Jump to content
Sign in to follow this  
RickyG

Opel Kadett brekk problemer.

Recommended Posts

Hei

Har en Opel Kadett 1.6 90model som jeg har fått problemer med brekket. Ofte når bilen har stått litt og jeg skal til å kjøre den og tar ned brekket, så er det som brekket henger igjen, jeg må gasse på litt for at det skal slippe taket. Og da kommer det en "gadank" lyd. Noen som vet hva som kan være greia her?

utslitte bremsebånd bak eller lekasje (bremsevæske fra hjulsylinderen som gjør at bremsebåndene "sitter fast" i trommelen)

utslitte bremsebånd bak eller lekasje (bremsevæske fra hjulsylinderen som gjør at bremsebåndene "sitter fast" i trommelen)

6746378[/snapback]

Kan ikke se at det er noe som drypper under bilen, og det hadde det vel vært om det hadde vært lekkasje? Eller er det så lite at det det trenger man ikke oppdage?

Jeg kjenner til problemet, er slik på min bil med tromler bak også :(

Men er bare på ene siden tror jeg, går kanskje an å ta opp og rengjøre samt smøre litt der inne?

Skal vel gli litt lettere da kanksje? :hmm:

Hei

Har en Opel Kadett 1.6 90model som jeg har fått problemer med brekket. Ofte når bilen har stått litt og jeg skal til å kjøre den og tar ned brekket, så er det som brekket henger igjen, jeg må gasse på litt for at det skal slippe taket. Og da kommer det en "gadank" lyd. Noen som vet hva som kan være greia her?

6746205[/snapback]

Det kan også være at kabelen sitter i kabelstrømpen (fuktighet / stivnet smøring / støv). Ofte lettes å bytte kabel med strømpe.

Edit:

Sjekk også om det er rsut/støv rundt bremsemekanikken for bakhjulene.

Edited by PerB