Gå til innhold

Spørsmål om Lefdals nye finnerlønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det 100% eller 150% finnerlønn på Lefdal. Får man kun igjen differansen (100%) Eller får man differansen + 50 prosent ekstra av denne (150%) tilbake? Noen som kan bekrefte?

6862368[/snapback]

 

Jeg kan bekrefte at 150% garantien er borte. Nå får du kun differansen tilbake, altså 100%...

6864606[/snapback]

 

å jeg bekrefter at hvis du er i stavanger på lefdal så har du 150% finnerlønn garanti.

Lenke til kommentar
Er det 100% eller 150% finnerlønn på Lefdal. Får man kun igjen differansen (100%) Eller får man differansen + 50 prosent ekstra av denne (150%) tilbake? Noen som kan bekrefte?

6862368[/snapback]

 

Jeg kan bekrefte at 150% garantien er borte. Nå får du kun differansen tilbake, altså 100%...

6864606[/snapback]

Dette er helt feil.

 

Lefdal har nå lansert en ny reklame, hvor de reklamerer for 150 % finnerlønn.

 

Dette gjør de for å holde seg billigst på markedet, foreløpig kun blant over-disk-butikker, og ikke nettbutikker.

 

Den nye finnerlønnen garanterer deg at hvis du kjøper noe, og finner det billigere et annet sted får du 150 % igjen.

 

Lefdal driver intensiv searching for å være billigst, og det vises også.

Lenke til kommentar
Det er visst ikke alle Lefdal butikkene som reklamerer om finnerlønnen, så jeg er usikker på om alle butikkene har det.

6860679[/snapback]

Alle butikkene har ikke fått opp plakatene enda, etter hva jeg erfarer.

 

Alle Lefdal-butikkene i Norge skal føre denne garantien.

 

Lefdal reklamerer ikke om finnerlønn. Det får de ikke lov til i henhold til konkurranseloven. Men av erfaring praktiserer de det hvis du har kjøpt noe der, og finner samme varen billigere en annen plass innen 30 dager etter kjøpet.

 

Men det er vel ikke snakk om 150% lengre... de matcher bare prisen 100%.

 

Jeg tror også det samme gjelder hvis du ser en vare til en billigere pris en annen plass, men ønsker å handle på Lefdal. Da burde de kunne matche prisen du har fått.

6861749[/snapback]

Jo.

 

Det er snakk om 150%.

 

Sjekker du f.eks butikken på Lagunen Storsenter i Bergen i morgen, vil du se store plakater om 150 % finnerlønn.

Lenke til kommentar
Hos itbutikken.no (den danske webshoppen) kostet kamera og en 256MB minnebrikke kostet 4800 kr inkludert porto, altså 1200 kr billigere.

6860000[/snapback]

 

:hmm:

 

4800,- fra Danmark

Tollsats 25% = 4800x25%= 1200

1200+4800+fortolling = 6000+

 

Tror ikke du hadde spart 1200 nei

------------------------------------------------

 

Tror ikke Netshop Oslo kvalifiserer seg som ordinær butikk siden selve handlingen forekommer på nett.

Lenke til kommentar

Ikke heng deg opp i at den er dansk da, den fungerer akkurat som en norsk webshop. Det vil si at moms og alt man trenger å betale inkluderer i prisen du får opp på skjermen ved utsjekking.

Har handlet på ITbutikken mange ganger uten problemer og levering har gått utrolig raskt. Du kan velge NOK i menyen og når du går til kassa får du opp det du skal betale i NOK inkl. alt (toll/moms/frakt etc).
kilde

 

Jeg ville bare dele en erfaring med dere..

Jeg prøvde i utgangspunktet å bruke webshoppen it24.no, men der hadde de ikke kamera på lager. Derfor måtte jeg bruke en anne webshop.

En ting vet jeg, og det er at jeg fikk igjen 1800 kr fra Lefdal etter å ha brukt prisgarantien mot www.itbutikken.no

 

Uansett, dette er en diskusjon angående 150% finnerlønnen, ikke om itbutikken.no inkluderer moms eller ikke..

Lenke til kommentar
Lefdal i Begen fikk opp plakatene i går... men jeg har ikke sett noen reklame på dette.

6913904[/snapback]

Ja, det vet jeg.

 

Var det jeg mente med "Sjekker du f.eks butikken på Lagunen Storsenter i Bergen i morgen, vil du se store plakater om 150 % finnerlønn."

 

Jeg jobber der skjønner du, og jeg har personlig satt opp alle plakatene i butikken.

 

Defor vet jeg at det er 150% finnerlønn.

Lenke til kommentar
Noen som finner en pålitelig kilde der det står hva som skjedde i Lefdal 150% prisgarantisaken?

 

Er litt nysgjerrig på hva som _egentlig_ skjedde..

 

 

EDIT: http://www.forbrukerombudet.no/?id=1345 << fant selv :p

EDIT 2: Der sto det mye.. Jaja, får lese senere

6921199[/snapback]

Jepp - lefdals prisgaranti ble fjernet fordi 4 av produktene i annonsen ikke fantes hos andre butikker og kjeder..:).

 

Genialt, er det ikke?

Lenke til kommentar
Noen som finner en pålitelig kilde der det står hva som skjedde i Lefdal 150% prisgarantisaken?

 

Er litt nysgjerrig på hva som _egentlig_ skjedde..

 

 

EDIT: http://www.forbrukerombudet.no/?id=1345 << fant selv :p

EDIT 2: Der sto det mye.. Jaja, får lese senere

6921199[/snapback]

Jepp - lefdals prisgaranti ble fjernet fordi 4 av produktene i annonsen ikke fantes hos andre butikker og kjeder..:).

 

Genialt, er det ikke?

6921448[/snapback]

 

Så derfor kunne de ikke kalle det prisgaranti, men finnerlønn går greit for her garanterer de ikke noe.

Lenke til kommentar
Er ikke 150% finnerlønn i praksis akkurat det samme som 150% prisgaranti som de fikk forbud mot å praktisere? Vil tro at finnerlønnen også vil bli slått ned på, da den ødelegger alt som heter konkurranse, og vil i det lange løp bare føre til høyere priser for oss forbrukere.

6921145[/snapback]

Jo, i praksis er det det.

 

De garanterer ikke at de er billigst, men ber kunden hjelpe til med å gjøre butikken billigst.

 

Riktig det Alastor sa. ;)

 

EDIT: leif

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Var for en uke siden og kjøpte en vaskemaskin til 2995 på Lefdal Forus.

to dager etterpå kom Elkjøp katalogen i posten me samme maskin te 2495kr,

altså 500 kr billigere.

Jeg tok turen innom til lefdal for å sjekke opp i dette me 150% finnerlønn.(til og med etter at jeg hadde kjøpt varen)

Selger jeg snakket me sjekket opp i prisen og sa at jeg hadde rett på finnerlønn.

Jeg oppga navnet mitt i kassen og fikk utlevert 750kr. :!: Ingen problemer i det hele tatt..Lefdals 150% finnerlønn er jo konge!

 

(Problemet deres i dette tilfellet er hvis de ikke hadde gitt det tilbake kunne man bare bruke 14 dagers angrerett og deretter kjøpt det for 2495 på elkjøp.)

Endret av Oze
Lenke til kommentar
(Problemet deres i dette tilfellet er hvis de ikke hadde gitt det tilbake kunne man bare bruke 14 angrerett og deretter kjøpt det for 2495 på elkjøp.)

 

Praktiserer Lefdal noe ala Elkjøps 30 dagers åpent kjøp?

Jeg trodde ikke det.

 

Eller er det Angrerettloven du blander, roter inn her?

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...