Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

perez snakker

 

Da gikk det som jeg trodde. Pellegrini har blitt løst fra kontrakten, og Mourinho blir ny trener, det mangler bare å fikse litt papirarbeid med Inter og slik.

Perez takker Pellegrini for hans profesjonelle oppførsel og at styret hadde satt seg ned og vurdert sesongen, hvor de da hadde kommet frem til at de ville la Pellegrini gå.

 

Det var så langt spansken min strakk seg.

 

Kom vel ikke akkuratt som noen bombe detta-

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du heier ikke på Real Madrid og ønsker Mourinho. Det er så nærme dobbeltmoralistisk som det går an å få blitt.

 

Ikke lei meg, ikke blid. Som forventet.

 

Føler det samme som deg. Personlig elsker jeg vinneren Mourinho og har enorm respekt for både mannen og treneren. Men for Real Madrid, njaaa...

 

Det er veldig mange som ønsket Mourinho til klubben, og de ønsker trofer fremofor pent og offansivt spill. De skal ønske det, men føler som du sier at det er litt dobbeltmoralsk å mene dette.

Lenke til kommentar

Tror detta går fint jeg, Madrid roper etter suksess, noe Mourinho kan gi. For meg er ikke det viktigeste at alle skal sentre pasninger med hælen osv , men at Madrid blir det laget som fører kamper. Får man en sånn makt over kampen så blir det for meg like fint. Mange spillere på dette laget som elsker å lage litt show, og da tror jeg det blir bra fotball uansett. Eneste jeg ikke liker er hvis man legger seg bakpå, uten å tenke på å noe offensivt, bare sparke ballen opp. ( eks Inter mot Barca ( selvom det røde kortet ødela litt for inter i den kampen). Men det tror jeg heller ikke kommer til å skje, jeg tipper og håper at Mourinho kommer til å tilpasse seg, og at om et år så sitter vi alle her og feirer La decima.

 

I følge ryktene kan da også Maicon slå følge med Mourinho. Det blir jo en forsterkning, men jeg tror da at man putter Ramos som stopper Maicon på høyre og Pepe/Albiol i på den siste stopperplassen. Personlig hadde jeg foretrukket om både Pepe og Albiol. Hadde vært fint med Ramos-Albiol-Pepe-Maicon, det hadde vært et meget solid forsvar. Men, får bare vente og se.

 

Også ikke umilig at Figo drar med Mourinho, tenk dere stemningen på Camp Nou da. Kunne blitt grove scener det der.

 

Og hvis Pellegrini mot formodning skulle lært seg norsk og leser her inne så vil jeg bare sende en liten takk til han. Syntes han var en fin trener, skulle gjerne sett han bli værende i klubben lenger. Var bra måten han taklet nedturer og oppturer på, ENDELIG en trener som hadde baller nok til å benke Raul. Fin offensiv fotballfilosofi, men jeg syntes dessverre ikke at man fikk se et klart system i spillet. Ønsker uansett Pellegrini lykke til uansett hvor han måtte ende opp

 

Gracias Manuel Pellegrini, y adiós.

Lenke til kommentar

Større og mer uforventende ting har skjedd i fotballen tidligere. Ønsker Real Madrid han, så får de han, subjektivt nok.

 

Men som Valdano har sagt; Vi skal ikke ha noen spisser.

 

Mitt evigvarende håp er og blir Maicon, itilegg til å få en komplett høyreback, så får vi en spiller som har en holdning og vilje som spretter over på medspillerne. Ville heller ikke foraktet Vargas, David Silva - Ja, det er mange å ta av ;)

 

Registrerer også at Chiellini er usikker på fremtiden mtp sist sesong. Ingenting hadde vært bedre enn å snappe opp han! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chiellini må man for all del ikke hente. Vi har 4 midstoppere som er bedre en han. Om noen mener noe annet så har man spilt for mye FM.. Oppskrytt spiller av folk i Norge som knapt har sett han spille.

 

Maicon inn, Ramos som stopper sammen med Albiol er mitt ønske.

Mtp Lass sin sykdomm og situasjon i klubben så kunne det vært et sjakktrekk å sette Pepe i Lass sin posisjon. Pepe på midtbanen i pivote sammen med Alonso kunne vært GULL. Han gjør jo en kjempejobb der for Portugal når han først spiller der. Så kanskje det kunne vært et alternativ for oss?

 

Ellers håper jeg Silva er mann nr 2 inn. Så synes jeg man så og si er "komplett". Kolarov vil jeg også ha, men vil fortsette med Marcelo som bare har blitt bedre og bedre.

 

Canales kan ta en sesong til i Racing så har får erfaring i Europa.

Lenke til kommentar

Chiellini må man for all del ikke hente. Vi har 4 midstoppere som er bedre en han. Om noen mener noe annet så har man spilt for mye FM.. Oppskrytt spiller av folk i Norge som knapt har sett han spille.

At jeg i det hele tatt gidder å kommentere dette er for meg en gåte, men det må vel til?

 

Du har åpenbart bare sett årets Juventus-lag, og legger får din mening deretter. I inneværende sesong har han ikke fremhevet seg noe spesielt. Hvorfor? Det er 10 andre menn (Noen ganger også 12 også forsåvidt :p ) på et fotball lag, når de ikke fungerer går alt i spinn.

 

At du mener Real Madrid har 4 kvalitets midtstoppere, sier mye om din forståelse, dessverre. Midtstopper parret vårt har vært det svakeste leddet uten tvil i årets sesong. Muligens anser du Ramos som midtstopper, noe som er uforståelig i seg selv, han er høyreback, men forhåpentligvis blir han flyttet inneover. Raul Albiol er god, men ikke klasse-matriell. En rolig midtstopper med godt markeringsspill og posisjonerer seg eminent. Men han sliter som de fleste andre Madrid-stopperne; Når han blir utfordret på fart. Da blir han totalt blottet. Dett gjelder særdeles Garay, her er Argentineren rett og slett horibel, ukvalifisert. Han har et potensial, men når man verken har rå styrke, fart eller er forbanna lur i hodet, så stiller jeg spørsmålstegn om vi virkelig skal satse på han. For min del er han ikke Real Madrid-matrial.

 

Pepe er den eneste av de 2 nevnte stopperne, som holder det nivået vi skal forlange. Forhåpentligvis har han lært av sine feil og har hodet med seg.

 

Jeg kan med hånda på hjertet og med god samvittighet si at jeg har sett langt over majoriteten av Juventus sine kamper de 3 siste åra.

 

Kolarov vil jeg også ha, men vil fortsette med Marcelo som bare har blitt bedre og bedre.

Et navn som Kolarov ønsker du, men Chiellini er ikke ønsket? Håper du selv ser det nå. Ufattelig.

 

Kolarov har hatt en god sesong på et middelmådig Lazio-lag, men ilikhet med den tidligere Romanista'en, Chiellini, så hadde han en vesentlig bedre sesong både spillemessig og resultatmessig året før. La meg stille deg et spørsmål; Har du sett noen som helst Lazio-kamper i årets sesong? Jeg har mine tvil.

 

Kolarov er ikke Real Madrid matriell iforhold til at han selvsagt vil kreve førstelagsspill. Venstrebacken trenger trygghet hvis vi får tak i Maicon. Vi kan og burde ikke ha 2 veldig offensive backtyper, som når Roberto Carlos var på sitt "værste" rent offensivt, så holdt f.eks Salgado igjen. Vi vet alle hvor offensiv han i ettertid viste seg å være (Som han var i Celta).

 

 

Canales kan ta en sesong til i Racing så har får erfaring i Europa.

Forsåvidt enig, men nå forlater Guti oss, det etterlater seg rom som må fylles. Selv om den nevnte spilleren ikke spilte så altfor mye, så var han en joker vi fortsatt burde beholde. Således er det ikke et godt alternativ for Canales; Spilletid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...