Gå til innhold

PlayStation 3-lansering utsatt (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On the bright side: med ny tv og surround kan du se frem til mange timer prima underholdning på dvd og musikk. Faktisk det majoriteten av folk med dyrt av-utstyr bruker det til :)

6813446[/snapback]

Jau, det er jo noko :). Men eg får ikkje på langt nær det utbyttet eg hadde planlagt å ha. Eg kan kanskje sjå meg om etter ein billig DVD-spelar som skalèrar opp. :-/

 

Kay

Lenke til kommentar

Synd med denne utsettelsen (jeg har forhåndsbestilt).

Personlig bestilte jeg PS3 først og fremst for å få en blu-ray spiller. Tror format-krigen går en spennende høst og vinter i møte i Europa. Jeg vil tro HD-DVD kommer til å dominere stort først og fremst pga pris. Stand-alone Blu-Ray spillere kommer vel til å koste tett på 10.000 kr - hvis de i det hele tatt kommer i salg til høsten da - problemet med blå laser dioder får vel konsekvenser for stand-alone spillere også vil jeg tro.... Vurderer å skifte side til xbox og HD-DVD nå. Skal bli spennende å se hvor mange utsettelser og produksjonsproblemer av Blu-ray komponenter som skal til før filmstudioene i Hollywood skifter side også. Dersom det skjer - kommer Blu-ray til å slite seriøst. Kan hende Blu-Ray ender opp med å bli kun et lagringsmedium for PS3 - spill... Jaja...

 

...skal forøvrig til Thailand i November - kanskje jeg plukker med meg en PS3 - hvis den er tilgjengelig der ;-)

...lurer på hva den vil være verdt på QXL i Nov/Des.... ;-)

Endret av BeeR
Lenke til kommentar
On the bright side: med ny tv og surround kan du se frem til mange timer prima underholdning på dvd og musikk. Faktisk det majoriteten av folk med dyrt av-utstyr bruker det til :)

6813446[/snapback]

Jau, det er jo noko :). Men eg får ikkje på langt nær det utbyttet eg hadde planlagt å ha. Eg kan kanskje sjå meg om etter ein billig DVD-spelar som skalèrar opp. :-/

 

Kay

6813621[/snapback]

 

Så lenge du bruker komponent, tror jeg de fleste HDtv'er i dag viser veldig bra bilde uten å oppskalere (576p) fra en helt grei dvd spiller.

Lenke til kommentar

Dette viser jo bare hvilket enormt sjakktrekk det var av MS å ikke inkludere nok en ny og uprøvd teknologi i sin konsoll. Hadde MS inkludert HD-DVD som standard hadde vi vel neppe fått Xbox 360 enda.

 

Det er nok av fallgruver med tanke på ny teknologi og potensielle produksjonsproblemer fra før hvis en ikke i tillegg insisterer på å inkludere et nytt og uprøvd produkt (Blu-ray/HD-DVD) som kan bidra til å velte hele prosjektet.

Lenke til kommentar

Dette må være en av de første trådene som har gått fra 3 -> 6 sider innen jeg rakk å lese ferdig ;)

 

Mulig jeg ikke ser hele bildet her, men det kan virke som om Sony rett og slett har satset altfor hardt på BD. Fristelsen for å få de mye omtalte "synergi-effektene" av å spre BD samtidig med PS3, ble dessverre for stor. Resultatet er en i mine øyne svært dyr konsoll, som kommer ett år for sent, MINST.

 

Dette er naturligvis enkelt å konkludere med idag, spørsmålet er hvordan bildet ser ut om noen år, når spill kanskje drar nytte av BD og den plassen/mulighetene denne gir.

 

Det store spørsmålet blir allikevel:

Vil BD vinne format-krigen og er det egentlig noe akutt behov for dette i denne generasjonens spillkonsoll?

 

Blir interessant å følge utviklingen videre, men jeg synes 360 med Live og lavere pris har posisjonert seg svært godt(Det verste er jo at man nesten tenker at 3000 er billig, pga ps3 sin høye pris, selvom det egentlig er mye penger for en konsoll), også Wii vil naturligvis tjene endel på dette.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Hahahahaha, jeg ler meg ihjel  :!:

Det er så typisk av Sony  å nedprioritere Europa! At dere gidder å vente helt til neste år! Playstationspill består jo bare av oppfølgere på oppfølgere! Kjøp dere en Xbox 360 nå, det er min anbefaling. Eller eventuellt Nintendo Wii  :D

6813401[/snapback]

 

Hadde Xbox360 gitt meg det samme som en PS3 vil gjøre så skulle jeg gjort det.

Sånn er det ikke, dessverre. ;)

Lenke til kommentar
Hahahahaha, jeg ler meg ihjel  :!:

Det er så typisk av Sony  å nedprioritere Europa! At dere gidder å vente helt til neste år! Playstationspill består jo bare av oppfølgere på oppfølgere! Kjøp dere en Xbox 360 nå, det er min anbefaling. Eller eventuellt Nintendo Wii  :D

6813401[/snapback]

 

Hadde Xbox360 gitt meg det samme som en PS3 vil gjøre så skulle jeg gjort det.

Sånn er det ikke, dessverre. ;)

6813687[/snapback]

 

Hva er det egentlig PS3 gir, bortsett fra BD, som ikke 360 gir? Tror det vil være liten forskjell på både grafikk og spillutvalg, men 360 har allerede bevist at de kan levere svært godt innhold gjennom Live tjenesten, og dessuten kan man jo kjøpe en ekstern HD-DVD, eller en stand-alone BD om man heller ønsker det.

Lenke til kommentar
Hadde Xbox360 gitt meg det samme som en PS3 vil gjøre så skulle jeg gjort det.

Sånn er det ikke, dessverre. ;)

6813687[/snapback]

Hva er det PS3 vil ha som X360 ikke har i dag? BD-spiller? Vel, da kan du bare fortsette å vente. ;)

6813702[/snapback]

Skulle ikke ps3 ha brenner?

Den har vel en ganske stor hdd.

Og den er vel sterkere, på arket i det minste.

Endret av The O
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...