Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer


Ohny

Anbefalte innlegg

Artig fenomen jeg ikke aner hva er:

 

Hold mobiltelefonen intill øre med flippen lukket (front mot øre). La det være helt stille og åpne flippen. Hører du summelyden også? Lukk flippen, og summelyden er borte! Hva kan det skyldes? Prosessorlyd? Og hvorfor bråker den ikke med lukket flipp?

7279839[/snapback]

 

har hørt den lyden mye selv.. jeg har en teori som går på at det er lyd som kommer av prosessoren som arbeider..

7279889[/snapback]

 

Kan hende det er lyd fra bakgrunnsbelysningen i telefonens skjerm? Det er ikke uvanlig at det oppstår en svak pipelyd når mobilskjermer lyser nemlig..

7280352[/snapback]

Jeg har også troen på prosessoren. Men det som er så rart, er at både bakgrunnslys og prosessoren jobber men flippen lukket. Men det er bare når flippen åpnes at lyden kommer. Akkurat i det den skifter fra FC til FO så kommer lyden. Det har egentlig ingenting med om flippen er åpen eller lukket, det er om mobiltelefonen jobberi FC eller FO. For man kan jo lukke lippen nesten helt ned før den går fra FO til FC. Og når den er FC er det noen millimeter før den går over til FO.

 

Men jeg tror ikke det har noe med bakgrunnslys å gjøre. Da hadde det vel vært stor sjans for at det var slik med flere mobiltelefoner i P-serien? Iallefall ikke en slik lyd på P900. Skal sjekke det på P910i og snart. Men jeg kan ikke huske at den lyden var der.

 

Nokia 9210i lider også av samme syndrom. Når jeg åpner den kommer det en nokså høy ulyd, og denne forsvinner når jeg klapper den sammen. Og de bruker ikke det samme bakgrunnslyset. Det er jo umulig, så forksjellige skjermer som de har. Men de bruker jo ARM 9 prosessorer som alle andre Symbian telefoner gjør ;)

 

Edit: Lyden kommer fra rett under flippen. Noen som har et bilde av hovedkortet på P990i? Eller Nokia 9210i? Kan finne ut hvor lyden kommer fra på den også ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har skrevet litt om det her:

http://xmobil.no/?s=nyheter&id=350

 

Er noe alla SMan. En midlertidig utgave vil jeg kalle det, men det er et godt program. Ikke meningen å være negativ, men jeg liker SMan bedre. Ingen dato på når SMan for UIQ 3.0 kommer enda :(

 

Kan lastes ned fra www.CellPhoneSoft.com

 

Finnes en gratis versjon (Swiff Manager) og en du må betale for (Swiff Manager Pro). Jeg bruker en demoversjon av SM Pro nå ;)

 

Edit: Noen som har fått til lim inn og klipp ut her: http://www.cic.com/support/guides/input/Jot/Characters.html

 

Får bare til kopier... ;)

7134484[/snapback]

 

Hei, opprinnelig ble denne meldingen postet på >Åpen diskusjon om mobil (altså ikke i SE P990i tråden)

 

Prøver å hekte meg på her i stedet. Er det noen som har tips? Oppr melding:

 

Hei,

 

Jeg lurer på hvordan man kan håndtere meldinger på SE P990i (primært sms) via PC? :hmm:

 

Jeg registrerer at det er noe som heter MMS Composer, men dette har jeg ikke prøvd, for jeg er først og fremst ute etter å finne et program a la 'Nokia Phone Browser' der man lett redigerer meldingene (skrive nye, slette sendte og meldinger i innboksen, etc) på telefonen via PC-en.

 

Hvor er tekstmeldingene lagret? Hvorfor får jeg ikke opp en mappe i utforsker med meldingene når jeg kjører 'File Manager'? Jeg får jo en mappe med både 'Memory stick' og 'Phone Menory'. Er det noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Sony Ericsson har et verktøy som lar deg administrere SMS-ene på PC-en. Men jeg tror du kan bruke MyPhoneExplorer. Det er et veldig bra program som fungerer med svært mange mobiltelefoner.

 

Har forresten funnet ut hva lyden i P990i kommer fra. Det er prosessoren (iallefall nesten sikkert). Åpnet min ødelagte P910i og sjekket. Prosessoren befinner seg under flippen ;) Holder på å sette sammen noen bilder. 18 MP bilde (3.000 x 6000) avP910is hovedkort kommer snart. Må bare sette sammen bildene og fikse litt. Ikke alle bildene ble perfekte heller, så de må tas om igjen. Noen som vet hva alle komponentene i P910i er? Kunne trenge litt hjelp til å sette navn på dem ;)

 

Edit: Litt problemer med å sette sammen bilder. Men har lagt ved et bilde av hele hovedkortet til P910i. Hvis P990i er bygd opp på omtrent samme måte, så er prosessoren rett under flippen ;)

 

Edit 2: Forumet er bugget! Får ikke lastet opp bilde. Får ikke feilmelding ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Sony Ericsson har et verktøy som lar deg administrere SMS-ene på PC-en. Men jeg tror du kan bruke MyPhoneExplorer. Det er et veldig bra program som fungerer med svært mange mobiltelefoner.

 

Hei,

 

Takk for tipset. :) Det var nøyaktig noe sånt jeg var ute etter. Jeg lastet det sågar ned, men så fant jeg ut at: Das Programm ist für das SonyEricsson K700,K750,W800 optimiert -funktioniert aber mit jedem SonyEricsson-Handy mit Ausnahme der Symbian-basierenden Handys (P-Serie, M600i).

 

Så det virker ikke på P990i. :no:

Lenke til kommentar

Det var dumt. Jeg tror forresten du kan få programmet på norsk :p Kjedelig med tysk :(

 

Men det bør vel stå at det er optimalisert for SE mobiler med operativsystemet OSE (altså de fleste SE telefoner) og ikke Symbian, istedenfor K700, K750 ogW800, siden dette er bare tre mobiltelefoner.

 

Noe som er dyrt, men veldig bra er en Nokia Cardphone, da. Sett dingsen i PC-en med SIM-kort og du har en gigantisk mobiltelefon! Men dette er tungvindt sammenliknet med et vanlig program, og mye dyrere ;)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg vet ikke om andre her har hatt samme problemer som jeg har hatt, men:

 

Jeg kjøpte min P990i i begynnelsen av oktober. Etter 3 dagers normalbruk kom det rare firkanter på displayet. Jeg trodde at dette skyldes at jeg ikke hadde det nyeste softwaret, men etter å ha kjørt en oppdatering var firkanter fortsatt tilstede. Ikke nok med det, så begynte telefonen å restarte seg selv, ringetoner sluttet å virke, fikk rare KERN EXEC feilmeldinger og til slutt formarterte telefonen seg selv. Jeg leverte telefonen til service for første gang og de gjorde en dyp oppdatering av telefonen. 2-3 dagers bruk og så kom hele dritten tilbake. Telefonen ble tilbakelevert til service hvorfra den ble sendt til såkalt hovedservice. Der har de gjort noen oppdatering og justeringer, men etter å ha ventet 2 uker og fått telefonen i retur kom problemene tilbake igjen. Nå har jeg levert telefonen til service for 3 gang med et krav om å få ny telefon.

 

P990i har hittil vært den mest feilfulle telefonen jeg noensinne har hatt. Jeg vil påpeke at jeg tidligere brukte P800 og P910i uten noen problemer.

Lenke til kommentar

mtobi: Sjekk Esato.com. De har en diskusjonstråd om FW til P990i. Det står hvilken FW som er nyest, og den er temlig up to date ;)

 

gregas: Nyttig informasjon. Har vurdert å sende min P990i på reparasjon, men hvis de bare gjør det som er standard (legge inn ny FW eller noe i den dur), så er det jo ikke noe vits i. Det har jeg gjort et utallig ganger selv. Men hvordan gjorde du det med forsendelse? I og med at jeg har kjøpt den i en nettbutikk, og at telefonen har alvorlige feil, så forventer jeg at SE eller nettbutikken betaler forsendelse. For jeg skal ikke betale 100 kroner for å sende telefonen til reparasjon når SE har gjort en elendig jobb. Iallefall ikke tre ganger. Skal jeg sende den inn skal jeg iallefall gjøre det klart at jeg ønsker en reparert mobiltelefon og ikke bare en simpel FW oppdatering og noe fjas en 4-åring kunne ha gjort! ;)

Lenke til kommentar

Er det flere som synes lyden på mp3 er VELDIG dårlig på P990i. Jeg har hatt mange SE telefoner og har hatt fantastisk lyd på alle tidligere modeller.

Men nå er dette min første UIQ telefon så jeg lurer på om det er UIQ som er årsaken? Ser jo at lyden på W950i blir klaget på også.

Noen som vet noe om dette og om dette er noe som kan ha med FW å gjøre?

 

Kansje også noen som vet når neste FW kommer? Min telefon er langt fra feilfri enda.

Lenke til kommentar
SE Hjelp:

"Opprett en Internett-konto og i kontrollpanelet, og installer policyen"

 

Når policyen er oprettet finner du den under FO - Hovedmeny - Verktøy - Kontrollpanel - Siikkerhet - VPN-kontoer ;)

7346900[/snapback]

 

Jeg må være enten blind eller dum - men jeg klarer ikke å finne noe om policyen i kontrollpanel. Jeg har internett-konto, men policy-biten er det jeg sliter med.

:cry:

Lenke til kommentar

Er batteriet BST-34 til P990i skrinlagt ?

 

BST-34 er fjernet fra SE sine hjemmesider og det betyr muligens at det ikke kommer ut.

 

Lurte på om noen kan svare på dette siden SE ikke kjenner til når/hvis det kommer.

 

Har ventet på at BST-34 skulle bli tilgjengelig (lenger tid mellom ladinger med BST-34 1120 mAh enn BST-33 med 950 mAh).

 

Finnes det andre lignende telefoner med like lang batteritid som P990i ?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe meg. Jeg skulle ta backup av min P990i i dag men det blir bare avbrutt av enhet hver gang jeg prøver. I raporten står det at det er tredjepartsprogrammer som ikke svarer. Men jeg har også prøvd å ikke ta med tredjepatsprogrammer, men det samme skjer da på innstillnger. Har tatt backup før uten problem.

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Er batteriet BST-34 til P990i skrinlagt ?

 

BST-34 er fjernet fra SE sine hjemmesider og det betyr muligens at det ikke kommer ut.

 

Lurte på om noen kan svare på dette siden SE ikke kjenner til når/hvis det kommer.

 

Har ventet på at BST-34 skulle bli tilgjengelig (lenger tid mellom ladinger med BST-34 1120 mAh enn BST-33 med 950 mAh).

 

Finnes det andre lignende telefoner med like lang batteritid som P990i ?

7347758[/snapback]

BST-34 battery er bekreftet inn hos Dangaard i dag. :cool:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...