Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer


Ohny

Anbefalte innlegg

P990i er selvfølgelig bedre. Riktig nok mindre ledig RAM, men den har en raskere prosessor, og programmvaren er mye tryggere til UIQ3. Men det du tenker på, er nok at det finnes flere programmer til UIQ2. Det er korrekt. Det er svært få programmer til UIQ3 foreløpig, men det hjelper seg heldigvis. De beste programmene på markedet har kommet i UIQ3 versjon (selvfølgelig unntak), og jeg vil derfor konkludere med at det er like gode prorammer til UIQ3 som til UIQ2. Men det er mye større utvalg til UIQ2.

 

Men hvordan kan skjerm og kamera (er vel det kamre betyr?) påvirke hvor bra programmer er? Skjermen kan riktignok vise skarpere bilder, men kamera har vel ingenting med det å gjøre? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvordan kan skjerm og kamera (er vel det kamre betyr?) påvirke hvor bra programmer er? Skjermen kan riktignok vise skarpere bilder, men kamera har vel ingenting med det å gjøre? ;)

7557381[/snapback]

 

nei kamre er jo bare et bonus absolut ikke noen nødvendig het men det er jo med på og trekke opp men vil ikke si at det trekker ned om det er dårligere men p990i har et utmerket kamre og en bra skjerm. og det er jo noe som trekker det opp!

 

men til p910i vet jeg at men har bla, noen av microsoft ofis programende som word. i en krympet versjon. men er dette programer man må kjøpe?

 

og du sier at manrkede for programer til p990i vil byge seg ganske fort opp med tiden?

Endret av _hkon_
Lenke til kommentar

Jeg regner med at det vil bli mange flere programmer til UIQ3/P990i etter hvert ja. Er bare å sammenlikne nå med for noen måneder siden. Mye mer allerede.

 

Både P910i og P990i har et program som heter QuickOffice og PDF+. Disse programmene er en forenklet versjon av Microsoft Office, OpenOffice og liknende. I tillegg kan du kjøpe andre office programmer som Documents To Go eller hva det heter. Både QuickOffice og Documents To Go finnes i UIQ2 og UIQ3 versjoner ;)

Lenke til kommentar

_hkon_: Du må kjøpe Documents To Go, ja. Men QuickOffice fungerer fint. Jeg har opplevd litt treghet når man skriver en del i QuickWord, men ellers er det topp. Altså ikke nødventid å betale for Documents To Go, men mindre du er kresen :p

 

pologutt:

Slik sjekker du FW/SW versjon:

FC: Mer - Status

FO: Hovedmenyen - Menyen kalt "Hovedmeny" - Systeminformasjon ;)

 

Nyeste FW versjon er R7A. R9A kommer snart, der menyene skal være lynraske. Er postet noe om dette noen sider tilbake ;)

Lenke til kommentar
pologutt:

Slik sjekker du FW/SW versjon:

FC: Mer - Status

FO: Hovedmenyen - Menyen kalt "Hovedmeny" - Systeminformasjon ;)

 

Nyeste FW versjon er R7A. R9A kommer snart, der menyene skal være lynraske. Er postet noe om dette noen sider tilbake ;)

7565719[/snapback]

Takk for svar!

Jeg bladde meg tilbake gjennom alle postene, men var ikke sikker på om den siste versjonen var den nyeste.

Uansett, takk for svar!

 

God jul!

Lenke til kommentar

Hei!

 

jeg har også sjekket litt.. både hos grossist og ellers rundt.. det kan se ut som elkjøp/lefdal selger denne billigst. faktisk ligger de litt under hva som er vanlig innkjøpspris pluss moms ;)

 

jeg har selv jobbet på elkjøp i 3 år før jeg nylig sluttet. og skjønte tidlig at nettsjappa deres er mye til for å brife med priser. dvs de selger forbausende mye stasj til latterlig lave priser. ofte under innkjøpspris :)

 

vurderer sterkt en p990i selv.. har k800 nå men trenger noe bedre kalender og business funksjoner.. driver å prøverkjører en n73 men jeg savner mulighet for touchscreen og qwerty tastatur.

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar
Hjelpe meg for et batteri!

 

Er det mulig? Skal det virkelig bare holde UNDER ett døgn ved helt vanlig bruk - dvs litt snakking, litt sms, litt av og på pga flyreise samt spille et spill i 3-4 min?

 

Eller er det noe gærnt? Den gamle 910i holdt da mye mye lengre.

 

Noen erfaringer? Må jeg slå av noe for å få den til å roe forbruket litt, eller skal den virkelig spise batteri som andre spiser digg? :no:

 

Må legge til at den er helt ny og at jeg ikke har fått satt meg ordentlig inn i den enda, men synes dette er utrolig rart. På nettsidene står det jo at standby-tiden er 400 t feks.

6901959[/snapback]

 

Jeg har nå slått av 3G på min 990 da det hevdes at batteriet holder flere ganger lenger mellom hver lading. Har lite behov for 3G så for meg er det greit nok.

Endret av Quicken
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har vært ekstremt heldig med batteriet på min P990i. Det er fulladet etter maks 2 timer. Ofte opp i 80 % etter én time. Når batteriet er fulladet, holder det to dager. Da bruker jeg telefonen en del. UMTS står på hele tiden og mobiltelefonen er slått på hele døgnet. Jeg hører kanskje på musikk med mobiltelefonen i gjennomsnitt 1 til 2 timer om dagen, er på nettet 30 minutter til 1 time hver dag, i tillegg til at mobiltelefonen henter e-post i ny og ne. I tillegg bruker jeg mobiltelefonen til alt det vanlige. Sende meldinger, ringe osv. At den holder to dager med det forbruket, syns jeg er veldig bra. Lurer på hvordan kapasiteten hadde vært med et BST-34 batteri ;)

Lenke til kommentar

Sitter å ser på timeglasset mens telefonen installerer Norsk språk etter oppdateringen. Pussig att den nye FW kom i dag, for i dag hadde jeg bestemt meg for å levere tlf tilbake til butikken. ( siden tlf hang seg opp 4 ganger på ett par timer )

Nå er installasjonen ferdig....Må teste litt, kommer tilbake etterpå.

 

 

 

ooohhh...er det så  forstå at den er tilgjengelig allerede? Noen som har lastet ned og testet?!?

 

Tom

7627287[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...