Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det et must å sette bort modding til folk som kan det, eller er det blitt såpass enkelt at en (rimelig) oppegående person klarer det selv?

 

Det kommer litt ann på hvilket dvd-drev du har, men det er ikke vanskelig på de fleste drev ;)

 

Ser ut som jeg har et Samsung-drev. Boxen er ca. 3.5 år gammel, hvis det har noe betydning, og spiller ikke LIVE (foreløpig).

Lenke til kommentar

Er det et must å sette bort modding til folk som kan det, eller er det blitt såpass enkelt at en (rimelig) oppegående person klarer det selv?

 

Det kommer litt ann på hvilket dvd-drev du har, men det er ikke vanskelig på de fleste drev ;)

 

Ser ut som jeg har et Samsung-drev. Boxen er ca. 3.5 år gammel, hvis det har noe betydning, og spiller ikke LIVE (foreløpig).

 

Da skal det være grei skuring, last ned jungleflasher-tutorial, fra jungleflasher.net

Men du kan jo laste ned xval først, og se om du er flagget for banning ;)

Lenke til kommentar

Er det mulig å modifisere slim utgavene?

 

tror ikke det går enda nei...så sant ikke noen andre her vet at det går :)

Hva med å ikke svare når du ikke er sikker?!

tro kan du gjøre i tempelet ditt, her skal man være sikker!

 

 

Den er ikke enda satt ut public, men det er mulig å modifisere, som Jungle sier, først skal LT + komme til "fat" så til slim.

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

LT+ er ute, foreløpig kun for benq & liteon, LT+ for slim blir neste release.

LT+

 

Mener at jeg ganske sikkert hadde LiteOn. Betalte 600,- kr for modifikasjonen på Modtech i sommer, og måtte betale 200,- kr ekstra for at LiteOn var litt mer stress. Høres ikke det ganske sannsynlig ut at jeg da har LiteOn? :p

 

Isåfall: Kan jeg bare installere nyeste dash og kjøre på med LT+?

Lenke til kommentar

Dette er helt sikkert svar på hundre ganger, men akkurat hva er det jeg trenger for å oppdatere/flashe firmwaren min? Jeg er ganske så sikker på at det er iXtreme LT inne allerede, men ikke 100% sikker.

Jeg må kanskje ha et connectivity kit? Og en SATA-kabel? Pluss jungleflasher selvsagt...? Og slike "torx-skrutrekkere" til å få skrudd opp boksen?

 

Er lite ivrig på å betale mange hundre kroner nok en gang. Dessuten har vi to, muligens tre Xboxer som skal oppdateres, så det hadde vært kjekt å gjort det selv.

 

edit:

http://www.ehow.com/facts_7307740_do-need-flash-lite_on-drive_.html

 

Der står det såvidt jeg kan se kun at jeg trenger å skru opp Xboxen, koble til SATA-kabel fra hovedkortet til DVD-drevet i Xboxen, og deretter kjøre jungleflasher. Er det virkelig så enkelt?

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

Dette er helt sikkert svar på hundre ganger, men akkurat hva er det jeg trenger for å oppdatere/flashe firmwaren min? Jeg er ganske så sikker på at det er iXtreme LT inne allerede, men ikke 100% sikker.

Jeg må kanskje ha et connectivity kit? Og en SATA-kabel? Pluss jungleflasher selvsagt...? Og slike "torx-skrutrekkere" til å få skrudd opp boksen?

 

Er lite ivrig på å betale mange hundre kroner nok en gang. Dessuten har vi to, muligens tre Xboxer som skal oppdateres, så det hadde vært kjekt å gjort det selv.

 

edit:

http://www.ehow.com/facts_7307740_do-need-flash-lite_on-drive_.html

 

Der står det såvidt jeg kan se kun at jeg trenger å skru opp Xboxen, koble til SATA-kabel fra hovedkortet til DVD-drevet i Xboxen, og deretter kjøre jungleflasher. Er det virkelig så enkelt?

 

Ja, for å få drevet i vendor-mode løser du ut drevet, slår av xboxen, trykker drevet halvveis inn og slår på strømmen igjen. Men alt dette står godt forklart i jungleflasher veiledningen.

Lenke til kommentar

Hva med å ikke svare når du ikke er sikker?!

tro kan du gjøre i tempelet ditt, her skal man være sikker!

 

Den er ikke enda satt ut public, men det er mulig å modifisere, som Jungle sier, først skal LT + komme til "fat" så til slim.

Slapp av litt. For det første sier han klart i fra at det er noe han "tror", og det er fullstendig lov å komme med ytringer man ikke er 100% sikker på.

 

For det andre har han rett. Frm til LT+ til slim faktisk blir lansert, så ER det jo ikke mulig å få modifisert slim.konsollen sin.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hva med å ikke svare når du ikke er sikker?!

tro kan du gjøre i tempelet ditt, her skal man være sikker!

 

Den er ikke enda satt ut public, men det er mulig å modifisere, som Jungle sier, først skal LT + komme til "fat" så til slim.

Slapp av litt. For det første sier han klart i fra at det er noe han "tror", og det er fullstendig lov å komme med ytringer man ikke er 100% sikker på.

 

For det andre har han rett. Frm til LT+ til slim faktisk blir lansert, så ER det jo ikke mulig å få modifisert slim.konsollen sin.

 

For så å feilede noen til å ikke kjøpe slim, siden han tror at det ikke går, og ærlig talt, når det er 99% sikkert at en eller annen har svaret, trenger vel ikke han å komme med det han tror på?

Det er mulig å få konsollen modifisert.

Endret av Runar
Fjernet sitering av slettet innlegg.
Lenke til kommentar

Da har jeg fått lagt inn LT+, men har ikke vært på nett den siste uken.

 

Har testet AP25 spill, og de fungerer helt utmerket.

 

Er der en måte å finne ut om jeg alt har blit tagget for ban før jeg kobler xboxen til nett så jeg slipper en litt kjip overraskelse der? Vil nødig at min profil skal bli korrupt og at jeg mister tilgang til alle spillene jeg alt har liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...