Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry folkens, jeg holder med Barca og det meste dere skriver peller rett av. Det skjønner dere nok.

 

Jeg har dessuten aldri sagt at Xavi ikke er viktig. Jeg snakket om målscorere, noe Xavi ikke er. Iniesta har vært skadet den siste tiden og vi har hatt erstattere som ikke har vært dårligere uansett hvilken måte vi har spilt på. Jeg vil si at Iniesta er like viktig som Xavi. Er en grunn til at Fabregas ikke er fast på landslaget når de har spillere som Xavi og Iniesta. Jeg snakker om fullgode erstattere som presterer, ikke som f.eks at Berbatov erstatter Rooney, for det eksempelet der fungerer ikke.

 

Jeg så ikke kampen mot Lyon, men dere røk ut uansett. Det er der poenget ligger. Ja, vanskelig å prestere fra første stund, hjelper heller ikke hvis dere må kvitte dere med en haug med spillere til sommeren og kjøpe nytt, noe dere gjør hvert år. Det blir for dumt å si at det blir for dumt å si at dere ikke spiller sammen som et lag.

 

Siste ordet blir lykke til. Måtte den beste vinne. Blir spennende å se hvem som stikker av med ligagullet til slutt. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har dessuten aldri sagt at Xavi ikke er viktig. Jeg snakket om målscorere, noe Xavi ikke er.

Du snakket om viktigheten enkeltspillere hadde for et lag, og således på det nærmeste forklarte at hvis man ikke var en målskårer så kunne man ikke bli karakterisert som viktig/uerstattelig.

 

Iniesta har vært skadet den siste tiden og vi har hatt erstattere som ikke har vært dårligere uansett hvilken måte vi har spilt på. Jeg vil si at Iniesta er like viktig som Xavi. Er en grunn til at Fabregas ikke er fast på landslaget når de har spillere som Xavi og Iniesta. Jeg snakker om fullgode erstattere som presterer, ikke som f.eks at Berbatov erstatter Rooney, for det eksempelet der fungerer ikke.

Årets Barcelona-lag er både tittelmessig og spillemessig, dårligere. Sier ikke at en fraværende Iniesta har skylden i dette, men det er definitivt en bakdel. Hvorfor Iniesta blir foretrukket foran Fabregas på landslaget er ene og alene fordi han har et genialt og nokså unikt samarbeid med Xavi og resten av Barcelona gjengen.

 

Jeg så ikke kampen mot Lyon, men dere røk ut uansett. Det er der poenget ligger.

Næis, du ser alt i svart/hvitt da eller?

 

Det blir for dumt å si at det blir for dumt å si at dere ikke spiller sammen som et lag.

Unnlater å kommentere setningsoppbygningen. Jeg har aldri sagt at vi har et fantastisk lagspill. Jeg kommenterer bare at ethvert lag er avhengig av visse spillere, sånn er det og sånn kommer det alltid til å forbli. Forøvrig synes jeg det blir relativt trangsynt å direkte sammenligne Barcelona's spill oppimot Real Madrid sitt, da begge lag baserer seg på forskjellige type oppbygninger av spillet, hvis det var det du prøvde å hentyde til.

 

Siste ordet blir lykke til. Måtte den beste vinne.

Er du supporter så mener du selvsagt ikke dette...

Endret av Giallorossi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 100% sikker på at om man hadde fjernet Xavi og Messi fra Barca, så hadde Madrid vunnet gullet. Nei, de er ikke hele laget, men de er x-faktoren. De kan gjøre no ut av ingeting. Ser man Barca med Messi pakket inn og uten en ordentlig spiss, så er det som å se på en passningsøvelse, uten avslutning.

 

Det samme gjelder forøvrig med Madrid og

Ronaldo og Higuaín. Ronaldo spesielt har ferdigheter nok til å avgjøre en kamp alene, laget kan slite i en kamp og han kan komme med et sexy mål og man vinner.

 

Alt i alt er det hvor godt laget er som teller, men det er også viktig å ha en spiller eller to med muligheter til å gjøre det helt store.

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Herregud. Å snakke om hvem som er best når du fjerner de beste spillerne blir teit, men om man først skal diskutere det så setter jeg pengene mine på Barca uten Xavi og Messi (men med Iniesta) foran Real Madrid uten Cristiano Ronaldo og Higuaín. Men vi snakker om tre av de beste spillerne i verden, og en spiller som om et år eller to nok er verdens beste spiss. Det blir helt håpløst å skulle diskutere hvem som er best uten de beste spillerne sine. Begge lagene har vært sykt sterke i år, men Barcelona har vært sterkere, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Det føles ut som at sesongen er over, en følelse jeg forsåvidt har hatt en stund. Men hva skjer i sommer? Ingenting er bedre enn å gi fra seg sine ønsketenkninger :)

 

Keeperplassen trenger et nytt fjes. Polakken bør forlate oss til fordel for en ung Castilla-spiller, Antonio Adan virker som en sikker og helt grei keeper av det jeg har hørt. Eller så har vårt sommersalg, Codina, gjort sine saker bra i Getafe og kjempet med den mer kjente Ustari hele tiden (Selv om han til slutt, sett under ett, tapte den kampen). Hva med å hente den gutten tilbake? Selv om det er veldig urealistisk mtp at han nå har fått smakt litt på førstelagsspill, så er det lov å håpe.

 

Forsvaret. En saga for seg selv igrunn. Mektig lei den (Manglende) kvaliteten vi har nå. Metzelder forlater oss, småsynd men selvsagt fult forståelig. Da har vi bare 6 spillere igjen, fordelt på 4 plasser. En av de 6 er også en utstøtt og humørsyk Nederlender. Det er for dårlig. Noe nytt må inn. For min del er ikke Garay god nok, så ærlig skal jeg være. Et klokt fotballhode, men han blir altfor ofte utfordret direkte på fart, hvor han som oftest blir avkledd.

Mitt store håp for dette Mercatoet for Real Madrid er at forsvaret vårt blir styrket, betydelig. Maicon er en stor drøm, og har definitivt ikke blitt mindre med hans nåværende form. Selv om jeg, med Sergio Ramos form/klokhet den siste tiden, har blitt litt usikker på han og om han faktisk kan klare å bekle en midtstopper rolle. Han må ihvertfall endre mye av sin spillestil skal han klare dette. Han må bli mye mer rolig og avslappa. Vi skal heller ikke glemme at Pepe kommer tilbake i September (Er det vel?). En meget viktig brikke.

 

Har også en stor sans for Vargas. Arbeidsvillig, godt skudd, offensiv, gode og presise taklinger, tar grep i ting itilegg til at han er en utfordrende type.

 

Midtbanen vår er allerede godt besatt, vi har mange å velge blant, noen må ut. Det er helt åpenbart at vår kjære Guti forlater oss, forhåpentligvis går han ikke til et Tyrkisk lag, den temperaturen Tyrkisk fotball har tror jeg kan tale imot han. Klarer ikke helt se verken Lassana eller Mam Diarra slite benken neste sesong. Førstnevnte tror jeg har mer tolmodighet og vet han er i nærheten av førstelagsspill. Mam derimot synes jeg kan forlate oss, å ha en slik spiller som et tredjevalg er og blir et luksusproblem selv Real Madrid ikke kan ha. Det gjenstår også å se hva som skjer rundt VdV, han er definitivt en nyttig spillertype, men jeg ser han ikke som noe førstevalg også neste sesong.

 

Angrepsrekka er også godt besatt. Evigunge Raul holder enda en sesong, rett og slett en fantastisk type å sett innpå når vi sliter med holdningen og viljen innad i laget, han endrer den totalt! Jeg har aldri likt Franskmannen vi kjøpte i sommer. For meg virket det som en plan B da David Villa visstnok ble for dyr. Karim har ekstreme kvaliteter, en av verdens beste box-spillere, en fantastisk skuddfot, styrke og en råskap de fleste bare kan se etter. Men for meg fungerer han ikke. For det første så trekker han seg altfor langt ned i binneleddet, ønsker å bli direkte delaktig i spillet. Det blir feil. Vi trenger han som spiss, en som skårer. For det andre så spiller vi ikke med kanter som går ned til dødlinja og legger inn, de trekker enten innover og utfordrer selv eller skyter. Viser det seg at Man Utd eller hvilken som helst annen klubb legger noe i nærheten av den summen vi en gang betalte, så sier jeg; Selg.

 

I vår vante 4-2-3-1-formasjon så trenger vi nok en offensiv drivkraft. Tapet av Robben i fjor er fortsatt forbanna surt å svelge. Hva tenkte du med Perez? David Silva er det eneste alternative jeg ønsker akkurat her. Han er Spansk, har teknikk og X-faktoren. Men han mangler det lille steget før han kan bli karakterisert som verdensklasse, det steget kan han ta med relativt habile spillere rundt seg i hovedstaden. David Villa ser ut som at havner i slummen av Barcelona. Men det er ingen umulighet for Real Madrid å kapre denne godbiten, han har gitt tegn for sin kjærlighet for hovedstadslaget (Selvsagt på David sitt eget språk; Nøkternhet). Håper vi vurderer han, selv om han ikke er så 'Hot Prospect' som tidligere. Alderen begynner å komme, jobber altfor langt ned i leddene, har ikke bevist sin storhet i noen annen klubb enn i La Liga's B-liga (Landslaget er for meg noe helt annet og enkeltmatcher mot bedre motstand er kun enkelt eksempler).

 

Pipita

 

David Silva - Kaka - C. Ronaldo

 

Xabi Alonso - Lass Diarra

 

Vargas - Pepe/Albiol - S. Ramos - Maicon

 

Iker Casillas

Endret av Giallorossi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lass er vel nærmest uvenns med (deler av) styret og ryktes på vei bort fra klubben, men Gago har jo egentlig ikke gjort det så ille de siste kampene, og kan kanskje ta et steg opp. Hadde vi hentet Silva og en god venstrback hadde vi dekket alt vi trenger. Marcelo blir bare bedre og bedre,men må bli litt mer stabil.

Canales kommer vel kanskje allerede i sommer, og vil vel da ta plassen til Guti selv om han ikke er samme type spiller.

Man har muligheten til å hente tilbake Parejo og Negredo, men de er jo ikke gode nok i forhold til hva vi allerede har på benken. Tror Benzema kan gjøre en mye bedre figur neste sesong. Da har han fått et år til vende seg til byen og kulturen, samtidig som samspillet sitter bedre. Han har jo vært skadet en god stund.

Maicon kan du nok bare drømme om :p

Vært mye spekulasjoner om Higuain i spabnsk media. Har ikke forlenget kontrakten enda, og det blir hevdet blant noen at Perez vil selge han fordi han ble hentet under Calderon og ikke har den økonmiske faktoren so f.eks. Ronaldo har.

Lenke til kommentar

David Silva er venstrebent ja. Maicon hadde vært konge å fått inn, jeg liker Ramos som back, så hna kan bli der, men Maicon kan ta venstre. Ønsker David Silva inn og mulig Yoann Gourcuff. Han sleit benken bak Kaka i Milan og sikkert ikke en type Perez ønsker, men hadde likt å hatt han i en offansiv rolle bak spissen(e).

Lenke til kommentar

Maicon på venstresiden tror jeg neppe vil fungere, for det første er han enbeint, venstreslegga er ihvertfall fraværende (Legg merke til hvor lite han gjør eller ønsker å gjøre med det beinet), dessuten trenger vi en midtstopper. En gambling med Ramos er ihvertfall jeg villig til å ta.

 

Angående en offensiv midtbanespiller/hengende spiss, så er jeg også uenig. Denne rollen ønsker jeg at Kaka primært skal få. Han beveger seg altfor mye til sidene, men dette kan gjøres noe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser den angående begge. Yoann Gourcuff er en spiller som jeg liker meget godt, derfor jeg ønsker han. Som sagt, meget mulig han ikke passer inn i klubben, men hadde likt å sett han i den hvite drakta i alle fall for et år. Hadde likt han bedre enn Granero som har så og si spilt fast på laget i hele år pga skader.

 

Angåede midtstopper så mener jeg at Albiol - Pepe er gode nok. Pepe er tilbake i trening igjen og skal mulig kunne rekke VM etter hva jeg har hørt. I alle fall blir han klar til seriestart.

Lenke til kommentar

Liker Yoann selv, ikke bare fordi jeg føler sympati med han siden han ikke fikk noen sjanse i Milan-drakta (Pga Galliani's prinsipper), men også fordi han er en "leken" spillertype.

 

Av en eller annen grunn trodde jeg at Pepe fikk en utestengelse etter den hendelsen mot Getafe på nesten et helt år, og derav ikke kunne spille før utti September-måned, litt av et newsflash for min del, haha :p

Endret av Giallorossi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei :) Ser det nå. Var helt sikker på at de var prikk like. Har ikke sett et bilde av han på mange år hvis det er noen unnskyldning.

 

Og, Pepe var vist med, men står oppført som midtbanespiller hos DB... Noe som også forklarer at troppen dems bare har en overfldødig spiller, som da garantert avhenger i om Pepe blir klar eller ikke.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Ingen Marcelo i brasils tropp og ingen Benzema i frankrikes tropp. Personlig syntes jeg Marcelo hvertfall kunne blitt tatt ut i den midlertidige troppen. Har hatt en god sesong, menmen.

 

Gledelig at klubben har gått ut og sagt at Higuaín ikke skal noen steder i sommer. Hadde man solgt han, da hadde det blitt rabalder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...