Gå til innhold

Norsk musikk til amerikansk 18-åring


Ustedalen

Anbefalte innlegg

For min egen del hadde jeg valgt Black Metal, siden det er min form for musikk. Men nå er amerikanske litt mer innsnerva og redd denne musikksjangeren, så det vil muligens gi et helt feil inntrykk av meg hvis det første jeg gjør er å gi Paul en black metal cd. Uansett så er jeg ganske sikker på at han ikke liker metal.

 

Nå skal det også nevnes at jeg bor på Geilo, og at vi ikke har de største platebutikkene å velge i. Den beste butikken er vel den lokale fotobutikken. Derfor tenker jeg at de ikke har så mange album slik som Lumsk eller Gåte. Men det er en stor mulighet for at de har Madrugada eller Kaizers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal det også nevnes at jeg bor på Geilo, og at vi ikke har de største platebutikkene å velge i. Den beste butikken er vel den lokale fotobutikken. Derfor tenker jeg at de ikke har så mange album slik som Lumsk eller Gåte. Men det er en stor mulighet for at de har Madrugada eller Kaizers.

6671148[/snapback]

Bestill på internett, raskt enkelt og relativt billig. Ellers mener jeg de beste forslag så langt er TNT & Stage Dolls med tanke på beskrivelsen av fyrens smak.

Lenke til kommentar

Synes ikke Kaizers Orchestra er noe dårlig valg. Bra musikk, omparock, med norsk tekst (stort sett) og Kaizers har jo slått an i utlandet så langt. Det nye livealbumet Live At Vega kan være et fint valg, i og med at du stort sett får det beste fra alle platene deres, samtidig som Kaizers er kanon live. Ellers er Maestro og Ompa til du dør alternative valg. ;)

Lenke til kommentar

Seigmen, Gåte og Kaizers. Som sagt, hvorfor skal amerikanere gidde å høre på norsk musikk med engelske tekster når de har tusenvis av band som gjør akkurat det samme (og ofte bedre) i USA?

 

Disse banda er riktignok ikke 70 og 80-tallsrock, men det kan jo hende han liker dem for det.

 

Sondre Lerche er forøvrig relativt populær i USA allerede. Du får platene hans i de fleste platesjapper, han har til og med holdt en intimkonsert i den lokale Sonic Boom-platebutikken i nabolaget jeg bor i i Seattle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...