Gå til innhold

PlayStation 3-lansering utsatt (PS3)


Anbefalte innlegg

Men seriøst, dette vil treffe Sony i bakhodet så det holder! Jeg regner ikke med at jeg var alene om å prioritere ps3 foran 360, falt meg aldri inn å kjøpe 360 siden ps3 skulle komme i november. Men når Sony viser en slik holdning overfor europeere vurderer jeg 360 veldig sterkt. Og da jeg er svært filminteressert i tillegg hadde kjøp av ps3 hatt mye å si for hvilket format jeg hadde gått for. I dag kjøper jeg 5-7 dvd'er i uken, og når BD hadde lansert nok titler vil det si at jeg hadde lagt svært mange tusenlapper i det formatet. Nå er det mye mulig jeg går for HD-DVD istedet, litt på pur faen og litt fordi jeg tror det er det formatet Europa kommer til å gå for nå. Nekter å tro at jeg er unik i denne sammenhengen.  :mad:

6813091[/snapback]

Å satsa på HD-DVD, er ingen dum idè om du er film-entusiast.
...Og de er ikke snaue. Både Paramount, Warner, Studio Canal og Universal kunne love 40 titler allerede i høst. Og ytterligere 55 kommer på vårparten i 2007. Totalt finnes det nå 300 titler på verdensbasis. Det finnes til sammenligning et 30-talls Blu-ray titler så langt, med ca. 50 planlagt i løpet av høsten.
Med tanke på at HD-DVD har fleire hundretals titlar allereie ute, og BD 'bare' har 30, med 50 nye på vei.

Både Wii og XBOX 360 vil nyta godt av dette i europa. Då tenker eg spesielt på 360 som kjem med HD-DVD drev no før jul.

 

LINK TIL SITAT

 

Nokon andre som ser føre seg at til og med USA lanseringa kan bli utsatt pga leveringsproblem? Hvis det er tilfelle trur eg SCEE har alvorlege problem, både med investorar, og økonomisk generelt.

 

Uansett, vil bare seie til dei som hadde gleda seg til 17. november at det er trist at den blir utsatt. Eg hadde sjølv sett fram til å få noko nytt på marknaden, og fått sjå kva PS3 var god for.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men seriøst, dette vil treffe Sony i bakhodet så det holder! Jeg regner ikke med at jeg var alene om å prioritere ps3 foran 360, falt meg aldri inn å kjøpe 360 siden ps3 skulle komme i november. Men når Sony viser en slik holdning overfor europeere vurderer jeg 360 veldig sterkt. Og da jeg er svært filminteressert i tillegg hadde kjøp av ps3 hatt mye å si for hvilket format jeg hadde gått for. I dag kjøper jeg 5-7 dvd'er i uken, og når BD hadde lansert nok titler vil det si at jeg hadde lagt svært mange tusenlapper i det formatet. Nå er det mye mulig jeg går for HD-DVD istedet, litt på pur faen og litt fordi jeg tror det er det formatet Europa kommer til å gå for nå. Nekter å tro at jeg er unik i denne sammenhengen.  :mad:

6813091[/snapback]

Å satsa på HD-DVD, er ingen dum idè om du er film-entusiast.
...Og de er ikke snaue. Både Paramount, Warner, Studio Canal og Universal kunne love 40 titler allerede i høst. Og ytterligere 55 kommer på vårparten i 2007. Totalt finnes det nå 300 titler på verdensbasis. Det finnes til sammenligning et 30-talls Blu-ray titler så langt, med ca. 50 planlagt i løpet av høsten.
Med tanke på at HD-DVD har fleire hundretals titlar allereie ute, og BD 'bare' har 30, med 50 nye på vei.

Både Wii og XBOX 360 vil nyta godt av dette i europa. Då tenker eg spesielt på 360 som kjem med HD-DVD drev no før jul.

 

LINK TIL SITAT

6813228[/snapback]

 

Forøvrig er HD-DVD også billigere, og har bedre kvaitet på bildet enn bluray (ihvertfall sånn situasjonen er i dag)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
En annen ting som slår meg er at krigen mellom BD og HD-DVD vil bli enda jevnere nå. Hadde ps3 kommet i europa også i november ville salget av BD-filmer tatt av, men nå er det fare for at USA går for BD mens store deler av Europa kjøper HD-DVD, og tautrekkingen mellom formatene kan vare enda lenger. Bare spekulasjoner selvsagt, men bruker meg selv som eksempel. Jeg ville ha kjøpt ps3, og samtidig kjøpt de fleste BD-filmene som blir lansert i høst. Nå er det nesten mer fristende å enten vente til neste år, eller kjøpe 360 med HD-drevet og satse på den hesten istedet.  :cry:

6812972[/snapback]

 

Jeg vet. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om PS3 i seg selv, men at man nå får en situasjon hvor HD-DVD kommer til å stå sterkt i Europa (muligens) irriterer meg voldsomt.

 

Pokker altså, dette var virkelig irriterende.

Lenke til kommentar
Vel, direkte er det kanskje ikke Sony sin feil. De er selvfølgelig avhengig av at underleverandører klarer å produsere nok deler. På den annen side er det litt Sony sin feil siden de insisterte på å inkludere et BD-drev i PS3, selv om BD ikke var i masseproduksjon og en utprøvd teknologi. (Og PS3 er allerede utsatt ett år på verdensbasis pga dette).

 

Sony produserer vistnok selv delene til sine BD-spillere (dvs de blå diodene som det er mangel på), og har stanset all leveranse til andre kunder for å få nok selv. Det er et annet selskap som lager flesteparten av diodene som de andre selskapene skal bruke.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Dette var utrolig synd! Ser ut til at X360 kommer til å bli litt til... Nå vil Ms få et utrolig stort forsprang.

 

Men siden konsollen likevell kommer til amerika og japan får vi nok av anmeldelser. Og når den endelig blir sluppet i Europa vil nok spillutvalget være mye bedre enn det hadde vært 17 november.

Lenke til kommentar
Jeg vet. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om PS3 i seg selv, men at man nå får en situasjon hvor HD-DVD kommer til å stå sterkt i Europa (muligens) irriterer meg voldsomt.

 

Pokker altså, dette var virkelig irriterende.

6813251[/snapback]

Kva? Har du lyst til å fortelje kvifor det er irriterande?

Edit: la ikkje merke til at du allereie hadde svart.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Dette var eit slag i trynet. :(

 

Hadde gleda meg stort til PS3, og hadde stadig eit håp om å få tak i ein før jul. Eg har kjøpt LCD-TV og surround-anlegg, og PS3 var hovudgrunnen til dette. Dersom eg hadde visst at han ikkje kom før mars, ville eg ha venta, og dermed fått ein betre TV til samme eller lågare pris.

 

Eg forstår kvifor Sony gjer det, og eg forstår at der er omstendigheiter som dei ikkje rår over. Eg forstår òg at Europa er ein vanskelegare marknad (det er det alltid, og eg klandrar som vanleg Frankrike og Tyskland). Men likevel synest eg dette var eit svært dårleg trekk frå Sony si side. Dei kjem til å tape på det. Microsoft vil tene. Eg unngår Microsoft delvis av idealistiske grunnar. Hadde eg ikkje hatt dei, ville XBox 360 sett fristande ut no.

 

Sjølv om folk flest uansett ikkje ville ha fått konsollen sin før jul, hadde dei i alle fall fått eit inntrykk av at han var på marknaden. Ein offisiell utsettelse har ein viss psykologisk effekt. No får vi DEFINITIVT ikkje konsollen før jul. Då trur eg mange vil vurdere alternativa.

 

Sony skaut seg nettop i foten. Og dei skaut oss som hadde gått til innkjøp av dyrt AV-utstyr i magen. Der bør vere eit plaster på såret. Sjølv om eg ikkje heilt ser korleis dei skal gjere dette godt igjen. :(

 

Kay

Lenke til kommentar
Dette var eit slag i trynet. :(

 

Hadde gleda meg stort til PS3, og hadde stadig eit håp om å få tak i ein før jul. Eg har kjøpt LCD-TV og surround-anlegg, og PS3 var hovudgrunnen til dette. Dersom eg hadde visst at han ikkje kom før mars, ville eg ha venta, og dermed fått ein betre TV til samme eller lågare pris.

 

Eg forstår kvifor Sony gjer det, og eg forstår at der er omstendigheiter som dei ikkje rår over. Eg forstår òg at Europa er ein vanskelegare marknad (det er det alltid, og eg klandrar som vanleg Frankrike og Tyskland). Men likevel synest eg dette var eit svært dårleg trekk frå Sony si side. Dei kjem til å tape på det. Microsoft vil tene. Eg unngår Microsoft delvis av idealistiske grunnar. Hadde eg ikkje hatt dei, ville XBox 360 sett fristande ut no.

 

Sjølv om folk flest uansett ikkje ville ha fått konsollen sin før jul, hadde dei i alle fall fått eit inntrykk av at han var på marknaden. Ein offisiell utsettelse har ein viss psykologisk effekt. No får vi DEFINITIVT ikkje konsollen før jul. Då trur eg mange vil vurdere alternativa.

 

Sony skaut seg nettop i foten. Og dei skaut oss som hadde gått til innkjøp av dyrt AV-utstyr i magen. Der bør vere eit plaster på såret. Sjølv om eg ikkje heilt ser korleis dei skal gjere dette godt igjen. :(

 

Kay

6813321[/snapback]

 

 

Hvis de lager en europeisk versjon med BD-brenner for samme pris skal jeg bli glad, ellers er det vel ikke mye de kan gjøre for å blidgjøre oss. :!:

Lenke til kommentar

Dette her var skuffende!

Greit at jeg ikke skulle svi av 6000 for konsollen pluss noen tusinger til spill på lanseringsdagen :D

 

Men å utsette dette rett før lanseringen er jo helt sykt. Hva med de som har forhåndsbestilt? Får de pengene tilbake hvis de ikke vil vente?

 

Dette her kommer X360 og Wii til å tjene masse inn på.

Store titler som GoW, COD 3 og mange andre vil lokke til seg nye kunder i europa

Lenke til kommentar
Dette var eit slag i trynet. :(

 

Hadde gleda meg stort til PS3, og hadde stadig eit håp om å få tak i ein før jul. Eg har kjøpt LCD-TV og surround-anlegg, og PS3 var hovudgrunnen til dette. Dersom eg hadde visst at han ikkje kom før mars, ville eg ha venta, og dermed fått ein betre TV til samme eller lågare pris.

6813321[/snapback]

 

Du kan jo stikke bort på elkjøp og kjøpe en X360 premium, så får du full utnytte av LCD-TV og nye surround anlegget ditt :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke Microsoft branded, men det betyr ikke at jeg nekter å kjøre windows eller kjøpe meg xbox eller xbox360.

 

Xbox360 er knallbra, billig og godt alternativ til ps3.

Å la være å kjøpe en konsoll pga at du ikke liker brandet blir for dumt...

 

Skal ha Wii også jeg, tiltross for at jeg hater Nintendo..

DS og Gamecube har jeg også (men gamecube suger)

Lenke til kommentar
Det positive med utsettelsen er jo at

 

1) Vi får en maskin med mindre barnesykdommer

2) Vi får mere spill ved launch

3) PS2 lever enda et halvt år ekstra i europa

 

Negative er

 

1) Blueray taper terreng, HD DVD vinner i europa

2) Vi får ikke maskinen

3) tar lenger tid før prisen faller

6813355[/snapback]

 

1) og 2) oppfyller man jo fint med å bare kjøpe maskinen senere, og er i mine øyne ingen fordel med en utsettelse, om man er opptatt av disse fordelene kunne man lett skaffe seg de med å ikke kjøpe konsollen senere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det positive med utsettelsen er jo at

 

1) Vi får en maskin med mindre barnesykdommer

2) Vi får mere spill ved launch

3) PS2 lever enda et halvt år ekstra i europa

 

Negative er

 

1) Blueray taper terreng, HD DVD vinner i europa

2) Vi får ikke maskinen

3) tar lenger tid før prisen faller

6813355[/snapback]

 

1) og 2) oppfyller man jo fint med å bare kjøpe maskinen senere, og er i mine øyne ingen fordel med en utsettelse, om man er opptatt av disse fordelene kunne man lett skaffe seg de med å ikke kjøpe konsollen senere.

 

AtW

6813386[/snapback]

 

Faktisk et veldig godt poeng..

Da er det bare negative da ...

Lenke til kommentar

Han har ikkje eit godt svar sjølv - men det har nok noko med måten Microsoft har bygd seg opp på.

Eg har ingenting anna enn respekt for Mr. Gates, og sku gjerna ønska at eg stod i hans skor. Han har gjort mange genitrekk oppigjennom åra. Og då tenke eg spesielt på korleis han kuppa IBM med operativsystemet han ikkje hadde.

Kan ikkje berre kalla dei fleste av oss her inne 'historielaus generasjon' utan og forklara kvifor.

 

Men tilbake til topic, synd det med PS3. Men bra for oss som har kjøpt oss Xbox 360 :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...