Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon


Faris

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

Er ikke så stress å få seg en jobb. Bare gå på et av utestedene i nærheten som ikke er superpopulære/fulle hver eneste kveld og spørre. Si du kan spille en gang eller to gratis bare for å prøve deg ut. Bare vær oppmerksom på hva de ber om av musikk. Sånn som hun som eier stedet jeg spiller på er SUPER sær, så spiller jeg ting hun ikke liker, så får jeg kjeft/huden full. Sikkert ikke alle eiere som er sånn, men vær varsom. Still også opp tidlig på kvelden, personlig, i noenlunde edru tilstand :p Drit i e-mail, demoer og sånne ting. Det kan heller komme senere.

 

En fordel er jo å kunne mikse da, så spørs jo på skill-nivået ditt :p Trainwrecker du annenhver overgang kan du gi faen..

Tror nok ikke jeg prøver meg med det første. Har aldri tatt i et miksebord før. Men virker gøy å prøve å mikse en gang på privaten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens vi er inne på det med miksing og dj'ing, har dere som har dette som en slags jobb noen tips for hvordan man kommer i gang med noe sånt?

Er ikke så stress å få seg en jobb. Bare gå på et av utestedene i nærheten som ikke er superpopulære/fulle hver eneste kveld og spørre. Si du kan spille en gang eller to gratis bare for å prøve deg ut. Bare vær oppmerksom på hva de ber om av musikk. Sånn som hun som eier stedet jeg spiller på er SUPER sær, så spiller jeg ting hun ikke liker, så får jeg kjeft/huden full. Sikkert ikke alle eiere som er sånn, men vær varsom. Still også opp tidlig på kvelden, personlig, i noenlunde edru tilstand :p Drit i e-mail, demoer og sånne ting. Det kan heller komme senere.

 

En fordel er jo å kunne mikse da, så spørs jo på skill-nivået ditt :p Trainwrecker du annenhver overgang kan du gi faen..

Lenke til kommentar

Hva er egentlig lovligheten av å legge inn en mix med sanger på soundcloud og for eksempel dele på facebook. Har man ikke distribuert musikk illegalt?

Synes soundcloud er en fin tjeneste, og kunne godt tenkt meg å sette opp en en mix selv.

Er vel egentlig ikke helt lov, mtp at mixtapene inneholder kopibeskyttet materiale. Dog, hvis du eier alle låtene eller har betalt avgifter til de aktuelle plateselskapene som har rettighetene til låtene, er det greit (blir det samme som å distribuere et fysisk album)

 

Men igjen - who cares? Ingen, tydeligvis! Mixtapes av alle sjangre har jo vært på nettet så lenge jeg kan huske

Endret av Dalh
Lenke til kommentar

Det er jo musikkskapning i et nutshell det der da, alle sampler jo som faen hele tida. Se på Daft Punk osv.

 

Det gjelder å kunne se potensiale i musikk, det gjør Armand + A-Trak :]

måten daft punk sampler på kan ikke sammenlignes med den Armand har gjort.

http://www.youtube.com/watch?v=MJPdVVOmbz4

 

elsker daft punk over alt på jord, de som fikk meg til og begynne med djing <3

Endret av Deadmau5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...