Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer


Ohny

Anbefalte innlegg

Jeg har selv spillt av ca 20 video filer, av forskjellig størrelse. Fra noen få Kb til 98MB store filer. Alle filene fungerte perfekt, og samtlige startet med en eneste gang. Tidligere så brukte telefonen sinnsykt lang tid på å starte store video filer, nå starter de med det samme.

 

Att din telefon krasjer, har nok mer med hvordan fila er kodet å gjøre, da det er mange som koder filene i litt feil format.

 

Eneste problemet jeg har oppdaget er att mine ørepropper ikke lengre fungerer.

 

Noen flere som ikke får øreproppene til å fungere?

 

 

 

Da ville jeg kontaktet SE support. Send en e-post til questions.no [at] support.sonyericsson.com eller ring 815 00 840 ;)

 

Telefonen klikket nå. Jeg åpnet en liten videofil (mellom 5 og 10 MB) og Media Player var det eneste programmet som kjørte. Alikevel klikket mobiltelefonen og en systemprosess ble avsluttet :( Ikke bra! ;)

7644755[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk minnekortet var skyldig i dette. Det har streiket veldig nå. Har formatert det, og legger inn alt på nytt. Det går heldigvis på under en halvtime, siden jeg har minnekortleser. Hadde jeg overført via mobiltelefon hadde det nok tatt noen dager :p

 

Mine ørepropper fungerer kjempefint. De er riktig nok svært slitte, og det er mulig dine er det også. Kvalitet er et fremmedord i sammenheng med øreproppene. Så de kan ha gått i stykker. Testet de med andre SE telefoner? ;)

Lenke til kommentar
Eneste problemet jeg har oppdaget er att mine ørepropper ikke lengre fungerer.

 

Noen flere som ikke får øreproppene til å fungere?

7647464[/snapback]

Bruker min P990 med et HPM-82 sett (Walkman propper med fjernkontroll), fungerer bra.

 

Før oppdateringen var fjernkontrollen på HPM-82 settet ustabil (volum og play/pause fungerte ikke alltid) etter oppdateringen virker det mye bedre.

 

Ellers så har telefonen kjørt stabilt i 2 døgn etter oppdateringen nå. Før så rebootet den spontant iallefall en gang om dagen.

 

Har brukt telefonen mye i bilen idag, med TomTom på mobilen mens jeg snakket i Bluetooth headset. Før oppdateringen var det mye tull med Bluetooth, spessielt headset. Nå har den fungert veldig bra med både headsetet og Bluetooth GPS mottaker samtidig.

 

ENDELIG begynner P990 å ligne på hva den burde vært når den ble lansert!! :yes:

Lenke til kommentar

Det er vel kansje ikke nødvendig å nevne ,men ALLE bruker vel Sviss Manager?Husk å merke av kalender,meldinger og kontakter så ikke de lukkes.Min telefon er lynrask nå.Før var den treg på alt.Bare det å finne en kontakt var tregt.Nå er kontakten fremme med en gang en rører knappen.Nå tar det bare 2 sek å slå på lyset for å bruke den som lommelykt,før tok det 10 sek minimum.

Lenke til kommentar

Slå på lyset for å bruke den som lommelykt? Hvordan får du til det? Jeg kan bare holde knappen inne når jeg skal ta bilde, men jeg kan ikke bruke den som lommelykt. Dette gikk på prototypene av P990i, men jeg har ikke hørt om noen som har fått det til med nyere FW. Hvordan fikk du til det? :)

Lenke til kommentar

Mine ørepropper er de orginale som følger med telefonen, de er helt ubrukte, men jeg testet de da jeg fikk telefonen da fungerte de helt fint.

Man trenger jo disse for å få radio til å fungere, det funker ikke hos meg.

Jeg har også prøvd proppene som dama har til sin telefon, de er helt like, de fungerer heller ikke på min telefon.

Er ikke noe stor sak, men er jo litt rart att de plutselig ikke fungerer.

En ting som har skjedd 2 ganger med telefonen nå er att den har skrudd seg av, og jeg måtte ta ut batteriet og sette det inn igjen for att telefonen skulle virke igjen. Den er ikke tom for strøm eller noe, den vil bare ikke starte igjen. Når batteriet blir koblet fra og satt tilbake, så fungerer den igjen.

 

 

Mine ørepropper fungerer kjempefint. De er riktig nok svært slitte, og det er mulig dine er det også. Kvalitet er et fremmedord i sammenheng med øreproppene. Så de kan ha gått i stykker. Testet de med andre SE telefoner? ;)

7648359[/snapback]

Lenke til kommentar
Noen som har tips for å få oppdatert med siste FW ? Har kjørt gjentattet ganger med usb til PC`en og SE Update Service, men ikke fa... om jeg får noen annen versjon enn R7A001. Kan jeg laste ned oppdateringen direkte fra nett til mobil uten bruk av PC ?

7657720[/snapback]

 

Hadde samme problemet. (ref tidligere post) Fikk inn siste firmware da jeg installerte fra en annen pc. Er foreløpig meget fornøyd :D

Endret av Quicken
Lenke til kommentar
Slå på lyset for å bruke den som lommelykt? Hvordan får du til det? Jeg kan bare holde knappen inne når jeg skal ta bilde, men jeg kan ikke bruke den som lommelykt. Dette gikk på prototypene av P990i, men jeg har ikke hørt om noen som har fått det til med nyere FW. Hvordan fikk du til det? :)

7655284[/snapback]

 

Gå til kamera. Trykk halvveis ned kameraknappen slik at lyset kommer på. Med scrollhjulet skifter du nå til video uten å slippe opp kameraknappen. Lyset står nå på til du gjør det samme andre veien :)

Lenke til kommentar
Gå til kamera. Trykk halvveis ned kameraknappen slik at lyset kommer på. Med scrollhjulet skifter du nå til video uten å slippe opp kameraknappen. Lyset står nå på til du gjør det samme andre veien  :)

Du må først huske å skru på blitz-funksjonen i fotomodus før du får dette til. Hvis man har oppgradert firmware, så er blitz-funksjonen slått av..

Testet det sjøl og fikk det til slutt etter det jeg nevnte nettopp!

Lenke til kommentar

Takk. Det er visst en flott FW feil. Da har P990i lommelyktfunksjon alikevel - selv om SE ikke helt har gjort det med mening :p

Mange har savnet denne funksjonen, og jeg har ikke hørt om noen som har fått det til før :)

 

Edit: Innlegg 100 i denne tråden! :fun:

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Swiff Manager er et alt-i-et program som SMan (bare SMan er bedre), hvis du har vært borti det. Du kan se gjennom systemfiler, få informasjon om mobiltelefonen, som installerte programmer, klokkehastighet på prosessoren, hvor lenge mobiltelefonen har vært på, du kan avslutte oppgaver, frigjøre RAM ved å komprimere masse greier og liknende.

 

Det finnes også en pro versjon, men denne koster penger. Du får mer informasjon om mobiltelefonen, et lite vindu som alltid er på skjermen og liknende ;)

Lenke til kommentar

Det som er viktig med den er at den slår av alle programmene din automatisk når du ikke trenger de for å spare minne/plass.Du kan merke av programmer som du ikke vil lukke slik som kontakter og meldinger.Har du f.eks brukt et program lukker du bare flippen og den lukker programmet og renser minnet.Funker utmerket.Telefonen bir alltid rask.

Lenke til kommentar
Prøv å surfe på nettet. Da vil du miste troen på P990i igjen :p Fortsatt XML feil, som gjør nettleseren ganske meningsløs, siden jeg støter på dette ofte. Opera Mini forblir fortsatt min nettleser på P990i. Skammelig ... :(

7642896[/snapback]

Men er dette en feil som bare oppstår når man surfer vha. telenettet?

 

Litt tidligere i tråden skrev jeg litt om mine erfaringer. Bruker jeg wlan kan jeg surfe fint med Opera Mobile uten å få slike xml-feil, men bruker jeg telenettet (Telenor) for jeg slike xml-feil ofte. Denne siden generer alltid en feil om jeg bruker telenors nett, men fungerer alltid OK om jeg bruker wlan.

 

Er det noen brukere her med f.eks netcom som har den samme erfaringen? Ligger denne xml-feilen på telenors proxy-servere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...