Denne dataen blir registrert uansett om du spiller på Live eller ikke.

 

Muligens er Microsoft snillere med de som ikke bruker backups til å spille på Live, og lar være å banne de, men du kan banne på at de veit om det.

 

Men jeg har til gode å høre om folk som har blitt bannet med en slik chip.

 

Så du mener man er like utrygg, uansett om man har flashet/chippet når man spiller originale spill online? Til tross for at chippen er deaktivert når man starter originale, og den originale firmware'n brukes, grunnet at alt logges og sendes til microsoft når man kobler til xboxlive?

 

jaja, får nå se åssen det går med chippen innstallert. Har planer om å spille en god del backups offline, og originale online. Går det rett vest, så får en bare kjøpe en ny Arcade for onlinespilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har til gode å høre om folk som har blitt bannet med en slik chip.

 

Så du mener man er like utrygg, uansett om man har flashet/chippet når man spiller originale spill online? Til tross for at chippen er deaktivert når man starter originale, og den originale firmware'n brukes, grunnet at alt logges og sendes til microsoft når man kobler til xboxlive?

 

jaja, får nå se åssen det går med chippen innstallert. Har planer om å spille en god del backups offline, og originale online. Går det rett vest, så får en bare kjøpe en ny Arcade for onlinespilling.

http://forums.ps3scene.com/lofiversion/ind...://t603879.html[/url'>']where, I was reading all the post (Including The BIG Closed one!) and yesterday I was playing The Halo Beta with BackUP of Crackdown and NOT BAN yet. Minutes ago, checked my Box for live connection and the BAN HAMMER wiped me!!!

 

I think M$ was logging info went you play live with backups and eventually rolled the BAN HAMMER slowly I suppose. I think is NOT about firmware check because I never modified mine, I have NME 1.2 Installed. However, the box is loging some info from the backups then send to M$ went connecting to live.

 

Config.

 

1. Core with added HD and MEM

2. Samsung 28

3. Played Burnout and HALO beta on live

4. NME 1.2 installed

 

Eventually, people who play without stealth will caught up.

 

PS. IDOn"T think M$ is detecting firm or chips

Om denne posten er fakta eller ikke aner jeg ikke.

Han kompisen her ble også bannet, men kanskje noen ting er forandret med v 2.0 http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/510148#3102618

 

Jeg mener man er like utrygg ja, flasher du/chipper du Xboxen tar du sjangsen uansett. Resten er bare spekulasjoner.

Alle systemting blir logget. Starter du Xboxen uten skjermkabelen blir det logget, setter du inn en plate som ikke funker blir det logget osv...

Lenke til kommentar

Men hvis jeg forstod det riktig, så har begge spillt en betaversjon av Halo/andre backups på Live, og det er jo ikke det smarteste man gjør...Samt han sier at han aldri har flashet firmware'n, så han utelukker at microsoft fkatisk sjekker firmwaren. Men han glemmer at nme-chippen har egen firmware som den kjører når backups blir spillt.

2.0 versjon lar deg ikke spille online med backups.

 

Men hvordan vet folk at xboxen samler all denne informasjonen offline, og sender til live? Hvis de vet at dette skjer, så må de også vite hvor det ligger, og da skal det jo ikke være all verden for de smarteste å få fikset på dette?

Lenke til kommentar
2.0 versjon lar deg ikke spille online med backups.

 

Men hvordan vet folk at xboxen samler all denne informasjonen offline, og sender til live? Hvis de vet at dette skjer, så må de også vite hvor det ligger, og da skal det jo ikke være all verden for de smarteste å få fikset på dette?

Lar ikke 2.0 deg spille online what so ever? Går det ikke ann å overstyre dette?

 

Så vidt jeg husker var det noe sånt som at de har funnet ut at det kom økt datatrafikk eller noe hvis man hadde spilt mye offline. Har dog ingen kilder på dette her og nå, men det kan jeg rote fram.

 

Vi vet at dette skjer, det har C4E funnet ut, det er sånn han har funnet ut hvilke deler av firmwaren som må modifiseres. Derfor har de kommet med sånne småting som SS, et par ms forskjell på lasting av orginale spill og backups og en drøss slike småting.

Greia er at skal man få endret hvordan Xboxen registrerer data, må man vel modifisere selve softwaren i konsollen, noe som knapt er mulig til dags dato. Så problemet er liksom hvordan man kan forhindre at noen av dataen som blir registrert av dashboard, kun ved å modifisere firmwaren i DVDen...

 

Mye synsing her, men logikken skinner igjennom i mine øyne ^^,

Lenke til kommentar

Ok, så man vet såpass ja.

 

Joda, er mulig å overstyre nme2.0-chippen for å spille backups online. Det kommer an på hvordan man installerer den. For å forhindre at xboxen går live med backups, man må koble på en ekstra kabel mellom chippen og hovedkortet, denne deaktiverer nettet når backups spilles.

Lenke til kommentar
hva er egentlig forskjellen på iextreme, og extreme firmware'n ?

iXtreme er den nye firmwaren som går mer på å la deg spille Online uten å bli oppdaget, mens Xtreme var for å kunne spille brente spill generelt.

 

Viss en flasher Xbox 360 med den Non Stelth går det da ann å spille de spillene som ikke er stealth.?

 

For Benq drevet finst det fw for å spille spill som ikke er Stealth?

Du kan flashe med Xtreme 3.x, da kan du spille spill som ikke er stealthet. Usikker på om dette finnes på BenQ though.

Hvorfor vil du spille spill som ikke er Stealthet forresten?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt men tror det blir IExtreme 1,4 :)

Har nettopp kjøpt ny Xbox yay :D og et sånt kort til å flashe.

Rett etter jeg bestilte tok jeg en tur innpå rommet for å teste den gamle xboxen med de tre røde lysene, hadde tatt noen trix i går kveld med å overopphete den slik at alt kom på sin rette plass å slikt. Jeg hadde innsett at den var død... MEN når jeg testet den nå virket den :D

 

Litt dumt da for jeg hadde jo kjøpt en ny en men men nå har jeg to :D

 

BTW takker for mye bra info av dere her innpå :D

Endret av kris915
Lenke til kommentar
hva vil det si at spilleren er Stealth eller nonStealth?

Er den stealth skal det visstnok ikke være mulig for MS og se at du spiller brente spill, er den ikke stealth er det mulig for de å se at du gjør det.

Merk at dette kun gjelder for de måtene vi vet at de detekterer brente spill på, og at de fremdeles kan ha noen kort i ermet :)

Lenke til kommentar

Hjelp !!

Prøvde her å modde en Samsung m28 men den vil ikke tilbake slik den var enda OrginalFW har jeg. Men fikk det nesten til i ste men så fikk den skrevet kun til Bank 01 er da den xboxen helt død eller går det ann å fikse?

PLZ hjelp:!

 

Har funnet ut at den er i Mode B eller hva det heter for knappen i midten blinker heletiden.

Har orginal FW som jeg fikk når jeg brukte iPrep , men får ikke skrevet tilbake..

Any help?

Endret av kris915
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...