Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes folket om årets terminliste?

 

Valdano virket nokså tilbakelent iforhold til "Everyone must play against everyone"-kommentaren han hadde i etterkant av trekningen. Ikke mye negativt å få frem med andreo ord.

 

Kan heller ikke se en grunn til å være skuffet. Vi åpner mot fjorårets overaskelseslag, Mallorca. Heldigvis har de fått seg en ny trener og har mistet en svært viktig spiller i Fernando Varela, denne matchen bør være en klar 3-poenger, uavhengig om dette er Mourinho's første La Liga match (...Som Manager). Deretter venter et aggresivt og kampakt Osasuna-lag. Som jeg sa i våres ville den daværende kampen bli vanskelig, og jeg ser ingen grunn til å endre holdning nå - Selv om tapet av Azpilicueta er stort. Et realt drittlag som kjemper motstanderlaget ut av kampen. Men med Mourinho's ekstravagante vinnerinnstinkt og vilje bør dette gå. Opprykkslag er kinkig å møte tidlig i sesongen, du vet aldri hvor du har dem. Regner med noen hissigere Baskere. (Var nære ved et ordspill her)

 

Etter disse 3 kampene bør både stallen og apparatet rundt ha fått tilbake følelsen av ligaspill. Deretter står prøvelsene på løpende bånd. Jeg håper og tror årets Primera blir jevnere enn de foregående, og da tenker jeg selvsagt på lagene bak Real Madrid og Barcelona. Valencia har solgt seg litt unna den sikre tredjeplassen med salget av David'ene, skal de sette sin tro på en tidligere Madrista, Soldado? Uten tvil tøff satsing, men han har endel å bevise; Nå har han forventninger på seg.

 

Sevilla har gjort raka motsetning av Valencia; De har kjøpt seg nærmere føler jeg. Adriano er ikke like viktig som han var for et par år siden, og nysigneringen av Tiberio Guarente så føler jeg de har dekket problemet sentralt i banen. De har manglet spilleren som kan slå pasninger ut på flankene, Capel/Perotti og Navas vil da bli et mer dødelig våpen. Og dette er definitivt ikke Sevilla's siste signering.

 

Så har vi de to andre lagene det knytes store forventninger til; Villarreal og Atletico. Spesielt sistnevnte. Under "Quique" Flores fremstår Atletico som et vesentlig bedre lag, fjorårets katastrofale innledning ødela mye. Med Europa Liga trofeet i sekken vil de få seg et løft og nye signeringer vil komme. Nok en annen Madrista har blitt signert for en relativt stor pengesum; Filipe. Han har mye å bevise - Akkurat som Soldado. Dette er nok heller ikke den eneste store signeringen de gjør i år, Tiago regnes å ankomme med en gang de setter seg ned med Marotta og Juventus.

 

Villarreal. Håper de kommer seg tilbake på det nivået de var under vår tidligere trener, Pellegrini. Det fortjener dem. Ikke bare ønsker de å spille en leken og flott fotball, men iforhold til å være en liten by så er det imponerende at de klarer å hevde seg så godt. Borja Valero har kommet, mens Ivan Marcano har gått ut. Forventer at Castello-laget henter inn tyngre skyts.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er dumt at både Guti og Raul drar, skjønner at de ikke vil sitte på benken, men de er ikoner i klubben noe man begynner å få færre og færre av. Nå har man også bare 3 spisser i troppen i Benzema, Higuain og Ronaldo. Ronaldo kommer sikkert til å spille mest kant i år, i 4-3-3. Men synes det er dårlig backup der nå. Benzema har jo en mulig fengsels straff i vente også, men "the special one" har vel kontroll.

 

Men Raul,Metzelder og Guti ut, og Di Maria, Caneles og Pedro Leon inn, og mulig Khedira. Ikke akkurat det jeg vil si er en bra transfersommer.

Lenke til kommentar

Synes det er dumt at både Guti og Raul drar, skjønner at de ikke vil sitte på benken, men de er ikoner i klubben noe man begynner å få færre og færre av. Nå har man også bare 3 spisser i troppen i Benzema, Higuain og Ronaldo. Ronaldo kommer sikkert til å spille mest kant i år, i 4-3-3. Men synes det er dårlig backup der nå. Benzema har jo en mulig fengsels straff i vente også, men "the special one" har vel kontroll.

 

Men Raul,Metzelder og Guti ut, og Di Maria, Caneles og Pedro Leon inn, og mulig Khedira. Ikke akkurat det jeg vil si er en bra transfersommer.

 

Helt enig med deg! Men jeg tror Di Maria vil gjøre en god jobb. Personlig ville jeg hatt Jesús Navas i troppen også. Men er enig med deg; synd at Guti og Raul drar :(

Lenke til kommentar

Guti var god i fjor og jeg er skeptisk til hva Mourinho gjør. Ikke fordi det ikke vil komme resultater, for det vil det mest sannsynelig gjøre. Men fordi han fjerner de profilene som Real Madrid har og fordi jeg er redd spillestilen blir drastisk endret. Inter scoret færre mål enn Roma i fjor i Serie A med et mye bedre mannskap, og hadde ikke en italiener i startelveren i CL finalen. Liker det ikke.

Lenke til kommentar

Det som er positivt med at de gamle drar er at de yngre kan få sjansen, med mindre de blir leid ut. Marcos Alonso, Rodrigo, Sarabia og flere er unge spennende spillere som kanskje kan få noen innhopp hvis det ikke blir hentet (mange) nye. Khedira og Maicon inn hadde ikke gjort noe. Mou har gode råvarer nå, så det gjenstår å se om han får lagd noe ut av dem.

Lenke til kommentar

Men fordi han fjerner de profilene som Real Madrid har og fordi jeg er redd spillestilen blir drastisk endret.

Spillestilen blir garantert endret. Mourinho har sin filosofi og det er streng disiplin med fokus først og fremst på defensiv organisering.

Noe som er helt idiotisk. Real Madrid bør stå for sterkt offansivt preget spill og første prioritet burde være å underholde.

 

Ellers bør vi få oppdatert første post igjen, begynner å bli en del gammel informasjon der.

Lenke til kommentar

Men fordi han fjerner de profilene som Real Madrid har og fordi jeg er redd spillestilen blir drastisk endret.

Spillestilen blir garantert endret. Mourinho har sin filosofi og det er streng disiplin med fokus først og fremst på defensiv organisering.

Noe som er helt idiotisk. Real Madrid bør stå for sterkt offansivt preget spill og første prioritet burde være å underholde.

 

Ellers bør vi få oppdatert første post igjen, begynner å bli en del gammel informasjon der.

Mourinho kommer nok til å spele litt annerledes enn han til vanlig gjør. Det blir nok eit offensivt, ballbesittende Real me ser til neste sesong. Men streng defensiv disiplin er ekstremt viktig. Me har sett det i Chelsea og me har sett det i Inter. Fantastisk defensiv organisering som det bare er til å beundre.

Lenke til kommentar

Utrolig kjipt. Først selger vi oss gjennom å hente inn Mourinho, så gir vi avkall på Raul og Guti. Kanskje litt strengt talt, men jeg er av den oppfatningen at vi kunne beholdt både Raul og Guti. Sistnevnte hadde en relativt god sesong i fjor, og Raul viste sin spirit når han kom på som innbytter. Har Mou sagt et par velsignede ord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

åja. Jaja, kanskje like greit at de forsvant. Hvem vet hvor mye de ville fått spille under Mourinho.

 

Uansett har de begge en imponerendes merittliste og karriere.

 

Er spent på hvordan Real Madrid kommer til å være under Mourinho og om de klarer å vippe Barcelona av tronen.

 

Og selvsagt hvordan de gjør det i Champions League :p

Lenke til kommentar

Guti var god i fjor og jeg er skeptisk til hva Mourinho gjør. Ikke fordi det ikke vil komme resultater, for det vil det mest sannsynelig gjøre. Men fordi han fjerner de profilene som Real Madrid har og fordi jeg er redd spillestilen blir drastisk endret. Inter scoret færre mål enn Roma i fjor i Serie A med et mye bedre mannskap, og hadde ikke en italiener i startelveren i CL finalen. Liker det ikke.

 

Jeg er ikke så redd for det. Mourinho er veldig flink til å tilpasse spillestilen etter hva han har tilgjengelig. Porto spilte tidvis kjempeflott, men han hadde jo knapt tilgang på gjenomsnittlig gode spisser. Mourinho har aldri trent et lag med så mange gode individualister, og selv om vi nok vil se et strammere Real Madrid tror jeg man vil score bra med mål. Man har effektive "Mourinho-spillere" som Ramos, Lass og Higuaín, og individualister som C. Ronaldo og Kaká.

 

Inter og utlendinger er noe helt spesielt, og faktum er jo at to lovende spanjoler har kommet inn... At Raúl og Guti forsvinner er trist, men de er ikke gode nok til å spille, og føler selv at de har flere år igjen. Sportslig sett er det det beste for alle parter.

Lenke til kommentar

Gammelt fjes vender tilbake :)

 

Kan ikke si meg enig i at Lass er en typisk Mou spiller, ineffektiv til de grader og gjør for mye av seg iforhold til det han egentlig er besatt til å gjøre. Ved siden av en sikker pasningslegger pleier han (Mou) å ha en "Break Down" spiller, det så vi godt i Inter med Motta og i Porto med Costinha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...