Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon


Faris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

Skjønner at klokken er mye når jeg småkniser av "for henne er alderen 69 år bare et nummer". Men, men.

 

Har et spørsmål til dere DJer: Må man stille inn noe mellom sangene, eller står dere bare å digger til musikken da? Det er vel overgangene som krever konsentrasjon?

Lenke til kommentar

Avhenger av hva du vil for å være helt ærlig, spørs hvor godt forberedt setet er - om det er mye planlegging kreves det ikke mye arbeid før overgangene, er det lite planlegging så bruker man ofte tiden imellom på å "lære seg" låta : P

 

Iaf sånn jeg gjør. Det finnes jo dem (kremt Axwell) som aldri greier å ta henda av EQ-ene, men hovedsaklig skal mye være gjort etter at overgangen er "ferdig".

Lenke til kommentar

Skjønner at klokken er mye når jeg småkniser av "for henne er alderen 69 år bare et nummer". Men, men.

 

Har et spørsmål til dere DJer: Må man stille inn noe mellom sangene, eller står dere bare å digger til musikken da? Det er vel overgangene som krever konsentrasjon?

 

Hvis jeg spiller ute med CD så har jeg stort sett bare kanskje 30 sec for hver låt hvor jeg faktisk har tid til å se på publikum og se reaksjonen, resten av tiden går med til beatmaching (kun noen få sec), finne ut hvor lang intro neste sang har, stille EQ, fikse effekter om nødvendig/passende, lete etter neste låt etter der igjen.

 

Spiller jeg digitalt (Laptop+miksebord+kontroller) så går mye av tiden med på å finne neste låt siden det er så sykt mye å bla igjennom :p Etter det går det mye tid til å "gride" og cue opp neste låt, kanskje finne på noe mer kreativt med cue points osv. i tillegg til EQ og effekter.

 

Overgangene krever desidert mest konsentrasjon, for å faktisk høre hva som foregår i headsettet (er ikke alltid like lett på en full nattklubb med folk som skriker osv).

 

Men kommer også igjen litt på hvordan man spiller. Har jeg gulvet fult kan jeg stort sett gjøre hva jeg vil og da tar jeg det litt roligere og heller nyter musikken og viser det til publikum. Er gulvet tomt/få så må jeg finne på noe smart for å få dem til å danse :)

 

Edit: Men som Pelle også sier, finnes UTROLIG mange DJs som bare ikke klarer å la fingra være i ro, men som alltid må skru på ett eller annet. Selv har jeg aldri skjønt poenget, men er vel en del av posinga tenker jeg.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Er ikke så stress å få seg en jobb. Bare gå på et av utestedene i nærheten som ikke er superpopulære/fulle hver eneste kveld og spørre. Si du kan spille en gang eller to gratis bare for å prøve deg ut. Bare vær oppmerksom på hva de ber om av musikk. Sånn som hun som eier stedet jeg spiller på er SUPER sær, så spiller jeg ting hun ikke liker, så får jeg kjeft/huden full. Sikkert ikke alle eiere som er sånn, men vær varsom. Still også opp tidlig på kvelden, personlig, i noenlunde edru tilstand :p Drit i e-mail, demoer og sånne ting. Det kan heller komme senere.

 

En fordel er jo å kunne mikse da, så spørs jo på skill-nivået ditt :p Trainwrecker du annenhver overgang kan du gi faen..

Lenke til kommentar

Tja, hva skal man si. Litt småkos, et lite utdrag fra et nytt set jeg satte sammen i dag. Ikke bry dere om elgen i bakgrunnen, han er bare nysgjerrig (han heter Helge, for øvrig), alt er tatt helt på sparket, så forholdende tatt i betraktning ble mixinga ganske okey:

http://www.youtube.com/watch?v=tA-Gj_p6Lqk

 

EDIT: Kunne ikke ha mer enn 15 min på YouTube, så setet kommer i sin helhet i morgen på SoundCloud.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Vet, men boksene har jeg kasta for lengst og jeg tenker jo litt på estetikken også : P

 

Men som dere sier, skal iverksette fiks! Når det gjelder tracklist så står det i description på videoen, DJ_Evelen, hvis ikke så er hele setet her:

http://soundcloud.com/djowkie/crazy-mix

Tracklist:

1. Max Vangeli feat Max C - Look Into Your Heart (Carl Louis & Martin Danielle Remix)

2. Tom Novy Ft. Lima – Now Or Never (Niels Van Gogh Remix)

3. Steve Angello vs Dirty South & Axwell - Knas it Go (Gregori Klosman Tool)

4. Dada Life - Just Bleep Me (Satisfaction) (Original Mix)

5. Hi-Fi - Hard To Beat (Axwell Remix)

6. Ludvig Holm & Niklas Gustavsson - Ripple (Original Mix) w/Open Your Heart (Acapella)

7. Marchesini and Farina vs Max B - Majestade Real (Trompeta Mix)

8. Michael Feiner & Eric Amarillo - Free (Original Mix)

9. Angger Dimas & Static Revenger - Long Time 2010 (Lazrtag Remix)

10. Diplo, Tiesto - CMon (Original Mix)

11. Spencer & Hill feat. Lil Jon - Less Go! (Porter Robinson Remix)

12. Sweet Valodja Ghost Ship (Samuel P Bootleg)

13. Kaskade feat. Haley - Dynasty (Dada Life Remix)

14. eSQUIRE Ft. Polina - Over Now (OFFBeat Remix)

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...