Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Har en 360 med Ixtreme 1.6. Noen nye spill som ikke har AP 2,5 men krever at man oppdaterer(regner med det er dash oppdatering). Vil alt gå til helvete hvis jeg gjør dette?

siden du har vært lat og ikke giddet å oppdatere firmwaren din på flere år så har det nok gått til helvete allerede.

Hvis du vil spille nye spill så må du bare oppdatere dashen. Hvis du ikke vil spille nye spill, så la være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 360 med Ixtreme 1.6. Noen nye spill som ikke har AP 2,5 men krever at man oppdaterer(regner med det er dash oppdatering). Vil alt gå til helvete hvis jeg gjør dette?

siden du har vært lat og ikke giddet å oppdatere firmwaren din på flere år så har det nok gått til helvete allerede.

Hvis du vil spille nye spill så må du bare oppdatere dashen. Hvis du ikke vil spille nye spill, så la være.

 

Eh.. hva faen snakker du om? Jeg kjøpte 360en ferdig moddet av Modnet for mindre enn et årsiden, da var det nyeste firmware. Idag kan jeg spille 98 % av alle spill laget til 360, uten problemer, veldig mange nye spill også.

 

 

Vil jo ikke riskere at jeg ikke får spilt noen gamle spill spill i det hele tatt hvis jeg oppdaterer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har et lite spørsmål rundt Slim.

 

Disse kan nå modifiseres ser jeg, men gjelder dette alle versjoner?

 

Hvordan er det å bytte harddisk dersom jeg kjøper 4 gb utgaven av slim som nå er på tilbud? Kan jeg bruke en hvilken som helst 2.5" sata disk?

 

Er der noen ulemper med å velge slim fremfor vanlig 360 når det gjelder modifisering? Lest et sted at på slim så blir den låst med nyeste dash, noen som har noen info rundt dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et lite spørsmål rundt Slim.

 

Disse kan nå modifiseres ser jeg, men gjelder dette alle versjoner?

 

Hvordan er det å bytte harddisk dersom jeg kjøper 4 gb utgaven av slim som nå er på tilbud? Kan jeg bruke en hvilken som helst 2.5" sata disk?

 

Er der noen ulemper med å velge slim fremfor vanlig 360 når det gjelder modifisering? Lest et sted at på slim så blir den låst med nyeste dash, noen som har noen info rundt dette?

 

Hei

 

Slim er ikke veien å gå akkurat nå... Sannsynligheten er stor for at du støter på et drev som du ikke kan modifisere... I tillegg til dette er modifisering av Slim relativt dyrt, og ikke spesielt ømfintlig. Nyeste Dash låser SPI-flash'en, og du må se deg nødt til å bytte PCB til drevet ditt for å komme deg videre...

 

Det er nå avdekket 5 drev på Slim-konsollen, og 3 av disse har en F/W ute...

 

Den tidligere utgaven er veien å gå foreløpig...

 

Apropos HDD: 4GB-utgaven, har intern minne... Kjøper du da 250GB HDD, blir det for å tillegge, ikke bytte... Du kan ikke bruke en hvilken som helst 2,5" HDD (mer kan jeg ikke si om dette)...

Endret av FairXchange
Lenke til kommentar

Den vanlige utgaven selges jo ingen steder lengre, så jeg gikk for slim og var heldig og fikk 9504. Har nå lagt inn firmware, men bare LT 1.1, men blir nok 1.9 i løpet av helgen tenker jeg.

 

Jeg brukte den gamle disken, bare skrudde den ut og satt den i den nye maskinen, og det virket som jeg hadde håpet:-)

Fint at det gikk greit for deg...

Vær obs på at Dash 13599 kommer til å låse SPI-driveren...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så det er altså ingen måte å gjøre det på uten å kjøpe og bestille greier?.. For å flashe så jeg kan spille spill jeg kjøper... her og der?

 

Om hovedmålet er å spille brente spill, kan du enten flashe eller jtagge eller hotswappe.

 

Om xboxen din kan jtagges, anbefaler jeg det, eller så burde du får noen til å flashe for deg.

 

Har både slim og den eldre, den vanlige hvite. Men, blir jo den jeg skal gjøre det med såklart isåfall. Siden jeg har to nå:p Hovedmålet, det eneste målet er å brente spill forsåvidt. Så, om du har en pekepinn på hva jeg kan gjøre, uten å måtte bestille eller noe hadde jeg blitt glad:p

Lenke til kommentar

Så det er altså ingen måte å gjøre det på uten å kjøpe og bestille greier?.. For å flashe så jeg kan spille spill jeg kjøper... her og der?

 

Om hovedmålet er å spille brente spill, kan du enten flashe eller jtagge eller hotswappe.

 

Om xboxen din kan jtagges, anbefaler jeg det, eller så burde du får noen til å flashe for deg.

 

Har både slim og den eldre, den vanlige hvite. Men, blir jo den jeg skal gjøre det med såklart isåfall. Siden jeg har to nå:p Hovedmålet, det eneste målet er å brente spill forsåvidt. Så, om du har en pekepinn på hva jeg kan gjøre, uten å måtte bestille eller noe hadde jeg blitt glad:p

 

Hvor i landet bor du? :) Billigste måten blir å få noen til å flashe den for deg.

Lenke til kommentar

Ja jo i guess. Bor i Bodø, snart Narvik sannsynligvis :p

 

Hmm, vet om to folk i Oslo som er veldig proe, men dessverre ingen der.

http://www.qxl.no/search/search.asp?txtSearch=xbox%20360%20modifisering&Adv=1&catalog=5&Catg=1&InTitleAndDesc=1&IsNavBarSearch=1

 

Du får ta en titt, og i værste fall sende konsollen :)

 

Okei : ) Takk for tipsene, will check it out! + til deg!

 

0 problem :) Bare å sende meg en PM, om du lurer på noe annet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er vel ingen vits i å flashe xboxen nå, bedre å vente på lt 2 i så fall.

 

Men, noen som har bestillt x360key? Virker som en meget smart sak, og er absolutt et godt alternativ til flashing, billigere vil det også bli.

 

For å kunne bruke de nyeste spillene på en flashet xbox slim må en nå bytte kort i dvd-spilleren da denne blir låst ved oppdatering av dash. I tillegg må spillene på nytt igjennom abgx å brennes ut på nytt. På topp av dette kommer selvsagt selve flashingen. Blir fort en fin sum dette om en har mange spill som må ut på plater igjen, og om en må betale for å få nytt kort og selve flashingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...