Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Utrolig kjipt. Først selger vi oss gjennom å hente inn Mourinho, så gir vi avkall på Raul og Guti. Kanskje litt strengt talt, men jeg er av den oppfatningen at vi kunne beholdt både Raul og Guti. Sistnevnte hadde en relativt god sesong i fjor, og Raul viste sin spirit når han kom på som innbytter. Har Mou sagt et par velsignede ord?

 

Så enig som det kan bli. Etter min mening var begge gode nok til å fortsette i klubben. Vi begyner også å nærme oss smertegrensen når det gjelder egenutviklede spillere. Granero, Casillas, Adan(som er blitt linket ut, enten på lån eller salg med tilbakekjøps klausul) og Arbeloa er de eneste i a-stallen.

Jeg vet ikke om noen spillere som Higuain, Gago eller Drenthe kan ble regnet som egenutviklede fra og med neste sesong. Men uansett sliter vi her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så enig som det kan bli. Etter min mening var begge gode nok til å fortsette i klubben. Vi begyner også å nærme oss smertegrensen når det gjelder egenutviklede spillere. Granero, Casillas, Adan(som er blitt linket ut, enten på lån eller salg med tilbakekjøps klausul) og Arbeloa er de eneste i a-stallen.

Jeg vet ikke om noen spillere som Higuain, Gago eller Drenthe kan ble regnet som egenutviklede fra og med neste sesong. Men uansett sliter vi her.

 

De er gode nok til back-up-rollen, men grunnen til at de selges nå er vel at de neppe er tilfredse med å spille andrefiolin igjen. Det er ikke sånn at man hiver dem på dør etter å ha spilt fast, og plutselig kastes.

 

Ellers enig i det du sier om egenutviklede spillere, men syns ikke det skal brukes som argument for å kvitte seg med to spillere som dessverre er litt over toppen. Men det må tas tak i mye nedover i systemet, både på Castilla og ungdomsavdelingene, for utviklingsarbeidet er rett og slett for dårlig. Mata er jo det eneste virkelig bra som har kommet opp siden Casillas, og han er jo dessverre ikke adresse i Madrid lengre. Har inntrykk av at ting har blitt bedre på ungdomslagene, og man har hevet seg på bølgen med å hente utlendinger i ung alder, og det må til. Dessverre er Castilla-oppbygingen fortsatt like håpløs. Det virker dog som om Karanka er en mann som vil gjøre sitt for at de unge skal få flere sjanser, og jeg håper jeg sitter igjen med det inntrykket om noen år også.

 

Sarabia og Rodrigo ser ut som noe av det bedre man har fått opp på lenge, og jeg håper de får sjansen i år. Spesielt Rodrigo har ikke så mange foran seg i køen... Trenden med at man kjøper unge spillere og spansk liker jeg også, men det er ikke det samme som å få opp egne gutter. La oss håpe ingen av de to førstnevnte blir en ny Portillo, som virket så bra og stagnerte helt.

 

Ingen av de du nevner kan nok dessverre regnes som egenutviklede, selv om i hvert fall Marcelo og Higuaín har blitt formet til klassespillere i Madrid.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Vet selvsagt at Guti og Raul selv ikke var fornøyde med å spille andrefiolin. Men synes det er merkelig at de forsvinner så fort etter mourinho ankommer. For meg virker det som om mourinho og klubben ikke har prøvd hardt nok til å beholdne dem og overtale dem til å spille andrefiolin.

 

Vet selv at på FM så blir i alle fall Higuain regnet som egenutviklet, men vet ikke om det er de som har gjort en feil eller om de har rett. Er vel at man må være i klubben i 3 år fra 17-21 og da kan Higuain ble regnet som egenutviklet siden han kom til klubben i 2006. Men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Vet selvsagt at Guti og Raul selv ikke var fornøyde med å spille andrefiolin. Men synes det er merkelig at de forsvinner så fort etter mourinho ankommer. For meg virker det som om mourinho og klubben ikke har prøvd hardt nok til å beholdne dem og overtale dem til å spille andrefiolin.

 

Vet selv at på FM så blir i alle fall Higuain regnet som egenutviklet, men vet ikke om det er de som har gjort en feil eller om de har rett. Er vel at man må være i klubben i 3 år fra 17-21 og da kan Higuain ble regnet som egenutviklet siden han kom til klubben i 2006. Men er ikke sikker.

 

Hmm, fullt mulig. Trodde man måte kommet før man fylte 18, men mulig jeg tar feil. Uansett vil jeg ikke se på han som egenutviklet, selv om jeg syns klubben skal ha veldig mye av æren. Etter det han viste i starten hadde jeg håp om at han kunne være en 10 + seriemål-spiller med knallgode tilrettelegg, som kunne fungert som en second striker, men han har blitt en goalgetter i klasse. Fra scoringsvaksinert til scoringsgarantist.

 

Jeg tror muligens de hadde forlatt uansett, i hvert fall Guti har virket klar på det en stund. For Raúls del var fjoråret første gang han ikke var fast, og jeg sitter i hvert fall med følelsen av at han ikke hadde taklet denne rollen uansett hvem som var trener. Men klart, Mourinho er én av få som er tøffe nok til å ta en slik avgjørelse, og at han ikke har kjempet med nebb og klør for å beholde dem er det vel neppe tvil om. Da hadde de blitt.

 

Men jeg tror som sagt dette er bra for klubben, selv om det er jævlig vemodig.

Lenke til kommentar

Det som er mest synd er at Raul ikke fikk de siste 8? målene i ligaen(?), så han kunne slått den siste målrekorden, utenom antall kamper som hadde vært vanskelig å ta fra Zubizarreta.

 

Litt synd ja, 7 til så hadde han vært mestscorende Real Madrid-spiller i seriesammenheng. Opp til Zarra er det dog såpass langt at han neppe hadde blitt mestscorende i ligaen gjennom tidene. Zubizaretta er også som du sier, for langt foran.

 

Casillas derimot, er vel greit i rute på kamprekorder både her og der ;)

 

385 ligakamper, 103 CL-kamper og 111 landskamper i en alder av 29 er sykt. Han tar vel landslagsrekorden innen to år, og har sikkert 10 år igjen... Greit med 4 ligatitler, 2 CL-gull og VM og EM-gull også.

 

Internt i klubben har vel Raúl de fleste rekorder man kan ha. Flest mål og kamper i alt av viktige turneringer, og selvsagt også totalt.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Har enda ikke klart å forstå hvorfor Raul drar nettopp til Schalke04 og Tysk Bundesliga. Magath er kjent for å være jævla hard på treningsfeltet og er en relativt defensivt-orientert trenerskikkelse, ingen av disse faktorene stemmer overens med det Raul er og står for, egentlig. Har også vanskeligheter med å se hvilken plass han skal ta i laget. Kevin K forlot Bundesliga til fordel for Russerland, men dette var en helt annen spillertype enn nevnte Raul, stor og sterk, god på hodet, ett typisk oppspillspunkt, dette stemmer heller ikke overens med det Raul er god for (Muligens med unntak av hodet).

 

Det lukter flopp i lange baner og jeg er av den oppfattningen at han kommer til å bli ubetydelig i Schalke's tropp.

Endret av Giallorossi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...