Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Garay er ikke god nok, grei nok til å ha på benken. Men det spørs om han ikke har ambisjoner om å spille fast. Farta hans er rett og slett ikke bra nok.

 

Ellers mener jeg at Albiol - Pepe er mer en gode nok. De har bare fått spilt sammen i under ett år og jeg tror de blir bare bedre og bedre hvis de får lov til å fortsette sammen i midten.

 

Ramos er for meg en back, og ikke en stopper. Spersielt når jeg mener vi har stoppere som er gode nok. Men Mourinho har etter hva jeg sett utalt at han tror Ramos kan bli verdens beste stopper, så blir vel der han skal spille.

 

Men etter min mening er det ikke nødvendig å hente inn en ny stopper, bruk heller penger på en ving og en venstre back.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garay er ikke god nok, grei nok til å ha på benken. Men det spørs om han ikke har ambisjoner om å spille fast. Farta hans er rett og slett ikke bra nok.

Helt enig.

 

Ellers mener jeg at Albiol - Pepe er mer en gode nok. De har bare fått spilt sammen i under ett år og jeg tror de blir bare bedre og bedre hvis de får lov til å fortsette sammen i midten.

Forsåvidt enig. Albiol er definitivt god nok, men i samtlige kamper med Pepe ved siden av seg (Jeg må innrømme at jeg tror han kan pådra seg væl mange suspensjoner og kanskje noen skader)? Da blir jeg litt mer tvilende. Han har ikke den X'faktoren. Som nevnt en rolig stopper, det oser trygghet av han.

 

Ramos er for meg en back, og ikke en stopper. Spersielt når jeg mener vi har stoppere som er gode nok. Men Mourinho har etter hva jeg sett utalt at han tror Ramos kan bli verdens beste stopper, så blir vel der han skal spille.

Enig, men jeg ser et større potensial som midtstopper. Han må dog bli en mye roligere type, de jævla humør-løpene hans er irriterende. Fotballspillere blir som oftest tregere med tiden, som naturen ønsker det. Og jeg er redd Ramos vil lide mye under akkurat dette.

 

Uansett, en bruker her (Husker ikke hvilken i farten) har flere ganger foreslått Maicon på venstrebacken. Jeg må si jeg heller ser Ramos på den plassen. Det er en grunn til at Dunga aldri bruker Maicon på venstrebacken, men Alves (Når han føler for å bruke dem begge). Han (Maicon) har et innhabilt venstrebein, på lik linje som f.eks Antonio Valencia i United. Er ikke mange som har merket nettopp dette, men det hindrer han i enkelte situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel jeg som har foreslått Maicon som venstre back. :p Aner ingen ting om venstrebeinet hans, men du har sikkert rett i at venstrebeinet hans bare er til å stå på. Jeg liker Maicon som spiller og skulle gjerne hatt han i laget og derfor jeg har foreslått han som venstreback. Men hvis venstrebeinet er så dårlig som du sier så er jo det uaktuelt.

 

Tenker også at siden Mourinho kommer til klubben så er sjansen for at Maicon kommer større. Ramos er vel den som har spilt venstre midtstopper også så kunne vært morsomt å se han som venstre back i oppkjøringen til neste sesong.

 

Men helst skulle jeg se at vi hadde hentet inn en venstrebeint back når vi først skal ha inn en på den plassen. A. Cole er jo enormt god, selv om jeg ikke liker personligheten hans.

Lenke til kommentar

Hehe, har'u sett. Men er holdningen din en helt annen når det gjelder Ramos og evt å flytte han over på motsatt side? Jeg ser ingen hindring i at han skal gjøre det noe dårligere der. Han er en anvendelig spillertype slikt jeg ser det. Hvis Madrid hadde vært i krise og måtte omrokere skikkelig på laget tror jeg ikke Ramos hadde gjort seg bort på flere plasser.

 

I mitt hodet er egentlig Maicon klar, det er bare detaljer igjen. Maicon kan gjøre som han gjorde i Monaco, sutre. Er det noe Moratti misliker sterkt så er det nettopp dette. Det går også utover spillet hans, da han er en veldig humør-syk spiller (På godt vis).

 

A. Cole er en spiller og en type jeg overhode ikke ønsker. Bare det at han er Engelskmann er egentlig nok.

 

Registrerer også at Senor Pellegrini sutrer og kommer med krasse uttalelser om både Real Madrid, Mourinho og jeg vet ikke hva. Anså han som en gentleman, men han har visst også en annen side ser det ut som. Tragikomisk. Han vet at han kan gå ut med hodet hevet.

Endret av Giallorossi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Higuain nærmer seg ny avtale til 2016, selvom Mou har gitt utrykk for at det er Benzema det skal satses på neste sesong. Kolarov nærmer seg også Madrid, Giallorossi, du har greie på italiensk fotball, noen meninger om dette, er dette en som er god nok på back plass i Madrid?

Di Rossi nevnes også som høyaktuell, men er det noen mulighet for at han forlater Roma?

 

edit: ser at du nevnte på forrige side ast Kolarov ikke var noe å satse på hvis man fikk Maicon...

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Higuain nærmer seg ny avtale til 2016, selvom Mou har gitt utrykk for at det er Benzema det skal satses på neste sesong.

Og med det har Pipita undertegnet (Selv om det ikke er helt offisielt enda). Gode nyheter, forhåpentligvis blir ikke vrang mtp spilletid neste sesong. Han er absolutt typen som "tilfeldigvis" kan sette ut Higuain. Selv om man ikke skal ta rykter fra AS i nåværende stund for god fisk, så meldte de at Mou vurderer å bruke han på høyrevingen, flytte over C. Ronaldo. En mulig slik jeg ser det, men langt, langt ifra ideelt for vår fugl. Han er en målskårer, en som jakter bakrommet, det får han ikke utnytta så mye fra en flanke-posisjon.

 

Kolarov nærmer seg også Madrid, Giallorossi, du har greie på italiensk fotball, noen meninger om dette, er dette en som er god nok på back plass i Madrid?

Definitivt en bra back, en av verdens beste venstre vingbacker. Stort driv, Roberto Carlos-offensiv noen ganger (Både på godt og vondt), et sinnsvakt skudd (Igjen, Roberto Carlos-skudd, kraftfullt!) og gode taklinger. Men han har noen svakheter, han etterlater seg ofte store rom, gambler sådan. Dessuten sliter han enkelte ganger med markeringsspillet sitt. Til slutt; Som person er han forkastelig, skal ikke linke til hendelsen(e) etter diverse derby della capitale kamper. Blir litt ilter her jeg sitter faktisk, makan til fyr..

 

De Rossi nevnes også som høyaktuell, men er det noen mulighet for at han forlater Roma?

Nei, det er ingen mulighet. Roma trenger ikke å selge for å overleve i år, de trenger penger for evt transfer'e, ja, men med unntak av Burdisso, så er det relativt usannsynlig at noen andre nye kommer (Av større verdi). De som vil bli solgt eller vurderes er Doni og Baptista (Av verdi). Muligens også Mexes sniker seg til her viss det blir enda mer anspent. Det hadde nesten vært like stor krise som å miste De Rossi.

 

Edit: Ser at du nevnte på forrige side ast Kolarov ikke var noe å satse på hvis man fikk Maicon...

Det kommer helt an på hvordan Mou velger å spille, skal vi tolke AS så flytter han Ramos inn, noe jeg synes høres sannsynlig ut. Da har høyrebacken ledig, og på venstrebacken har vi ikke akkurat en 1'er.En venstreback bør handles inn hvis Ramos går innover mot en midtstopper-posisjon.

 

Drit i G, han har ikke peil. Kolarov er klasse han, Maicon er bare svett. Serbias John Arne Riise :)

Haha, det er jo ikke så dårlig sammenligning egentlig. Begge er veldig offensive typer, gode taklinger og typer som blir digget av vær sine vidt forskjellige supporter-grupper (Riktignok har Kolarov blitt dårligere likt mtp ryktene det siste året og "Jeg-ønsker-å-dra-bort"-kommentarene hans). Dessuten skyter de som noen hester begge to, sikre frispark takere, riktignok kan min Riise bli litt for ivirig i litt for mange situasj

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Her var det lite aktivitet gitt. Aitor Karanka har kommet tilbake, gode nyheter. Flott spiller, flott type. Forhåpentligvis kan han dele sine erfaringer med hjerteproblemet han en gang fikk (Lever han fortsatt med det?) med De la Red.

 

Fikk også en artig kommentar fra en kamerat jeg ikke har sett siden El Classico i år, som forøvrig er Barcelona-fan;

 

"Jegg har fortsatt traumer etter El Classico", jeg ble visst litt overivrig under den kampen.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Har vel ikke skjedd mye de siste dagene utenom rykter og Karanka. Maicon gjør helomvendig og sier han vil bli i Inter, men at muligheten for Madrid er det. Di Maria nærmer seg vel mer og mer og han er vel en type som er det er lurt å hente før VM starter. Er De la Red ute neste sesong også eller hvordan er det med han?

Lenke til kommentar

Maicon har ikke gjort en helomvendig, dog har han korrigert hva han tidligere sa. Han ga tydlige uttrykk til Madrid at han ønsket seg ditt, ignorerte Inter og fansen helt. Nå derimot, har han sagt at han gjerne blir. Men det er tydelig at ønsker seg til den Spanske hovedstad.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Kunne formasjonen laget brukte rundt

(37 sek)? 3 midtsoppere, men to veldig offensive backer, 1 anker, 2 på midten som ikke ligger helt ute på kanten og to på topp.

Eventuelt med en liten twist.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Casillas

¨¨¨¨Ramos¨¨¨¨Pepe¨¨¨¨Albiol

Maicon¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Marcelo

¨¨¨¨¨¨¨¨Alonso¨¨¨¨Gago

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Kaka

¨¨¨¨¨¨Ronaldo¨¨¨¨Higuain (Benz)

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

David Villa klar for Barcelona, David Silva så og si klar for Manchester City, og i følge Marca har ikke engang Madrid kommet med en konkret henvendelse om Silva, og Mata nærmer seg Barcelona etter hva jeg har forstått.

 

Vi har ikke hentet noen da verken Di Maria, Kolarov, Maicon eller noen andre er klare. Raul nærmer seg også en exit i klubben noe jeg ikke liker. Han er mulig ikke god nok for spill, men han er et symbol for klubben og hvis han drar må vi hente inn enda en offansiv spiller.

 

Transfervinduet er ikke åpnet, så jeg har ikke panikk. Men synes likevel det er dårlig at vi bare har Canales klar. Redd Barcelona bare blir mer overlegne hvis vi ikke får klar noen spillere før spillerne kommet tilbake fra ferie. Barcelona kan få spilt inn laget sitt i treningskampene før sesongen, mens vi ikke får satt laget før serien starter.

 

Enkelte spillere er sikker nærme med å signere, men liker ikke at vi må vente hele sommeren før vi får overgangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...