Gå til innhold

PlayStation 3-lansering utsatt (PS3)


Anbefalte innlegg

En annen ting som slår meg er at krigen mellom BD og HD-DVD vil bli enda jevnere nå. Hadde ps3 kommet i europa også i november ville salget av BD-filmer tatt av, men nå er det fare for at USA går for BD mens store deler av Europa kjøper HD-DVD, og tautrekkingen mellom formatene kan vare enda lenger. Bare spekulasjoner selvsagt, men bruker meg selv som eksempel. Jeg ville ha kjøpt ps3, og samtidig kjøpt de fleste BD-filmene som blir lansert i høst. Nå er det nesten mer fristende å enten vente til neste år, eller kjøpe 360 med HD-drevet og satse på den hesten istedet. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er overrasket, men kom ikke som noen stor bombe nei. De har jo ikke startet produksjonen ennå. Hvordan skal de får dekt etterspørselen over hele verden da?

 

Sony ser ut til å ha problemer med å holde tidsskjemaer. Dette skjedde jo med PSP også i Europa. Vel, bedre for konkurrentene at de ikke klarer å få ting i orden.

Lenke til kommentar
Vel, har Sony noensinne prioritert Europa ved lansering av nye produkter ?

Nei, men det er de langt fra alene om. Konsollprodusenter generelt er eksperter i å nedprioritere Europa, og med unntak av Xbox 360 har praktisk talt alle konsoller verd å nevne kommet senere her enn i USA/Japan.

6812983[/snapback]

 

Nettopp, derfor tviler jeg på at Sony nedprioriterte Leipzig 06 pga de visste at de kom til å få problemer med å levere konsollen innen jul. Forøvrig så hadde det vel vært lurere å virkelig introdusert seg ved Leipzig ? kapre noen flere potensielle kjøpere, er vel liten tvil om at Microsoft kommer til å slå på stortromma mot jul for å sikre seg kjøpere, det at Europa føler seg oversett hjelper vel ikke Sony ?

Lenke til kommentar

Dette sier jeg kun 1 gang i denne tråden:

 

Ethvert innlegg som kun er ment for å provosere, eller som rett og slett anses som useriøst og unødvendig, vil bli fjernet fra denne diskusjonen uten videre beskjed. Advarsler vil også bli delt ut ved behov, og gjentagende brudd på normal oppførsel fører til utestengelse.

 

Vennligst ikke kommentér dette innlegget. Send meg en direkte melding hvis dere har noe på hjertet angående det overstående.

Lenke til kommentar

Smart trekk av Sony, som vanlig.

6812952[/snapback]

 

Joda, smart i den forstand at det er betre enn ei 360 "3 konsollar per butikk" lansering, men likevel irriterande! Hadde satsa på at min hybelkompis skulle kjøpe seg ps3 ved launch, men neeida!

 

Anyhoo, er vel kanskje ikkje Sony sin feil det her? Meir dei som produserar laserdioden? Sony kunne riktignok valgt nokon andre til å gjere den jobben, men likevel..

Lenke til kommentar
Nettopp, derfor tviler jeg på at Sony nedprioriterte Leipzig 06 pga de visste at de kom til å få problemer med å levere konsollen innen jul. Forøvrig så hadde det vel vært lurere å virkelig introdusert seg ved Leipzig ? kapre noen flere potensielle kjøpere, er vel liten tvil om at Microsoft kommer til å slå på stortromma mot jul for å sikre seg kjøpere, det at Europa føler seg oversett hjelper vel ikke Sony ?

Dette blir jo en helt hypotetisk diskusjon, men jeg tror egentlig ikke et storshow i Leipzig ville hjulpet Sony her. Jeg tror faktisk folk ville blitt enda surere om de utsatte konsollen etter å ha markedsført den hardt til et europeisk publikum i Leipzig. I alle fall hvis de markedsførte november-datoen.

 

Det har sikkert vært usikkerhet om dette innad i Sony også, og det er ikke sikkert de har tatt en endelig beslutning om den skulle utsettes før veldig nylig. Tipper at Leipzig sånn sett kom veldig ubeleielig for dem.

Lenke til kommentar

Regner med at svært mange kommer til å satse på import nå. Ikke hvermansen så klart, men det blir nok gode tider for UPS/DHL/USPostal osv. 7000+ inklusive transport og avgifter anyone?

 

Konsekvensene for formatkrigen blir spennede å følge, KAN jo hende at HD-DVD blir vinneren her i Europa.

 

Det er vel liten tvil om at 360 kommer til å selge ekstra godt i Europa fremover, Gates og co. er vel langt ned i champagne flaska nå.

 

Edit: Hmm, tror dette kan bli tidenes tråd på gamer.no...

Endret av cremaster
Lenke til kommentar

Smart trekk av Sony, som vanlig.

6812952[/snapback]

 

Joda, smart i den forstand at det er betre enn ei 360 "3 konsollar per butikk" lansering, men likevel irriterande! Hadde satsa på at min hybelkompis skulle kjøpe seg ps3 ved launch, men neeida!

 

6813023[/snapback]

 

Vel, hvorfor er det bedre ? Microsoft viste at de ønsket å inkludere Europa i lanseringen, det førte til køer ved hver eneste butikk som solgte xbox360, flere av de som ikke fikk der og da valgte å bestille xbox360. Ved å ikke ha maskinen fysisk i butikken, så risikerer Sony å miste flere potensielle kjøpere.

Lenke til kommentar
Hmm dette var ganske overraskende for min del, men ikke helt en bombe. Men men... på den positive siden så får vi jo se hva PS3 duger til lenge før den er til salgs her i europa.

6813024[/snapback]

 

Det var ikke så dumt nei. Får vel lese litt tester fra utenlandske nettsteder, og se om maskinen er så mye bedre enn 360 at det er verdt å vente. :hmm:

6813039[/snapback]

Tja. Det ville vel ikke vært noe i veien for å ikke kjøpe en PS3 selvom den var i butikken, og så sitte og lese tester fra både statene og Europa, og så kjøpe den, så kanskje den hadde rukket å falle litt i pris i mellomtiden. Med den begrensede tilgangen vil jo prisene holdes skyhøye sikkert til neste jul.

Lenke til kommentar

 

Dette blir jo en helt hypotetisk diskusjon, men jeg tror egentlig ikke et storshow i Leipzig ville hjulpet Sony her. Jeg tror faktisk folk ville blitt enda surere om de utsatte konsollen etter å ha markedsført den hardt til et europeisk publikum i Leipzig. I alle fall hvis de markedsførte november-datoen.

 

Det har sikkert vært usikkerhet om dette innad i Sony også, og det er ikke sikkert de har tatt en endelig beslutning om den skulle utsettes før veldig nylig. Tipper at Leipzig sånn sett kom veldig ubeleielig for dem.

6813032[/snapback]

 

Muligens, men det er nå ikke til å feie under et teppe at høytidene er den perfekte tiden for å lansere en konsoll. Et storshow hadde vel heller sikret flere potensielle kjøpere, at de i det minste ser at de har noe å se frem til, istedenfor at Sony er anonym mens Microsoft slår på stortromma for å få flere kunder.

 

 

Det kan godt hende at begge delene har sine negative sider, dog vet jeg ikke om det er så positivt at Sony sender ut signaler om at de atter en gang ignorerer Europa ved lansering, mens Microsoft gjør det motsatte.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...