Gå til innhold

Utenabonnement. Hvorfor så billig?


espantoso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er "organisasjonsnummer"?

 

Kontakt oss på e-mail: [email protected]

 

Kontaktinformasjon:

Virtual Shop Management AS

Postboks 4466 Nydalen

0403 Oslo

Organisasjonsnummer: 987 347 058

 

Kan jo være det går an å ringe til Virtual Shop Management.

6934697[/snapback]

Organisasjonsnummer er et offentlig registreringsnummer av bedriften. Se Brønnøysundregisteret

 

Så vidt jeg kan se etter søk på nett kan jeg ikke se noe nummer på denne bedriften heller!

Lenke til kommentar

Ehm, gutta... hva med å ta et hint? Utenbonnement.no ønsker ikke at kundene skal ta kontakt med dem per telefon fordi det koster penger å ha noen til å betjene en slik telefontjeneste. Dette får dere igjen i form av latterlig lave priser. Er det noe så send dem en mail og vent til dere får svar. Det har funket perfekt for meg i hvert fall.

 

Angående lovligheten av ikke å oppgi telefonnummer så finner jeg ingen paragraf noe sted som spesifiserer at enhver bedrift må oppgi telefonnummer for sine kunder.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-08F9AcZ1

hei!

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny mobil, mer spesikikt sony ericsson W810i. Har sett litt rundt på priser, men finner ingen med et abonnement jeg vil ha.

 

Er utenabonnement.no den billigste plassen å kjøpe en mobil uten abonnement?

 

Veldig glad for svar! :w00t:

Lenke til kommentar
hei!

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny mobil, mer spesikikt sony ericsson W810i. Har sett litt rundt på priser, men finner ingen med et abonnement jeg vil ha.

 

Er utenabonnement.no den billigste plassen å kjøpe en mobil uten abonnement?

 

Veldig glad for svar! :w00t:

6936629[/snapback]

 

I følge Hardware.no sin prisguide havner Utenabonnement.no litt ned på listen, selv om vi da snakker litt over 100 kroner forskjell. Så det kommer an på hvilken mobil det er. Min Nokia N91 var billigst på Utenabonnement.no, i hvert fall på topp 3..

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg bestilte en telefon hos utenabo.no for akkurat to timer siden, men jeg angret rett etter å hadde bestilt den.

Jeg fikk automatisk beskjed om at bestillingen min var registrert, men sendte epost etterpå for å avbestille, siden jeg ikke fikk noen lenke for å gjøre det.

 

Tror noen at det går an å gjøre det på den måten ellers må jeg benytte meg av angreretten?

Noen som vet? Jeg sendte avbestillingepost en time etter at jeg hadde feilbestilt. Og klokka er 23.00

 

Jeg blir veldig glad for svar :) TUUUUUUUSEN TAKK

Endret av espantoso
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg bestilte en telefon hos utenabo.no for akkurat to timer siden, men jeg angret rett etter å hadde bestilt den.

6940177[/snapback]

 

Hvis de ikke har endret systemene sine siden sist jeg var i kontakt med dem, så godkjennes hver bestilling manuelt. Du har med andre ord ingenting å frykte.

 

PS: En annen gang kan det være kjekt å bestemme seg _før_ man trykker på "send bestilling"...............

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg bestilte en telefon hos utenabo.no for akkurat to timer siden, men jeg angret rett etter å hadde bestilt den.

6940177[/snapback]

 

Hvis de ikke har endret systemene sine siden sist jeg var i kontakt med dem, så godkjennes hver bestilling manuelt. Du har med andre ord ingenting å frykte.

 

PS: En annen gang kan det være kjekt å bestemme seg _før_ man trykker på "send bestilling"...............

 

-snubbel

6940244[/snapback]

 

Det har du helt rett i ..... :blush:

Lenke til kommentar
Angående lovligheten av ikke å oppgi telefonnummer så finner jeg ingen paragraf noe sted som spesifiserer at enhver bedrift må oppgi telefonnummer for sine kunder.

 

-snubbel

6935096[/snapback]

 

 

Som sagt tidligere så har jeg ikke noe greie på lovverk rundt netthandel, så jeg uttaler meg bare som en gjennomsnittsforbruker.

 

Og for at det ikke skal være noen tvil. Jeg tror personlig at utenabo.no er en seriøs nettbutikk, med tanke på at jeg kjenner leverandøren deres svært godt.

 

Når det er sagt mener jeg bare at man skal vise normal aktsomhet ved veldig gode tilbud på nett. Hadde jeg ikke visst det jeg vet om utenabo.no hadde jeg nok ikke tatt sjansen på å handle der.

 

Les hva slags råd forbrukerrådet kommer med:

Hvilke krav stilles til markedsføring over Internett?

Hvordan vurdere om nettbutikken er sikker.

 

Edit:Rettet opp link

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar

Snubbel---Du er ufattelig i forsvar for denne webshoppen? Er det din?

 

Uansett så er det vel ett krav at man får svar fra webshop når man henvender seg til dem? Uansett hvor billig man skal drive butikken sin må man jo ta seg tid til kundene...

 

Til San_Lopez, enig med deg. Man må få svar.

 

Om ikke annet blir jeg skepisk til kundeservicen hos denne webshoppen.

 

 

-SD-

 

Edit: Var litt kjapp på avtrekkeren(lære å lese godt før man poster)

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
Uansett så er det vel ett krav at man får svar fra webshop når man henvender seg til dem? Uansett hvor billig man skal drive butikken sin må man jo ta seg tid til kundene...

Man får den tilgjengeligheten man betaler for.

Nettbutikker er billige, de trenger ikke møte kundene face-to-face slik vanlige butikker må, dette fører til lavere kostnader. Noen velger å kutte ut telefonforbindelse med kunder, og kutte kostnader. Resultatet blir som regel lavere priser.

 

Ønsker du å betale for økt tilgjengelighet for selger står du helt fritt til å velge noen som tilbyr det.

 

For min del går det helt fint med epost, og har ikke hatt noen problemer med nettbutikken som er omtalt her.

Lenke til kommentar
Uansett så er det vel ett krav at man får svar fra webshop når man henvender seg til dem? Uansett hvor billig man skal drive butikken sin må man jo ta seg tid til kundene...

Man får den tilgjengeligheten man betaler for.

Nettbutikker er billige, de trenger ikke møte kundene face-to-face slik vanlige butikker må, dette fører til lavere kostnader. Noen velger å kutte ut telefonforbindelse med kunder, og kutte kostnader. Resultatet blir som regel lavere priser.

 

Ønsker du å betale for økt tilgjengelighet for selger står du helt fritt til å velge noen som tilbyr det.

 

For min del går det helt fint med epost, og har ikke hatt noen problemer med nettbutikken som er omtalt her.

6947317[/snapback]

 

 

 

Men han bør vel få svar på epost da kansje? Eller er det også noe man må regne med når man handler billig?

 

Jeg sier ikke at dette er en dårlig webshop men at folk tar det å ikke få kontakt med dem som en OK greie siden det er billig synes jeg er rart. Og ja jeg handler også der jeg finner det billigste produktet, poenget mitt gjaldt ikke det.

 

Edit :blush: Tror at jeg skummet fort frem her, men posten står for det jeg sa uansett. Jeg svarte på post til San Lopez omhandlende svar på mail fra dem.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar

Jo, man bør få svar på epost.

Jeg har fått svar fra dem på 1-2 dager, og syns det er greit nok. Mange andre bedrifter bruker 1-2 uker på å svare.

 

I den saken som ble nevnt her var det forresten også kunden sin feil når man ikke tar med fungerende betalingskort. Det er ikke alltid bare å overføre penger frem og tilbake i hytt og pine på et par dager mellom ulike banker. Ting tar tid. Men ja, de må selvsagt svare på epost, noe de også gjør.

Lenke til kommentar
Snubbel---Du er ufattelig i forsvar for denne webshoppen? Er det din?

 

Uansett så er det vel ett krav at man får svar fra webshop når man henvender seg til dem? Uansett hvor billig man skal drive butikken sin må man jo ta seg tid til kundene...

 

Til San_Lopez, enig med deg. Man må få svar.

 

Om ikke annet blir jeg skepisk til kundeservicen hos denne webshoppen.

 

 

-SD-

 

Edit: Var litt kjapp på avtrekkeren(lære å lese godt før man poster)

6947257[/snapback]

 

Så absolutt ikke. Har bare handlet mye med dem fordi de har gode priser. Og jeg skjønner faktisk, i motsetning til mange andre her, at man får det man betaler for. Du får f.eks ikke samme service på et gatekjøkken som du får på en restaurant.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

 

-

Så absolutt ikke. Har bare handlet mye med dem fordi de har gode priser. Og jeg skjønner faktisk, i motsetning til mange andre her, at man får det man betaler for. Du får f.eks ikke samme service på et gatekjøkken som du får på en restaurant.

 

-snubbel

6950655[/snapback]

 

 

Hehe, skal ikke krangle for mye med deg men servicen skal jo være den samme uansett hvor du går. Det er jo opp til den du møter på andre siden av disken, om du skal ha kebab eller biff betyr jo egentlig ikke så mye, men nok om det.

 

Som sagt, jeg sa meg enig i at man "må" få svar på mail når man har det som eneste mulighet for kontakt.

Lenke til kommentar
Hehe, skal ikke krangle for mye med deg men servicen skal jo være den samme uansett hvor du går.

Absolutt ikke. Når jeg går på Mc Donalds henter jeg maten selv og hiver søppelet selv. Når jeg betaler 1000 kroner for en middag forventer jeg litt mer.

Samme prinsipp gjelder over alt.

6953785[/snapback]

 

 

Hva du gjør er en ting......

 

Service er hva du får av den du benytter/kjøper tjenester av....eller mat for den saks skyld.....Uansett hvor mye dere krangler så skal man forvente god service uansett eller benytte noen andre. Kan da ikke være så vanskelig å forstå.

 

Edit: Må prøve å utdype hva jeg mener.

 

Eksempel fra min egen hverdag:

 

Jeg driver bedrift i en større pizzakjede i Oslo.

 

Hvis ikke jeg tar vare på mine kunder går de over gata og kjøper pizzaen hos min konkurret, men jeg koser og gir kundene mine den gode følelsen når de handler hos meg.

Min pizza er god, men den på andre siden av gata er den nesten lik men de har det travelt og gir ikke min kunde den gode følelsen. Ergo, de handler hos meg.

Får de samme behandling hos begge ville de likeså greit kunne gå til den andre pizzasjappa.

Når de nå da fortsetter å handle hos meg er det fordi de får god service for prisen er nesten lik.

Det er veldig viktig å ikke forveksle service med pris.

 

Service=følelsen av å ha hatt en god opplevelse.

Pris=følelsen av å ha gjort ett varp/godt kjøp e.l.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå må vi også huske på at det er forskjell på god service og rettigheter. Man har en del rettigheter som kjøper - og en del av de aller billigste forhandlerne ser ut til å trenere en del av disse rettighetene.

 

Man skal alltid forvente å få sine rettigheter. Alt utover det er seff positivt - men ikke et must om man er billig nok som forhandler.

Lenke til kommentar
Og det er jo heller ikke hjernekirurgi vi snakker om her, men å ta en telefon til posten eller å overføre pengene tilbake til meg.

6926592[/snapback]

 

Til din info er det IKKE bare å ta en telefon og be Posten stryke oppkravsbeløpet.

Dette må framsettes skriftlig til innleveringspostkontoret, og du må legitimere deg, eventuelt vise fram kvittering for sendingen. Kravet settes fram pr post eller pr telefaks for din regning.

Pris: kr 115 + moms

 

Så om du har handlet på egenhånd her og overført penger til konto i stedet, så har du deg selv å takke hvis det tar noen dager å ordne opp.

 

Når det er sagt, så bør du uansett få svar på e-post.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...