Gå til innhold

Norsk musikk til amerikansk 18-åring


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Saken er slik at jeg skal være utvekslingsstuden i USA nå, og må ha med en liten gave til "broren" min. Tenkte jeg skulle gi han en cd, men jeg aner ikke hva slags. Han liker 70 og 80 tallsrock. Når jeg tenker norsk musikk, tenker jeg black metal og jeg er ganske sikker på at det ikke passer for han.

 

Har tenkt litt på Madrugada, men har noen et bedre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken er slik at jeg skal være utvekslingsstuden i USA nå, og må ha med en liten gave til "broren" min. Tenkte jeg skulle gi han en cd, men jeg aner ikke hva slags. Han liker 70 og 80 tallsrock. Når jeg tenker norsk musikk, tenker jeg black metal og jeg er ganske sikker på at det ikke passer for han.

 

Har tenkt litt på Madrugada, men har noen et bedre tips?

6669977[/snapback]

 

Stage Dolls eller Return. :woot:

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Saken er slik at jeg skal være utvekslingsstuden i USA nå, og må ha med en liten gave til "broren" min. Tenkte jeg skulle gi han en cd, men jeg aner ikke hva slags. Han liker 70 og 80 tallsrock. Når jeg tenker norsk musikk, tenker jeg black metal og jeg er ganske sikker på at det ikke passer for han.

 

Har tenkt litt på Madrugada, men har noen et bedre tips?

6669977[/snapback]

 

Jeg ville gått for Black Metal :) Mulig han ikke liker det, men du gir han hvertfall et innblikk i Norsk musikkhistorie :)

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt med litt av hvert selv om han har sagt han liker 70-/80-talls-rock.

- Röyksopp

- Ralph Myerz and the Jack Herren Band

- Lumsk

- Kaizers Orchestra

- Turboneger

- Black Debbath

- deLillos

- Tommy Tee eller Klovner i Kamp

- Morten Abel

 

Edit:

- Ugress

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

6669977[/snapback]

Jeg ville gått for Black Metal :) Mulig han ikke liker det, men du gir han hvertfall et innblikk i Norsk musikkhistorie :)

6670002[/snapback]

 

Enig i detta..ett par album som har en veldig norsk sound men som ikke er veldig ekstreme.

 

Ulver - Kveldssanger

Storm - Nordavind

 

Ellers så må disse nevnes når det er snakk om norsk rock

 

Raga Rockers

Jokke

Dum Dum Boys

TNT

Seigmen

Motorpsycho

Seigmen

 

Til slutt vil jeg ta med en personlig favoritt, det er ett amerikansk band, men har de har en norsk vokalist, Kamelot

Endret av Shen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...