Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Kanskje ganske dumt av meg og spørre dette uten å lese meg igjennom hele tråden men med min lese hastighet vil jo dette da flere dager :p

 

Har hatt en xbox 360 en god stund nå og har tenkt å få chipa/moda/flasha den, men vet ikke helt hvilken måt jeg skal gjøre det på.

Hvilken måte er best og enklest?

Og vil det fremdeles være mulighet til og spille på live med de originale spillene? kanskje til og med de brente spillene?

 

Det enkleste vil være å overskrive den gamle firmwaren med en en ny firmware, gjerne iXtreme 1.40/1.41. Du kan spille på live med både backups og originale, men du kan bli banned!

 

2 minutter var da veldig raskt, da er han rask med å rive fra hverandre xboxen :)

 

Lindquist: Oppdateringen lagrer seg på harddisken. Men hvorfor vil du ikke oppdatere den modifiserte xboxen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Kanskje ganske dumt av meg og spørre dette uten å lese meg igjennom hele tråden men med min lese hastighet vil jo dette da flere dager :p

 

Har hatt en xbox 360 en god stund nå og har tenkt å få chipa/moda/flasha den, men vet ikke helt hvilken måt jeg skal gjøre det på.

Hvilken måte er best og enklest?

Og vil det fremdeles være mulighet til og spille på live med de originale spillene? kanskje til og med de brente spillene?

 

Det enkleste vil være å overskrive den gamle firmwaren med en en ny firmware, gjerne iXtreme 1.40/1.41. Du kan spille på live med både backups og originale, men du kan bli banned!

 

2 minutter var da veldig raskt, da er han rask med å rive fra hverandre xboxen :)

 

 

 

Lindquist: Oppdateringen lagrer seg på harddisken. Men hvorfor vil du ikke oppdatere den modifiserte xboxen?

 

2 minutter etter at den er skrudd fra hverandre da ^^

 

Fordi det er en sjanse for at jeg kan bli banned når GTA IV kommer.

Var slik rundt halo3 visstnok, ikke det at jeg er helt sikker da.

Men en update som ikke blir beskrevet skikkelig, klarer jeg meg uten frem til det er trygt.

Vil ikke gamble på at det går greit ;]

Lenke til kommentar
Det enkleste vil være å overskrive den gamle firmwaren med en en ny firmware, gjerne iXtreme 1.40/1.41. Du kan spille på live med både backups og originale, men du kan bli banned!

Ok, vet du om DENNE guiden og DENNE funker bra?

 

Textbook-guiden inneholder stort sett alt du trenger å vite, ja ;)

 

 

Lindquist: Da så... Satser på at ikke jeg blir banned da, siden jeg har oppdatert :p

Lenke til kommentar
Fordi det er en sjanse for at jeg kan bli banned når GTA IV kommer.

Var slik rundt halo3 visstnok, ikke det at jeg er helt sikker da.

Men en update som ikke blir beskrevet skikkelig, klarer jeg meg uten frem til det er trygt.

Vil ikke gamble på at det går greit ;]

 

Vil det da også komme ut en ny firmware?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg vil jo satse på at det enten kommer en ny firmware, eller at jeg bare må la være å ha backup av akkurat GTA.

 

Det er jo ikke noe sikre greier jeg sier da, men er mange

som stusser og tenker samme tankene som jeg gjør.

Skjedde jo samme rundt halo 3, som nevnt.

Man vet ingenting før man får se hva MS har tenkt ut.

Kanskje har de ingen ny måte å ta folk på, så da trenger man

ikke ny firmware. Ellers har de en ny måte, ikke godt å si.

Får vel GTA i posten den 28 uansett ;]

Lenke til kommentar

Hei

 

Valget står imellom å flashe xbox'en, eller å innstallere en mne360 chip.

 

Hvis jeg flasher, vil jeg da være trygg på live når jeg spiller med originalplata? Er det mange av dere som gjør dette, kontra mange som har blitt bannet?

 

Jeg har ikke sata på min pc, men funker det fint å kjøpe et slikt

"VIA VT6421A Serial ATA RAID PCI Controller Card", for å flashe?

 

edit:

ser det står dette på siden til nme 360:

- 100% Firmware Stealth, when MS tries to read the Firmware then it replies as 100% original unmodified. No error code E66.

- optional: 100% Live secure when playing Backups

 

Så man er 100% trygg når man spiller live, med backupplata?

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
Så man er 100% trygg når man spiller live, med backupplata?

 

NME kan skrues av så jeg vil si at NME er det nærmeste du kommer å være 100% sikker.

 

Men virkelig 100% sikker vil jeg påstå at man aldri kan være. Ingen vet hvilke metoder MS kan finne på å bruke for å oppdage modding i all fremtid. Hvis noen er dumme nok til å gi deg 100% garanti så kan du kanskje i det minste klage når du blir bannet :)

Lenke til kommentar
noen som har prøvd å spille GTA 4 på live med backup?? har backup av det, men er usikker på om jeg tørst å spille live med den.

 

Vist jeg kjøper meg det orginale spillet vil jeg da være trygg mot å bli bannet? vist jeg liksom bruker orginal dvden online??

 

Jeg tar i hvert fall ikke sjansen å spille med backup på live. Det er vel ingen som riktig vet hva slags metoder microsoft bruker for å finne ut om du har en modifisert xbox, men du skal være rimelig trygg om du bare spiller med originalspill på xbox live. Jeg vil uansett anbefale deg å kjøpe GTA IV :)

Lenke til kommentar
noen som har prøvd å spille GTA 4 på live med backup?? har backup av det, men er usikker på om jeg tørst å spille live med den.

 

Vist jeg kjøper meg det orginale spillet vil jeg da være trygg mot å bli bannet? vist jeg liksom bruker orginal dvden online??

 

Å spille backup av gta 4 på releasedagen er IKKE særlig lurt nei

Lenke til kommentar

Trenger man noe utstyr for å flashe dvd-rom'en?

Har bestilt en slik via sata kontroller greia, men ser at selges noe som heter "Connectivity Kit v2 til Xbox 360", er dette nødvendig?

 

edit:

Hvis man har et backupspill, og ønsker å laste ned ekstrapakker med xbox marketplace, hvordan går det?

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
Trenger man noe utstyr for å flashe dvd-rom'en?

Har bestilt en slik via sata kontroller greia, men ser at selges noe som heter "Connectivity Kit v2 til Xbox 360", er dette nødvendig?

 

edit:

Hvis man har et backupspill, og ønsker å laste ned ekstrapakker med xbox marketplace, hvordan går det?

Du trenger dette:

 

- En SATA kabel

- Et kompitabelt SATA kort

- Et Torx12 skrujern

- Noe tynt, en penn el. lignende

 

Resten av utstyr og dataoppsett får du følge en guide. Jeg vil anbefale Textbook 2008 =)

 

Du trenger ikke Connectivity Kit v2. Den gjør det bare enklere hvis du skal flashe den senere.

 

Det funker helt fint å laste ned ekstra pakker på live =)

Lenke til kommentar
Hei, har sett på denne chippen:

 

http://www.playstationshop.no/product_info...0b8e291c4ac9bc0

 

Jeg kanfortsatt spille med backup-spill, OG spille live med originale spill, right?

 

Er det noen som veit om steder i Oslo-området som selger/montorer denne chippen for en grei penge? Evnt noen som kan gjøre det for meg? :)

 

Ja, jeg tror det. i alle fall slik jeg har oppfattet det. Spille backupspill offline, og spille originale på xboxlive, uten risk for ban.

Jeg har bestilt min, og den kommer nok imorgen tror jeg. Så da blir det moddings ;)

Er simpelt, i alle fall på philips/benq-drevet. Men da driter jeg i automatisk deaktivering av nettet når man spiller backups, da det loddepunktet blir litt i minste laget for meg, så da drar jeg heller ut ethernet-kabelen når jeg spiller backups.

 

Du får chippen billigere om du bestiller fra utlandet. 370 inkl frakt. 5 dagers levering.

Det er bare å se på qxl.no, er flere som tilbyr modding av konsoller for en billig penge.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det, er det ikke vits å kjøpe en chip til 5-600,- når du kan gjøre det samme selv for under 50 lappen.

Dessuten er det bare bullshit at den der 100% live sikker. Det er ingen som vet hvilke kriterier Microsoft har for å banne folk.

Alt som skjer på Xboxen blir logget, og sendt til MS når du kobler til Live. Hvilken av denne infoen de bruker for å avgjøre om du har moddet eller ikke er det som sagt ingen som veit. Det at du har startet opp Xboxen uten DVDen i kan brukes som info, derfor har man ikke i skjermkabelen når man flasher, for da starter ikke Xboxen opp i det hele tatt.

 

Mye teori fra min side, men når en backup blir spilt, så er det forskjell på hvilken data som blir registrert. Det tør jeg vedde på. For microsoft er det bare å finne ut hvilke data dette er, så får de oversikt over de som spiller backups. Denne dataen blir registrert uansett om du spiller på Live eller ikke.

 

Muligens er Microsoft snillere med de som ikke bruker backups til å spille på Live, og lar være å banne de, men du kan banne på at de veit om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...