Gå til innhold

Spørsmål om Lefdals nye finnerlønn


Anbefalte innlegg

(Problemet deres i dette tilfellet er hvis de ikke hadde gitt det tilbake kunne man bare bruke 14 angrerett og deretter kjøpt det for 2495 på elkjøp.)

 

Praktiserer Lefdal noe ala Elkjøps 30 dagers åpent kjøp?

Jeg trodde ikke det.

 

Eller er det Angrerettloven du blander, roter inn her?

6922326[/snapback]

Etter det jeg har erfart, har ikke lefdal 30 dagers returrett.

 

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...rTemplate=empty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
synd jeg ikke kjøpte tven min på lefdal til 9999,- da jeg fikk den for 8006,- hos netshop oslo.

 

Jeg var ikke på noe nett under handel da betjening gjorde alt.

6921241[/snapback]

 

Hvis du betaler i lokalene til Netshop Oslo så er det butikk (fast utsalgssted) - hvis du betaler på nett og henter på Netshop Oslo er det et lager.

 

Det må være et fast utsalgssted.

Endret av coban
Lenke til kommentar
Så i praksis kan jeg som jobber i en butikk lage et pristilbud til meg selv med en pris langt under Lefdal sin, gå til Lefdal og tjene på det? :p

6922338[/snapback]

 

Dette er jo kjempe reklame da!

 

"EXPERT ANSATTE HANDLER DER DET ER BILLIGST! - PÅ LEFDAL ELEKTROMARKED"

 

Jeg kan se det for meg på VG forsiden:-)

Lenke til kommentar
Så i praksis kan jeg som jobber i en butikk lage et pristilbud til meg selv med en pris langt under Lefdal sin, gå til Lefdal og tjene på det? :p

6922338[/snapback]

 

Dette er jo kjempe reklame da!

 

"EXPERT ANSATTE HANDLER DER DET ER BILLIGST! - PÅ LEFDAL ELEKTROMARKED"

 

Jeg kan se det for meg på VG forsiden:-)

6922563[/snapback]

Hehe... :p

 

Så i praksis kan jeg som jobber i en butikk lage et pristilbud til meg selv med en pris langt under Lefdal sin, gå til Lefdal og tjene på det? :p

6922338[/snapback]

Pristibudet må være tilgjengelig for alle, så Lefdals selgere skal også kunne handle til den prisen hos deg.

6922690[/snapback]

Hvis du går inni samme butikk to ganger og snakker med to forskjellige selgere og vil ha pristilbud eller et godt tilbud på en vare - jeg garanterer deg; i 4 av 5 tilfeller får du forskjellig pris. ;)

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Lefdal. Finnerlønn er i praksis det samme som prisgarantien vi hadde før. Vi fikk ikke lov av forbrukerombudet og ha en reklame som sa "garantert" billigst", så dette måtte kuttes ut. Men vi har i samråd med forbrukerombudet fått lov til finnerlønnkonseptet. Finner du varen du har kjøpt hos oss billigere i en annen butikk (ikke nettbutikker), får du 150% av summen som konkurenten er billigere tilbake. F.eks, koster en vare 200 hos oss, 100 kr hos Expert, får du 15o kr tilbake. Du må selfølgelig dokumentere at varen er billigere hos konkurenten.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Jeg jobber på Lefdal. Finnerlønn er i praksis det samme som prisgarantien vi hadde før. Vi fikk ikke lov av forbrukerrådet og ha en reklame som sa "garantert" billigst", så dette måtte kuttes ut. Men vi har i samråd med forbrukerrådet fått lov til finnerlønnkonseptet. Finner du varen du har kjøpt hos oss billigere i en annen butikk (ikke nettbutikker), får du 150% av summen som konkurenten er billigere tilbake. F.eks, koster en vare 200 hos oss, 100 kr hos Expert, får du 15o kr tilbake. Du må selfølgelig dokumentere at varen er billigere hos konkurenten.

6922877[/snapback]

Riktig!

 

Dokumentasjon er viktig, uten den er du "busted".

Lenke til kommentar
Hvis du går inni samme butikk to ganger og snakker med to forskjellige selgere og vil ha pristilbud eller et godt tilbud på en vare - jeg garanterer deg; i 4 av 5 tilfeller får du forskjellig pris. ;)

6922819[/snapback]

Fulgt mulig det er slik hos expert som kanskje ligger litt høyere i pris for så å kunne gi "rabatt".

 

Men du veit ikke særlig mye om de andre butikkene - og jeg garanterer deg at i 4/5 tilfeller så får du samme pris.

 

Du tror, du vet ikke. Dermed bør du ikke si at du vet :).

Lenke til kommentar
Hvis du går inni samme butikk to ganger og snakker med to forskjellige selgere og vil ha pristilbud eller et godt tilbud på en vare - jeg garanterer deg; i 4 av 5 tilfeller får du forskjellig pris. ;)

6922819[/snapback]

Fulgt mulig det er slik hos expert som kanskje ligger litt høyere i pris for så å kunne gi "rabatt".

 

Men du veit ikke særlig mye om de andre butikkene - og jeg garanterer deg at i 4/5 tilfeller så får du samme pris.

 

Du tror, du vet ikke. Dermed bør du ikke si at du vet :).

6923045[/snapback]

Noen vet, også. ;)

Lenke til kommentar
(Problemet deres i dette tilfellet er hvis de ikke hadde gitt det tilbake kunne man bare bruke 14 angrerett og deretter kjøpt det for 2495 på elkjøp.)

 

Praktiserer Lefdal noe ala Elkjøps 30 dagers åpent kjøp?

Jeg trodde ikke det.

 

Eller er det Angrerettloven du blander, roter inn her?

6922326[/snapback]

 

Er angrerettsloven jeg mener ja.

Lenke til kommentar
Forbrukerrådet eller forbrukerombudet?

 

Viktig forskjell her - for har dere gjort det i samarbeid med forbrukerrådet så kan det utmerket godt bli stoppet allikevel..:).

6923033[/snapback]

 

Gikk litt kjapt der. Forbrukerombudet skal det være.

Og man har ingen returett på varer kjøpt hos Lefdal.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
(Problemet deres i dette tilfellet er hvis de ikke hadde gitt det tilbake kunne man bare bruke 14 angrerett og deretter kjøpt det for 2495 på elkjøp.)

 

Praktiserer Lefdal noe ala Elkjøps 30 dagers åpent kjøp?

Jeg trodde ikke det.

 

Eller er det Angrerettloven du blander, roter inn her?

6922326[/snapback]

 

Er angrerettsloven jeg mener ja.

6923290[/snapback]

Angrerettloven gjelder kun ved kjøp "utenfor fast utsalgsted" - altså internett, messesalg, telefon, dør og gatesalg.

Lenke til kommentar
Hvis du går inni samme butikk to ganger og snakker med to forskjellige selgere og vil ha pristilbud eller et godt tilbud på en vare - jeg garanterer deg; i 4 av 5 tilfeller får du forskjellig pris. ;)

6922819[/snapback]

Fulgt mulig det er slik hos expert som kanskje ligger litt høyere i pris for så å kunne gi "rabatt".

 

Men du veit ikke særlig mye om de andre butikkene - og jeg garanterer deg at i 4/5 tilfeller så får du samme pris.

 

Du tror, du vet ikke. Dermed bør du ikke si at du vet :).

6923045[/snapback]

HALLO? Ikke si at ikke Elkjøp gir avslag på pristilbud, sitter selv med noen på jobben som kunder har fått av dere og dere har sikkert det samme. ;)

 

Til og med noen som har hentet ut pristilbud hos flere butikker av samme kjede og slikt og jeg har ikke sett en lik sum når varene har vært de samme.

Lenke til kommentar
Hvis du går inni samme butikk to ganger og snakker med to forskjellige selgere og vil ha pristilbud eller et godt tilbud på en vare - jeg garanterer deg; i 4 av 5 tilfeller får du forskjellig pris. ;)

6922819[/snapback]

Fulgt mulig det er slik hos expert som kanskje ligger litt høyere i pris for så å kunne gi "rabatt".

 

Men du veit ikke særlig mye om de andre butikkene - og jeg garanterer deg at i 4/5 tilfeller så får du samme pris.

 

Du tror, du vet ikke. Dermed bør du ikke si at du vet :).

6923045[/snapback]

HALLO? Ikke si at ikke Elkjøp gir avslag på pristilbud, sitter selv med noen på jobben som kunder har fått av dere og dere har sikkert det samme. ;)

 

Til og med noen som har hentet ut pristilbud hos flere butikker av samme kjede og slikt og jeg har ikke sett en lik sum når varene har vært de samme.

6923882[/snapback]

Det jeg sier er at det er ikke REGELEN at man får en annen pris enn på prislapp.

 

På større hvitevarepakker o.l. snakker vi selvfølgelig om noe helt annet - men hovedregelen er da at prislapprisen skal gjelde.

 

Derfor er det tullete det du sier, fordi det er en stor generalisering av at man kan forvente å få rabatt, og at rabatten er ulik fra selger til selger.

 

Men la oss stoppe off topic der?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Forbrukerrådet eller forbrukerombudet?

 

Viktig forskjell her - for har dere gjort det i samarbeid med forbrukerrådet så kan det utmerket godt bli stoppet allikevel..:).

6923033[/snapback]

 

Gikk litt kjapt der. Forbrukerombudet skal det være.

Og man har ingen returett på varer kjøpt hos Lefdal.

6923556[/snapback]

 

har jeg kjøpt noe på lefdal og ikke har vært fornøyd med det, så har jeg bare kunnet levere det tilbake å få pengene igjen, så sant pakningen og alt er i god stand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...