Gå til innhold

PS3, den store taperen - Leipzig 2006.

Staal

Anbefalte innlegg

Skrevet
This year's Games Convention in Leipzig is an exception to this rule. There is a very clear winner, and a very clear loser, in the Leipziger Messe this week, as 150,000 consumers are currently finding out - and hundreds of press types have already discovered. The winner is Microsoft. The loser, by means of shameful default, is Sony - whose utter complacency has now reached the level where it couldn't even be bothered putting on a press conference or making any meaningful next-gen related announcement at Europe and the world's biggest videogames event.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67034

Med mer i linken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

japaneren har små armer og hender at produksjon går dobbelt så raskt som i europa.. ;)

ingen ting og ta på veg for..

men deres forestilling i leipzig var en ren skam..eller det vi kan kalle mangel på forestilling.. :no:

Skrevet (endret)

Her blir det bråk, gleder meg til Avean & co ser dette. :D

EDIT: Morsomt nok postet Staal "PS3 - før og etter.." for litt siden. Han må virkelig være ute etter ps3 ;)

Endret av bensinkanna
Skrevet

Som sagt tidligere i tråden så blir nok TGS sony sitt event. De burde absolutt ha vist mer av sitt matriale og hatt noen spillbare demoer i tyskland. Men det skjedde ikke og er forsåvidt greit nok. Alle har vel forventet at TGS er der sony vil ta mer av og vise hva de kan (på hjemmebane)

MGS4 traileren var jo det store der ifjor. (ifølge gamespot)

Så blir spennende å se hvilke kaniner eller nystekte burgere sony drar opp av konsollen neste måned.

Skrevet (endret)

Vel, Sony har fortsatt TGS å ta seg inn på.

TGS 2006: PS3 to Take Over Tokyo

Sony announces 27 playable titles for the September Tokyo Game Show.

by Anoop Gantayat

August 23, 2006 - We had a hunch that Sony's presence at the September Tokyo Game Show was going to be big, and now we have confirmation. Sony Computer Entertainment Japan announced today that 27 PS3 games will be playable at the show.

Here's a list of 19 of 27 confirmed playable PS3 titles. The publisher for each game is listed in parentheses.

Railfan (Ongakukan)

Devil May Cry 4 (Capcom)

Fatal Inertia (Koei)

Blade Storm (Koei)

Mahjong Taikai IV (Koei)

Coded Arms Assault (Konami Digital Entertainment)

Genji: Days of the Blade (SCEJ)

Formula One World Championship (SCEJ)

Heavenly Sword (SCEJ)

Lair (SCEJ)

MotorStorm (SCEJ)

Resistance Fall of Man (SCEJ)

The Eye of Judgment (SCEJ)

Warhawk (SCEJ)

Gran Turismo Series (SCEJ)

Minna no Golf 5 (aka Hot Shots Golf, SCEJ)

Ridge Racer 7 (Bandai Namco Games)

Gundam Target in Sight (Bandai Namco Games)

Armored Core 4 (From Software)

All but the first game were previously announced. Given its publisher (and title), the first game is likely a train simulation game of some form. [ED. NOTE - Ongakukan had previously announced a project called "Train Simulator Online", so we're going to guess that everything is accounted for as far as surprise titles up to this point.]

The remaining 8 titles are currently a mystery, so we encourage wild speculation.

Sony will also have a theater in its booth which will show video footage of a total of 35 titles. We presume there will be some overlap with the playable titles and the video-only titles, but Sony wasn't clear about the matter.

TGS kicks off September 22nd. IGN will, of course, be in attendance bringing you full coverage of all things PS3.

Link: http://ps3.ign.com/articles/727/727456p1.html

Hva Eurogamer mener om noe som helst kan man ta med en klype salt. Det finnes en god del viktigperer som bedriver mye synsing og skrivebords-analysering i spillpressen, og Eurogamer er således intet unntak. ;)

På tross av dette skal jeg si meg enig med at Sony ikke hadde så mye å brife med. Men det hadde egentlig ikke Nintendo heller, og faktisk mener jeg at Sony hadde mer å vise enn Nintendo denne gangen. Tipper nok at både Sony og Nintendo vil vise masse på TGS.

Personlig synes jeg at PC'en var vinneren av årets GC. Men det er jo litt smak og behag kanskje. ;)

Endret av LioKaiser
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Sony kommer vel til å overskygge alt på Tokyo Game Show neste mnd, Liepzig var vel ingen stor battleground uansett?

Skrevet (endret)

Det er ganske åpenbart at Staal er en av dem som hater sony fordi det er "inn". For en stund siden var det EA som var den store syndebukken – nå er det Sony. Hvis det ikke var for Sony, hadde konsollene fremdeles vært 16 bit, og de hadde ligget langt bak PC-ene.

PS3 kommer til å bli en suksess, kanskje ikke like stor som PS2, men det vil bli et jevnt løp mellom den og 360, og den som vinner salgstallene av disse to, vil kun lede med få millioner. Vil også tro at Wii kommer til å selge mye mer enn GC, selv om PS3, og 360 vil selge bedre.

Endret av superseven
Skrevet

Mest sannynlig fant Sony ut at år eklamere for teite utlendinger bare er teit, og viser isteden fram en bråte spill på japansk på TGS, bare for å irritere utlendingene med at de ikke forstår noen ting. GO SONY!

Sony bør helst dra opp noe STORT på TGS for at jeg skal bry meg ihvertfall.

Skrevet

Gleder meg som en unge til TGS! Ikke bare masse PS3 info, men de skal vel også lansere en del PSP stæsj som eyetoy og gps?

Hva jeg ikke skulle gitt for å ha vært der! :w00t:

Skrevet
Det er ganske åpenbart at Staal er en av dem som hater sony fordi det er "inn". For en stund siden var det EA som var den store syndebukken – nå er det Sony. Hvis det ikke var for Sony, hadde konsollene fremdeles vært 16 bit, og de hadde ligget langt bak PC-ene.

PS3 kommer til å bli en suksess, kanskje ikke like stor som PS2, men det vil bli et jevnt løp mellom den og 360, og den som vinner salgstallene av disse to, vil kun lede med få millioner. Vil også tro at Wii kommer til å selge mye mer enn GC, selv om PS3, og 360 vil selge bedre.

6743030[/snapback]

Nå var det vel ikke Staal som skrev den artikkelen. Den sto tross alt på Eurogamer sine sider, og da er vel dem som hater Sony da eller? Synes det var en relevant artikkel å poste videre her på forumet. Det gjør han ikke til Sony hater.

Dr Peedee

Skrevet

Garantert ren taktikk fra Sony sin side. Hvis de hadde vist frem en hel haug med nyheter hadde de ikke hatt så mange overraskelser og nyheter på TGS.

Men jeg skjønner godt at spilljournalistr blir forbanna når de reiser mil eter mil etter Ps3 nyheter og finner ut de må reise halve kloden for å få fatt i noe.; )

Skrevet (endret)

Haha, spilljournalister verden over reiste til Leipzig med store forventninger til masse PS3-stæsj, men måtte skuffet innse at det dessverre ikke ble noe av PS3-nyheter der, og at de måtte dermed nøye seg med dårlige X360 og Wii-nyheter. :!:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Denne posten blir helt sikkert flamet og kalt fanboy-post, men det er ikke det den er ment som, det var bare en morsom tanke jeg fikk når jeg leste ShredLord sitt innlegg. :wee:
Endret av Nevnarion
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet
Hvis det ikke var for Sony, hadde konsollene fremdeles vært 16 bit, og de hadde ligget langt bak PC-ene.
Hva? Dette er vel et av de teiteste utsagnene som jeg har lest på... eh, iallefall i dag. Jeg tror neppe Nintendo hadde lent seg tilbake og sett PCer booste avsted, men de sto parkert i 16-bit eraen. Det blir jo som å si "Dersom det ikke var for 3dfx, hadde ingen PCer i dag hatt 3D-kort".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...