Gå til innhold

Spørsmål om Lefdals nye finnerlønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Lefdal driver intensiv searching for å være billigst, og det vises også.

6911727[/snapback]

Det er mer markedsføring enn hva det er sant. Lefdal er langt fra rimeligst. Jobber selv et stenkast fra Lefdal på Alnabru hos en konkurrerende bedrift, og selvfølgelig har vi våre egene prissjekker.

 

Ved å være desidert rimeligst på enkelte produkter, gjerne hypede produkter, så lages det et bilde at de alltid er rimeligst. Det at de er så store gjør også at de i praksis kan si at vi matcher alle andre på pris. Igjen noe som skaper inntrykket at de alltid er billigst.

 

Det stemmer da ikke fordi de kun er billigst til en hver tid når kundene selv sjekker prisene, og gjør selger oppmerksom på dette.

 

For ikke lenge siden fikk jeg en Lefdal/Elkjøp-avis i postkassa. På en enkelt side med IT-produkter fant jeg fem produkter som var annonsert, der våre standardpriser var vesentlig lavere. Dette var i avisen der man kliner opp store bannere med noe i duren "Garantert billigst!", "Sjekk prisen!". Dette er ikke noe jeg har dokumentasjon på da avisen for lenge siden havnet i søpplebøtta.

 

Det er altså snakk om hvilket inntrykk man gir kundene. Å si at Lefdal/Elkjøp er garantert billigst betyr ikke automatisk at de er det på alt. Noe som er inntrykket de fleste får.

 

Lefdal har selvfølgelig virkelig gode priser på enkelte produker. Det er ikke til å slå under en stol. De er derimot ikke generelt billigst. I mange tilfeller så er det direkte motsatt.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at Lefdal bruker prisgarantien som en reklamejippo, for at kundene skal føle seg trygg på at de er billigst... Og det er nok statistiske beregninger som sier at det er få som hevder finnerlønn på produkter de har kjøpt. Ergo er det lønnsomt å ha slike stunts for å få solgt sine produkter. Det er jo derfor konkurransetilsynet har satt foten ned for prisgarantien, men nå har de tydeligvis funnet et lite smutthull...

 

Men som den kyniske prisjegeren jeg er vil jeg nok dra innom lefdal for å hevde finnerlønn neste gang jeg skal ha forbrukerelektronikk...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hehe jeg er veldig glad akkurat nå.

var innom lefdal i dag og handlet meg denne skjermen

Panasonic TH-37PV45 for 14990 kr.

den samme skjermen selger de for 9995 hos elkjøp.

jeg skal innom lefdal og hente finnerlønna mi etterpå i dag

da koster plasmaskjermen meg 7500 kr og jeg som ikke hadde planlagt å handle flatskjerm enda. jeg kunne jo ikke la denne sjangsen gå fra meg.

takk lefdal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...