Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner en type som kan komme inn å sett litt fart i laget i sånne kamper som dette her. Guti har kommet å åpnet noen kamper, men Benzema er ikke i stand til det, Kaka skal starte kamper, og ellers er det ikke mye å finne på den benken som kan komme inn. Drenthe hvis han hadde vært skadefri kunne satt fart i laget, men han er vel den eneste. Synes det nesten bør prioriteres like høyt som det å hente David Silva i sommer.

Lenke til kommentar

Pause 1-1. Forsvaret er så som så, har et greit passningsspill midt på banen men får ikke til så mye når man skal prøve å komme seg lengre opp.

 

Så med en gang Mallorca putta så førte Madrid hele spillet. Mens når utligningen kom så la man seg mer bakpå. Skulle likt å se at man holdt det presset.

Lenke til kommentar

Kjører på med en quadrippel-post(?) jeg. 1 Omgangen var ikke særlig god, 2 derimot, var som en helt annen kamp. Og my god, Ronaldo, var galskap å betale så mye for denne mannen, men han har vist seg å være verdt hver eneste krone.

 

Higuín hadde en helt forferdlig kamp, men fikk alikavel putta et nydelig mål. Gago og Xabi var meget gode i dag, Gago viste hvorfor han spiller mye om dagen. Savnet Marcelo på kanten, men Arbeloa gjorde det bra der i dag, var med nok i angrep og solid i forsvar.

 

Mye bra spill i 2 omg, men syntes at det er litt for mange angrep som ender opp med en enkel pasningsfeil. Hadde vært bedre med et skudd, eller et innlegg, men det får gå for no.

 

Hadde ikke trudd dette resultatet, håpet lever fortsatt. Til helja kommer det jeg ser på som siste mulighet for å havne på toppen. Madrid tar i mot Athletic mens Barca skal ut på Pizjuán, får håpe sevilla er like tent i den kampen som de var mot oss.

Lenke til kommentar

Og enda viktigere for dere så var forsvaret til Sevilla veldig svak på 0-1 målet til Messi. Tror ikke Barca avgir poeng; så du tok kanskje feil ang. Real og at de skulle vinne La Liga i år, G. :p

 

Real-mål nå ihvertfal.. guess whoooo. Straffe da, menmen, CR9.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Var ikke Messi i offside før han skåret? (Bruttern sa så...)

 

Shut up, jeg har en rekke unnskyldninger på lager! ( :p ). Men dette har vært en helt vill sesong, vi kan ende opp på 98 poeng mens Barca kan klare 99, hvem hadde forventet det?

 

Må nok en gang si at forsvaret vårt ikke er i nærheten av den standarden vi skal og burde kreve, Garay fremstår til tider som en middelmådighet (Ja vet han ikke er på banen), ingen fart eller stor styrke, men han er en klok spiller og taklingssterk når det gjelder, men markeringssvikt forekommer altfor ofte. Ramos er like vaklende som alltid, hvor er stabiliteten? Hvor er tryggheten? En pubertal tenåring. Dessverre. Albiol er den eneste som har vist noe som helst klasse, kommer sjeldent/aldri opp i trøbbel, særdeles klok spiller, tolmodig, taklingssterk og generelt sett veldig trygg.

 

Liker forøvrig at vi spiller med Ramos i midten, det er positivt. Men det er lett å se at dette ikke er hans vante plass på banen. Forhåpentligvis jobber Pellegrini og Madrid enda mer med dette foran neste års sesong. Guti er en genial spillertype innad i laget, en type vi ikke har selv om Gago til tider kan minne om han i hans yngre tider.

Lenke til kommentar

Ah, der ødela du nettopp en av unnskyldningene mine :p

 

Likte denne kommentaren fra Zlatan:

 

Ibrahimovic: "I'm gay? Come to my house with your sister and see".

 

Edit: 5-1 seier, 101 skårede mål, vunnet mest, det holder ikke, utrolig bittert.

 

Må forøvrig si at dommeren var direkte latterlig når han ikke la til et ekstra minutt eller to i Sevilla-Barcelona-matchen. Victor Valdes får gult kort for drøying av tid, apekatten bruker den tiden han trenger både i forkant og i etterkant av kortet. Byttet, Jeffren kommer innpå. Direkte deilig å se Barcelona og Pep G skjelve.

 

Ah, så jævla kjedelig. Vi er så nærme, men allikevel er vi egentlig så langt ifra.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Surt å være så nære, men vite at det er omtrent 0% sjangse for at det går. Samtidig er det en god prestasjon å sanke så mange poeng. Med den poengsummen man er på i dag hadde man vunnet ligaen forran et barcelona lag som vant alt i fjor. Og det vil jeg si er sterkt, spesielt med et nytt lag, men surt, så surt.

Lenke til kommentar

Var ikke Messi i offside før han skåret? (Bruttern sa så...)

 

Shut up, jeg har en rekke unnskyldninger på lager! ( :p ). Men dette har vært en helt vill sesong, vi kan ende opp på 98 poeng mens Barca kan klare 99, hvem hadde forventet det?

 

Må nok en gang si at forsvaret vårt ikke er i nærheten av den standarden vi skal og burde kreve, Garay fremstår til tider som en middelmådighet (Ja vet han ikke er på banen), ingen fart eller stor styrke, men han er en klok spiller og taklingssterk når det gjelder, men markeringssvikt forekommer altfor ofte. Ramos er like vaklende som alltid, hvor er stabiliteten? Hvor er tryggheten? En pubertal tenåring. Dessverre. Albiol er den eneste som har vist noe som helst klasse, kommer sjeldent/aldri opp i trøbbel, særdeles klok spiller, tolmodig, taklingssterk og generelt sett veldig trygg.

 

Liker forøvrig at vi spiller med Ramos i midten, det er positivt. Men det er lett å se at dette ikke er hans vante plass på banen. Forhåpentligvis jobber Pellegrini og Madrid enda mer med dette foran neste års sesong. Guti er en genial spillertype innad i laget, en type vi ikke har selv om Gago til tider kan minne om han i hans yngre tider.

 

Er vel mye som taler for at Pellegrini ikke er i Madrid neste sesong? En sesong uten titler, også får han fortsette i ett år til. Det stemmer ikke helt med policyen til Real Madrid. De har riktignok prestert bra i serien, men sett under ett så var de for dårlige i kampene mot Barca, og det var mest sannsynlig der ligaen ble avgjort, hvis Barca vinner siste kampen. I CL var de dårlige og røk ut for et fransk lag, noe som er rimelig dårlig. Real Madrid bør være glade for at de har Ronaldo og Higuain på laget. Uten de to så hadde de ikke kjempet om gullet.

Lenke til kommentar

Nei egentlig ikke. Xavi scorer ikke like mange mål som f.eks Higuain eller Ronaldo, han er tilrettelegger. Hvis Xavi blir skadet så har de spillere som kan erstatte han, sånn som når Iniesta ble skadet, så var det gode spillere som kunne erstatte han. Kan like gjerne nevne Zlatan også, selvom mange mener han ikke har levd opp til forventningene.

 

Barca spiller dessuten som et velfungerende lag, mens Real Madrid består av stjernespillere som ikke spiller som et lag. Har de noen gang gjort det egentlig? Uansett så er det helt utrolig at de kanskje ikke får noen titler i år mtp det mannskapet de har. 95 poeng mer enn godt nok til å vinne serien, men hjelper lite når Barca er bedre. De to laga er i en klasse for seg sjøl. Men det er hvertfall spenning til siste kamp.

Lenke til kommentar

Er vel mye som taler for at Pellegrini ikke er i Madrid neste sesong? En sesong uten titler, også får han fortsette i ett år til. Det stemmer ikke helt med policyen til Real Madrid.

Det er like mye som taler for hans avgang som ikke. Den berømte policyen RM hadde er ikke tilstede under Florentino Perez styre.

 

Når vi startet å bygge opp dette stjernegalleriet visste alle at det kom til å bli vanskelig å prestere fra første stund. Det har det også vist seg å være, selv om vi har en stigende kurve i positiv retning. Jeg har sagt midt om hva jeg mener om Pellegrini, gidder ikke ta stilling til det nok en gang.

 

I CL var de dårlige og røk ut for et fransk lag, noe som er rimelig dårlig.

At jeg i det hele tatt gidder å kommentere dette er egentlig ufattelig. Hvis du hadde sett vår siste kamp mot Lyon så hadde du visst bedre.

 

Real Madrid bør være glade for at de har Ronaldo og Higuain på laget. Uten de to så hadde de ikke kjempet om gullet.

Pipita-Ronaldo-rekka vår har skåret til sammen 53 mål i La Liga for oss, det vil si at vi har skåret 48 med resten av laget (...Eller evt motstanderlaget). Selvsagt har de vært utrolig viktige for oss, men på en annen side; Hvilke lag er det som ikke er avhengig av sine respektive stjernespillere for å være med i toppen? Det er få, hvis noen i det hele tatt. Som Wisebatov prøver å hinte frem til; Barcelona har sine viktigste spillere i Leo Messi og Xavi. Førstnevnte vil jeg si har vært vesentlig viktigere enn en av våre.

 

Nei egentlig ikke. Xavi scorer ikke like mange mål som f.eks Higuain eller Ronaldo, han er tilrettelegger.

Herregud, håper du selv ser dette, men må presisere det; Kan ikke et lag være avhengig av en defensiv/Ikke-målskårende spiller?

 

Hvis Xavi blir skadet så har de spillere som kan erstatte han, sånn som når Iniesta ble skadet, så var det gode spillere som kunne erstatte han.

Si meg; Hvem er det som skal ta over for Xavi hvis han blir skadet, uten å etterlate seg et stort, stort tomrom?

 

Pedro er ingen direkte god erstatter for Iniesta, Barcelona valgte da heller å snu på flisa og spille litt annerledes.

 

Har de noen gang gjort det egentlig?

Blir for dumt, rett og slett.

 

Uansett så er det helt utrolig at de kanskje ikke får noen titler i år mtp det mannskapet de har. 95 poeng mer enn godt nok til å vinne serien, men hjelper lite når Barca er bedre.

Bedre? Når man har kommet opp i en slik poengsum er det nesten mer tilfeldigheter og flaks som kommer inn i bildet. Begge lagene har spilt seg til en poengsum som sikkert blir historisk i Spania (Noen som kan avkrefte/bekrefte dette?).

Endret av Giallorossi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begge disse poengsummene er historiske i La liga, selv når det ble spilt flere kamper ble det ikke oppnådd så høye poengsummer som nå.

 

Det at Xavi ikke er like viktig fordi han er tilrettelegger er det dummeste jeg har hørt. Soleklart en av verdens beste spillere og enormt viktig for Barcelona. Det er ikke bare spisser som er viktige i fotball, selv om media får det til å virke sånn. Jeg har ikke statestikken på hvor mange assist eller 2. assist Xavi har, men det skulle ikke forundre meg om de + målene han selv har skårt ender opp på rundt samme tall som antall målpoeng Messi har.

 

Og selfølgelig så kan hvem som helst erstatte Xavi på midten, han trenger bare å traske rundt på midten å slå pasninger, hvem som helst kan gjøre det.(les ironi)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...