Gå til innhold

Spørsmål om Lefdals nye finnerlønn


Anbefalte innlegg

Vel, nå har dobbeltmoralske Lefdal begynt med noe som heter Finnerlønn. Det er visst samme opplegg som prisgaranti men nå gjelder det ikke nettbutikker.

 

Jeg husker dengang de åpnet skrøt de av at nettbutikker var tull og at de alltid var billigere eller noe og straks prisgarantien forsvant begynte de med nettbutikk selv som er prikk lik elkjøp sin (samme eiere).

 

Men angående den finnerlønnen ja, jo det har seg visst slik at butikken må ha lokaler, og da lurer jeg virkelig på hvor Netshop OSLO havner i definisjonen. De har vel lokaler hvor man kan kjøpe ting eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei,

HEHE, good one.. De har lokaler, go du kan vel gå i lokalene og kjøpe varer...?

 

 

musa

6819361[/snapback]

 

 

de har et showroom står det på sidene, og varene hentes fra lageret. og jeg tror ikke Elkjøp og Lefdal er så ulikt på f.eks hvite- og store brunevarer. Det er vel bare et showroom der også så må varene hentes fra lageret?

Lenke til kommentar
Stemmer det, men du kan henvende deg i disken og handle uten å bruke nettsiden, og så gå ut en dør og inn en annen dør og hente varene. Igjen, uten å bruke noen form for nettside.

6819382[/snapback]

 

Lykke til med den diskusjonen på en random lefdal-butikk.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Kan ikke finne noe om denne nye "finnerlønnen" noe sted, men det er vel typisk Lefdal.

 

Husker jeg hadde det mye lønnsom moro med Lefdal forrige gang de styrte med dette. Artig å merke seg at de måtte bite i gresset angående nettbutikkene.

 

Når det gjelder definisjonen av nettbutikk så trenger ikke den være så komplisert. Så lenge man kan gå innom å kjøpe noe over disk er saken grei den.Det spiller ikke noen rolle at man er en "spinoff" fra en nettbutikk slik Netshop og Datakjeden vel er??

 

Det spiller selvsagt ingen rolle at man har lageret i ett annet bygg. Det har jo Lefdal selv her i Bergen uten at det gjør dem til en nettbutikk.

 

Men man må nødvendigvis trekke en grense mot nettbutikker som tillater at man henter varene, slik vel Komplett for eksempel gjør.

 

Men er det noen som kan gi meg en liten innføring i hvordan denne finnerlønnen fungerer? Hvor mye får man? Tidligere var det vel 150% av differansen.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Hva dreier denne diskusjonen seg egentlig om? Dersom du har kjøpt noe å finner det rimligere i en annen butikk så får du penger igjen? Jeg forstår egentlig ikke svartmalinga....

 

Det er for øvrig veldig urettferdig å sammenligne Lefdal sine priser mot 'nettbutikkene'. Hvis du derimot tar en spesifiert nettbutikk mot Lefdal så kan vi diskutere.

 

Men hvis du ikke er fornøyd med prisen i butikk så kan du vel heller handle på www.lefdal.com ??

Endret av coban
Lenke til kommentar

Hele vitsen med denne garantien (sett fra forbrukerens side) er at en kan handle en vare på lefdahl. Så sier man: Den samme varen blir solgt på f. eks netshoposlo til 300 kr mindre. Før fikk man da varen 450 kr billigere enn prisen som var oppgitt i lefdahl sin butikk (og dermed billigere enn hos netshoposlo). Er litt usikker på om det er det samme på det nye systemet.

Lenke til kommentar
Ikke 150% lenger, de bare matcher prisen. Sist jeg prøvde ville de heller ikke matche prisen på Netshop. Men PC'ene på Lefdal på Alnabru er koblet på nett, så hvis man ikke blir fornøyd er det bare å bestille hos Netshoposlo mens man er på Lefdal, og så stikke bort og hente varene. ;-)

6841616[/snapback]

 

Høres utrolig dumt ut, hvis du spør om å få snakke med riktig person i butikken så er jeg sikker på at han ordner opp for deg.

Lenke til kommentar

Men hvis du ikke er fornøyd med prisen i butikk så kan du vel heller handle på www.lefdal.com ??

6828438[/snapback]

Samme pris i butikken som på nett hos lefdal.

6847266[/snapback]

Nei, står INTERNETTPRIS på lefdal.com også.

 

De produktene som er i avisa med "samme pris på nett og butikk" gjelder bare de produktene der.

Lenke til kommentar

Noen som har fått noe "finnerlønnen" da?

 

 

Jeg prøvde den gamle 150% prisgarantien da jeg kjøpte et SONY DSC-T1 kamera på Lefdal for to år siden. Jeg handlet hos Lefdal fordi jeg ville bruke deres 150% prisgaranti, fordi jeg visste kamera var billigere andre steder. Kunne handlet hos Elkjøp der kamera og minne kostet 5500, men valgte å holde hodet kaldt!

 

Kamera og en 256MB minnebrikke kostet på Lefdal 6000 kr.

 

Hos itbutikken.no (den danske webshoppen) kostet

kamera og en 256MB minnebrikke kostet 4800 kr inkludert porto, altså 1200 kr billigere.

 

Etter en en tur på Lefdal dagen etter så fikk jeg tilbake 1800 kr og dermed betalte jeg 4200 kr for kamera og minnebrikke takket være deres 150% prisgaranti :)

 

 

Lefdals betingelser den gangen: Varen måtte være på lager hos webshoppen og porto måtte legges til.

Lenke til kommentar

Lefdal reklamerer ikke om finnerlønn. Det får de ikke lov til i henhold til konkurranseloven. Men av erfaring praktiserer de det hvis du har kjøpt noe der, og finner samme varen billigere en annen plass innen 30 dager etter kjøpet.

 

Men det er vel ikke snakk om 150% lengre... de matcher bare prisen 100%.

 

Jeg tror også det samme gjelder hvis du ser en vare til en billigere pris en annen plass, men ønsker å handle på Lefdal. Da burde de kunne matche prisen du har fått.

Lenke til kommentar

Lefdal og elkjøp matcher alltid prisen til andre. Senest i går skulle jeg kjøpe ny kaffetrakter, og da var den å finne til 699 på coop, mens lefdal skulle ha 998 for den samme. Hos coop måtte jeg selvfølgelig bli medlem først, noe jeg ikke ville bruke 300 på, så da spurte jeg på lefdal om de kunne gi meg den til samme pris, og det gjorde de.

 

Får også alltid gode priser på varer en skal kjøpe, er bare å be dem om en bedre pris, så får en alltid varene billigere.

 

Så lenge jeg vet hva jeg skal ha synes jeg lefdal og elkjøp er ganske bra steder å handle, og til gode priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...