Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer


Ohny

Anbefalte innlegg

Det jeg har å utsette på den er lite RAM. Men det er vissnok et problem med alle SymbianOS 9.x mobiltelefoner, p.g.a. en RAM-type som er billig med ikke så bra som tidligere. Men jeg kan fint surfe på nettet med masse bilder uten at den går "tom" for RAM. Skal jeg derimot høre på musikk samtidig, kan det bli for mye for den. Cirka 17 MB ledig RAM ved oppstart, men den "lekker" så man må restarte innimellom. Det er irriterende.

 

Den fryser også innimellom, men aldri så ille at den trenger en restart. Gi den 30 sekunder, så fungerer den igjen. Dette skjer kun når jeg åpner et program eller en meny. Aldri når programmet allerede er åpent eller når den ligger i ro :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå har jeg hatt tlf påslått 10 dager i strekk ca og da har den rundt 9mb ram ledig når alle oppgaver er avsluttet, og det er bedre enn tidligere, men hvor ofte pleier dere å restarte tlf ?

 

Jeg rebooter telefonen hver 14 dag cirka. jeg har en litt eldre programvare fra september ifjor så de gangene jeg på starte telefonen på nytt er det fordi den henger seg. Den forrige telefonen min ble full når jeg hadde litt over 80 sms i inboksen. med denne telefonen har jeg aldri slettet sms etter siste oppgradering av software for å se hvor mye den egentlig klarer. nå er jeg oppe i 1100 sms og merker egentlig ikke noen forskjell med hensyn til hastigheten på operativsystemet.

Lenke til kommentar

Jeg restarter når det er tomt for RAM :p Etter å ha hatt mobiltelefonen på en uke eller to, så lukker webleseren seg når det blir for mange bilder, på grunn av for lite ledig RAM. Og da har jeg ikke noe annet valg enn å restarte.

 

Det irriterer meg at det ikke står hvor mye data som blir overført. Det står bare 0 kB hele tiden. Jeg fikk det til å fungere en gang, men det var bare en gang. Det er veldig irriterende. Jeg vil se hvor mye jeg sliter på internetlinjen min :p Sikker på at jeg laster ned mange titals MB hver dag. Sikkert flere GB i måneden :p Kan sitte flere timer å surfe med mobiltelefonen. Det er lite enkelt som med PC-en, bare ikke fullt så stor skjerm :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Agile Messenger. Det er foreløpig gratis og kan lastes ned fra AgileMobile.com

 

FW (eller SW) er forkortelse for firmware (eller software). FW er programmvaren i mobiltelefonen. Når bugs (feil) blir fikset hos SE; lager de en ny FW som vi kan laste ned slik at feilene på mobiltelefonene våre forsvinner. Du finner ut hvilken FW du har med lukket flipp ved å trykke "Mer" Status" eller med åpen flipp "Hovedmeny" - "Systeminformasjon". Det er Telefonversjonen du skal se etter. Nyeste versjon jeg har hørt om er R9EC001 ;)

Lenke til kommentar
Det er Telefonversjonen du skal se etter. Nyeste versjon jeg har hørt om er R9EC001 ;)

8236704[/snapback]

fikk dette nesten til fant noe som hetter telefon, der står det CXC162037 R7A001

dette FW?

og hvor får jeg lasta ned ny FW? har ikke fått noen tilbud om det...

Endret av _hkon_
Lenke til kommentar
Se min lille guide for oppdatering av FW på SE-telefoner: http://www.church-hill.no/symbian/guider/s...ate_service.pdf

8237352[/snapback]

 

den funket ikke og åpne i min micorsoft internet explorer :whistle:

sår feil på siden : S

8238102[/snapback]

Kan være at du har ikke adobe reader-prg eller at du kopierte fra siden og limte inn adressen i ny vindu... Full adresse var slik: www.church-hill.no/symbian/guider/sony_ericsson_update_service.pdf

Endret av jojo1717
Lenke til kommentar

hehe etter flere forsjøk prøvde jeg og oppdatere adobe da.

dette ga utslag fra adobe 6 til 8 så nå kom jeg også inn gitt :D

 

men FW/SW (er dette samme?)

går inn på hovedmeny-mer-systeminformasjon

der finner jeg:

 

Telefon

CXC 162037 R7A001

 

bluetooth

CXC 162036 R3B01

CXC 162036 R4B03

 

CDA

CDA 162007/1 R3B01

CDA 162007/1 R4B03

 

er det da Telefon CXC 162037 R7A001 som er FW?

Endret av _hkon_
Lenke til kommentar
Jepp. FW (firmware) og SW (software) er det samme. FW din er da CXC 162037 R7A001  som du skriver, men man pleier bare å ta med det siste, altså R7A001 :)

8253399[/snapback]

ok dette det nyeste? forventer vel nesten det da jeg oppdaterte den i går.

 

men AgileMobile.com får vel bare en demo gratis? av AgileMobile msn sak

og må det overføres med kabel gjenom et program? isåfal virket eller er det bare og pakke ut tlf på min datamaskin og putte den inn?

 

edit:

nei er gratis har det nå på pcen da er det bare og kaste alle tre filene som jeg får over på tlf?

Endret av _hkon_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...