Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer


Ohny

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg. Jeg skulle ta backup av min P990i i dag men det blir bare avbrutt av enhet hver gang jeg prøver. I raporten står det at det er tredjepartsprogrammer som ikke svarer. Men jeg har også prøvd å ikke ta med tredjepatsprogrammer, men det samme skjer da på innstillnger. Har tatt backup før uten problem.

Noen som har en løsning?

7392488[/snapback]

 

Tar ikke med "Media" og instillinger. Da fungerer backups ok.

 

B.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat det samme med avbrutt ved backup med min P990i. Det skjer enten i tredjepartsprogrammer, eller hvis jeg utelater disse i Samlet Innboks, eller hvis jeg utelater den blir det bare Mislykket, uten noe videre forklaring.

 

Hvilken URL skal man laste ned de programmer som dere snakker om? Skal de på PC eller på telefon? Hvilket fil laster man presis ned?

Lenke til kommentar

Tenker du på oppdatering av FW? Det vil nok ikke hjelpe, i og med at det er stor sjans for at feilen ligger i Sony Ericssons PC-Suite, og ikke selve mobiltelefonen. Men Sony Ericsson Update Service (SEUS) kan lastes ned her: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=glo...10238&fid=21839 (jaja, er til K600i eller hva det er, men den fungerer til alle SE telefoner!) ;)

 

Edit:

Ny FW på vei. I følge ryktene skal den bli lagt ut til SEUS om cirka 2 uker. FW vil fortsatt "lekke" minne, slik at den trenger en restart innimellom for å firgjøre RAM, men det er nå 17,8 MB ledig RAM ved oppstart. Menyene er også mye kjappere, og det er ingen forsinkelser lenger. Heller ingen feilmeldinger eller programmer som "krasjer" ;)

 

Kilde:

 

Well people I have good news and some not so good news.

 

Phone: R9EA001 Has been release by SE and should be now ava. However currenlty its not ava every where, so dont go rushing down to the shops or trying the update service. I have heard many rumours that it may be released in the next 2 weeks on SEUS, But again these are not concrete facts.

 

Any way this is what one person has said about the new firmware

 

"The first impression is that the UI is 100 times faster. Switching between screens, menus, apps is INSTANT, without any delay. It seems that the transitions are simply disabled by default but I couldn't find any setting to switch them on/off. I had no time to play with it yet but I'll test it today and I'll post here later today or tomorrow if I find anything new"

 

** 2nd update ***

 

Well, the new Communicator was indeed much more important and interesting experience than the new (unofficial) firmware for the P990. All I noticed so far is the faster UI (disabled transitions) and 17.5 MB free RAM on start (with no applications installed, no contacts, nothing running but Swiss Mgr Pro - without Swiss Mgr it's about 17,8 MB ). So it's indeed about 2-2,5 MB more than what I had previously but it's nothing exceptional...

 

I haven't experienced any crashes or KERN exec errors or any other problems so far but you know that it doesn't happen all the time so it still requires more tests.

 

With Web browser running and My-Symbian Mobile site loaded in it, I have 10.8 MB free RAM left. With both the Web browser and Messaging (in SMS Inbox view) I have 8.9 MB left.

 

Closing all open apps using Swiss Mgr only gave 15 MB back so the device still leaks memory.

 

The most useful improvement is that the UI now feels really faaast compared to the previous firmware. Maybe it's also more stable as I haven't experienced any problems.

 

Well, that's it for now

 

 

** 3rd update **

 

Well, I can't see any other changes but the ones mentioned in my previous posts. The UI is definitely much faster thanks to disabled transitions, there's slightly more RAM and the device feels much more stable as no single error/freeze/reboot etc. happened since yesterday. But that's all you can see in just one day. Maybe there are much more hidden changes and improvements but I can't say it so soon.

 

** All the above were posted by Michal Jerz **

 

from the following website

 

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?...r=asc&start=850

 

 

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Klippet fra frankieP990i sin link. Ser ut som det er håp:

 

"Looks like the new rumored (R9A?) "super"-firmware is becoming a reality...

 

Michel Jerz, Admin of MY-Symbian.com wrote this:

 

OK, guys, some news: today my P990i has been flashed by a friendly serviceman with access to SE's EMMA with the latest firmware available internally. It's:

 

Organizer: R4A13

Phone: R9EA001

Bluetooth: R5A01

CDA: 162007/1 R4A09

 

p990_nf.jpg

 

r9ja8.jpg

 

 

So it's definitely NOT A RUMOUR. It seems that SE really had it ready for week 48 but for some reason they decided not to make it public and continue working on it....

 

The first impression is that the UI is 100 times faster. Switching between screens, menus, apps is INSTANT, without any delay. It seems that the transitions are simply disabled by default but I couldn't find any setting to switch them on/off. I had no time to play with it yet but I'll test it today and I'll post here later today or tomorrow if I find anything new."

 

 

Source: KILDE

Endret av Quicken
Lenke til kommentar

Jeg ser noen har postet om problemer med Opera og XML tidligere i tråden. Jeg har også problemer med feilmeldinger om XML av og til. Bruker jeg WLAN for å koble meg til nettet virker Opera helt OK, men bruker jeg GPRS/WAP-oppsettet fra telenor får jeg XML-feil på mange sider, f.eks denne siden som bruker akkurat den samme programvaren, temaet og bildedatabasen som jeg bruker på min webserver.

 

Er det noen som har noen tips for å få Opera til å virke når man surfer vha. av WAP?

Lenke til kommentar

jeg regner med at det kommer etter hvert. Iallefall til HP skrivere. Til UIQ 2.x, K750i og K600i er det iallefall: http://www.sonyericsson.com/fun/wxhtml/sof...o&type=software

 

Rart om det ikke kommer til UIQ3 etter hvert ;)

 

Du kan jo prøve java versjonen til K750i: http://www.sonyericsson.com/downloads/HP%2...%20Printing.zip

 

Kanskje det går. Hvis du har HP skriver, da ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe nytt om ny FW?

7532335[/snapback]

Siste programvareversjon for telefonen er fortsatt R7A001. Det er det jeg fått bekreftet fra SE-support i dag.

 

Damen jeg snakket med mente at alle kjente bugs er fikset i denne versjonen. Det er jeg langt fra enig i, men ok, -det blir bedre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...