Gå til innhold

Fest!!..hjelp :)


Anbefalte innlegg

Hei...jeg har tatt på meg ansvartet å arangere en fest!,, (første gangen) hjemme hos meg!..(drikking osv)..har planer om å sette på en bra CD på stereoanlegget----men hva så?

noen tips til til man kan gjøre for at dette skal bli en RÅ fest??...og ikke noe folk sier: "off..kjedeli fest" til?

 

vet at det finnes mange tøffe folk med brae erfaringer..:wink:

 

:smile:..Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke få med bare slappfisker som ser tomt nedi øl glasset og ikke gidder no...skal folk ha muligheten for å prate så ro ned 18" sub volumet så man hører litt hehe.

Prøv å få tak i no kule lys...laserprosjektør, fargede spotlights, disko ball og speilkule..røykmaskin er kult, men ikke ha kvalmende dufter i, det dreper stemninga -bruk nøytral. Ballonger, gjerne med helium. litt kule glass er +. ha masse musikk tiljengelig, gjerne "backup" cd'er av dine favoritter...har en tendens til å komme ei ripe på orginalen vetu.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 01:33, skrev zuperMensch:

En feil jeg ofte gjør er at jeg ikke spille variert musikk (spiller helst musikk
jeg
liker, og driter i de andre).


 

Dette er den største partykilleren av alle - hvis du enten spiller musikk bare du som vert liker ELLER hvis du slipper til noen med obskur musikksmak ved anlegget så er det kun snakk om kort tid før folk får nok og finner på noe annet.

 

Hold deg litt midt på treet - ikke for hardt / sært / annerledes - folk skal ha det koselig og ikke 'plages' med musikk de aldri har hørt før.

 

Hadde fest for et par år siden der omtrent halvparten var 'vanlige' folk uten noe spesielt forhold til musikk og den andre halvparten foretrakk tung metal. Etter et par standardpoplåter begynte metal-campen å klage, etter noen metal-låter begynte de andre å klage... Håpløst egentlig.

 

Har du mulighet så lag gjerne en bolle med velkomstdrikk a la en digg punch som ble nevnt lenger opp i tråden - det får folk i stemning og behøver ikke koste deg all verden. En flaske sprit til et par hundrelapper er en god investering for bra stemning i denne forbindelsen.

 

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-10-25 02:11 ]

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Og aldersgruppen? (Gud, så teoretisk...) Vet ihvertfall selv at jeg liker helt andre ting nå enn da jeg var fjorten, den eneste "universelle" regelen jeg vet om er at inviterer du de peneste jentene som alle vil være sammen med, er det ingen som tør drite seg ut, og det blir ikke noe gøy. Selvsagt, er det en kjerne og de er med, går det jo bra...

Lenke til kommentar

Quote:


RoSoka skrev (2002-10-25 00:53):

Hei...jeg har tatt på meg ansvartet å arangere en fest!,, (første gangen) hjemme hos meg!..(drikking osv)..har planer om å sette på en bra CD på stereoanlegget----men hva så?


Sett på noen gammle klassikkere.

Noe ala The Doors, Beatles...kjente sanger som kan synge allmen og har du en gitar og kan spille så har du den perfekte festen. Ingenting er som å ha fest ute i marka med klasse og en gitar :grin:

Lenke til kommentar

Sist gang eg hadde fest ble det et ******* hjemme! Huset så ikke ut og knuste glass og greier. Man kan si at det ble vellykket :grin: Saken var den at vi skaffet oss en 10liters dunke med 50-60% sprit og kjøpte en svær vann melon og laget en merkelig punch som kicket ass! Helsiken det tok av! Forresten de som knuste ting tok ansvar og betalte skadene. Ellers var musikken ikke SÅ viktig hvis man har nok alkohol.

Lenke til kommentar

Quote:


B|Real skrev (2002-10-25 04:30):

Sett på noen gammle klassikkere.

Noe ala The Doors, Beatles...kjente sanger som kan synge allmen og har du en gitar og kan spille så har du den perfekte festen. Ingenting er som å ha fest ute i marka med klasse og en gitar
:grin:


Kan noen si meg hvorfor jeg aldri har vært på fest med han karen?

Her har vi en skikkelig oppskrift på vellykete fester!

Ja, fyr på noen slagers. Gjerne litt Creedence også. Og Pearl Jam. Har du ikke Vitalogy-albumet, så får du pinadø løpe og kjøpe det nå! Ikke noe fest uten det albumet!

Lenke til kommentar

Quote:


Jimmy Pop skrev (2002-10-25 10:14):

Kan noen si meg hvorfor jeg aldri har vært på fest med han karen?

Her har vi en skikkelig oppskrift på vellykete fester!

Ja, fyr på noen slagers. Gjerne litt Creedence også. Og Pearl Jam. Har du ikke Vitalogy-albumet, så får du pinadø løpe og kjøpe det nå! Ikke noe fest uten det albumet!


Hm...jeg tror du må være den eneste fyren (borsett fra min bror) som liker Pearl Jam. Digg! :grin:

Hm...ja, vi skulle nokk ha hatt en fest i lag ja :smile:

Jeg har Ten, Vitology, Dissendent og Binaural. Er ikke så spessielt glad e creedence, men de går an :smile:

Lenke til kommentar

Spritney Bears rocker mest! hehehe :lol:

glem gitar og sånt, ender bare med at en får den i skallen eller strengene ryker og fyker.

 

Musikk må du jo bare finne ut av selv...folk her kan ikke si hva du skal spille, det er bare teit at alle lister sine favoritter her og si du skal spille det

-Virker ikke som du vil ha no "laid back party" så finn det ut selv. - så lenge du spiller fragglene og the bompi song med spritney bears så :lol: :lol: :lol: -

Lenke til kommentar

vorspiel: Jokke, In Flames, Tool, KoRn Rage Against the Machine og annen musikk det går an å diskutere. (Metal)

 

Fest: Her må du senke kravene til god musikk, nå er alle så full at de liker pop :sad: Derfor trekker du deg bort fra anlegget og lar deltakerene styre musikken selv om det vil føre til massiv krangling, drittslenging, dårlig musikk (pop-folkene vinner som oftest da de er i overtall) og ripete cd'er.

 

nachspiel: Nå hever du kravene, og spiller Jokke, H.I.M, Muse, The soundtrack of our lives og annen litt rolig men bra musikk.

Lenke til kommentar

- Vel musikken er selvsagt viktig. Å gi råd hva du skal velge går ikke uten å kjenne gjestene. Men siden det er første gang du skal arrangere så er du vel 15 år +/-. Da kommer du vel neppe unna listepop som Las Ketchup. IKKE lag en CD som skal dekke "alt". Lag en CD med dansemusikk, en med klinemusikk osv. Ikke sett Mayhem og Britney Spears på samme CD :wink:

 

- Stripperske *kan* slå feil hvis jentene reagerer for sterkt og for mange av gutta blir flaue. Kan ikke helt se for meg stripperske om dere går i 8-9. klasse...

 

- FÅ GUTTA TIL Å KLE SEG!!! Hvor mange møter ikke opp på fest med hverdagstøy? Det er ikke kult at folka har på seg det samme på fest som dem hadde på skolen. Ha pent/stilig som kleskode. Sort dress er overkill. Et problem du kan få her er selvsagt at gutta på ung skolen ofte ikke har passende tøy. Mange har hverdagstøy og 1 sort dress.

 

- Lag velkomstdrinker. En god åpning er alltid bra :smile:

 

- Få noen til å hjelpe deg med gjennomføringa (styring av musikk, servering av drinker osv).

 

Kunne sikkert ramsa opp masse mer, men hadde vært kjekt om du sa litt mer om publikummet. Det er stor forskjell på en klassefest og en fest for alle gothere :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-10-25 17:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 17:41, skrev olsen:


Derfor trekker du deg bort fra anlegget og lar deltakerene styre musikken selv


 

huff, det er en av de største tabbene du kan gjøre IMHO.

 

Det beste er å ha ei jente som kan musikk til å styre(dem er det desverre få av). Da blir jentene fornøyd(og trekker guttene opp av sofaen) og guttene vil heller klå på ei dame enn å krangle med ei om musikken :smile: Å gi fra seg ansvaret er kjempesmart (så kan man ha det litt morro selv og ikke bare krangle om musikken), men å la deltagerne styre selv er for risikabelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...