Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke lest gjennom hele tråden, så det kan hende jeg gir dere info som allerede har blitt skrevet her... Men det ser ut til at Playstation 3 kommer 30 mars (2007) i Europa, ifølge bloggen I4U.

 

Ryktene sier  at den allerede  vil komme 3 mars.

Kilde: http://ps3.blogg.no/161206142411_rykte_ps3...opa_3_mars.html

 

 

 

Link

7666025[/snapback]

 

 

er det slik at det er en form for gamerpoints på ps3? :p mener jeg har lest det et sted :)

7670891[/snapback]

 

Var meingen at det skulle komme, men det ble ikke no av. Husker ikke hva det skulle hete, men vet vi har hatt en diskusjon om akkurat dette.

Lenke til kommentar

Både 3. mars, 10. mars og 30. mars har vel vært aktuelle slippdatoer. Men det bør ikke gå lang tid før vi får en offisiell dato fra Sony nå, hvertfall hvis de faktisk har tenkt å slippe PS3 i mars. :)

 

Edit: Det er hvertfall ganske klart nå at maskinen ikke blir utsatt utover mars, slik mange rykter har hevdet:

 

"It's time to put a halt to those incessant rumors that there will be yet another delay for the release of the PS3 to Europe this March. Says Jack Tretton, SCE's chief executive, "We're equally strong in all three markets. We can't afford to sacrifice any one of them."

 

Putting stress to the point that they are hellbent on finally getting their next-gen out there, the company remains firm that the March launch will definitely push through. No catch or anything there. Sony's Euro chief dismisses the rumors of delay, saying that it is "without foundation."

 

Well, this certainly is a good news to those awaiting fans in Europe. With only a couple of months to go, they'll soon join in the PS3 map. Hold on tight, guys!"

 

Link: http://ps3.qj.net/PS3-definitely-marching-...pg/49/aid/78589

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Ang. lansering så står det på denne siden at opplysningene som legges inn vil bli slettet senest 1 April 2007.

Det ville jo vært rimelig dumt å slette denne informasjonen om ikke konsollen var lansert....

Det internasjonale finansåret begynner foresten også 1 April.

Endret av L.Arve
Lenke til kommentar
dere som har kjøpt ps3 fra usa eller japan er stikk-kontakten det samme om er strøm tillførlselsen den samme? mener at japan har 110V og vi har 220V... funker den fint? :):p

7690644[/snapback]

Alle PS3 har selvregulerende PSU og takler alt fra 100v til 240v.

7697947[/snapback]

ok! takk for svar :) gleder meg! :thumbup: luve PS3 :):) :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva PS2 kostet da den ble lansert?

7700008[/snapback]

Jeg betalte 4600,- for min og fikk den utlevert 23 November 2000. (dagen før lansering!!)

7700605[/snapback]

 

Om vi benytter konsumprisindeksen, får vi følgende tall:

Resultat av utregning

 

4600 kr. i november 2000 tilsvarte 5103.93 kr. i desember 2006.

Dette tilsvarer en prisstigning fra november 2000 til desember 2006 på 11.0 prosent.

 

Merk!

Beregningene viser utviklingen i kroneverdien når en tar utgangspunkt i konsumprisindeksen. Beregningene viser ikke hva enkeltvarer bør eller skal koste når prisen reguleres med konsumprisindeksen.

Kilde: Statistisk sentralbyrå

 

Det betyr rett og slett at den kommende PS3 60GB som er annonsert til 5495,- hos Komplett er knappe 400 kroner dyrere enn hva PS2 var ved lansering..

 

Forferdelig dyr ikke sant? ;) Trodde ikke det..

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Er det noen som vet hva PS2 kostet da den ble lansert?

7700008[/snapback]

Jeg betalte 4600,- for min og fikk den utlevert 23 November 2000. (dagen før lansering!!)

7700605[/snapback]

 

Om vi benytter konsumprisindeksen, får vi følgende tall:

Resultat av utregning

 

4600 kr. i november 2000 tilsvarte 5103.93 kr. i desember 2006.

Dette tilsvarer en prisstigning fra november 2000 til desember 2006 på 11.0 prosent.

 

Merk!

Beregningene viser utviklingen i kroneverdien når en tar utgangspunkt i konsumprisindeksen. Beregningene viser ikke hva enkeltvarer bør eller skal koste når prisen reguleres med konsumprisindeksen.

Kilde: Statistisk sentralbyrå

 

Det betyr rett og slett at den kommende PS3 60GB som er annonsert til 5495,- hos Komplett er knappe 400 kroner dyrere enn hva PS2 var ved lansering..

 

Forferdelig dyr ikke sant? ;) Trodde ikke det..

7701006[/snapback]

 

det er rimelig lite relevant at PS2 kosta det i 2000 og da er der greit at PS3 koster det dobbelte av konkurrentene sine.... PS3 er fortsatt over priset..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
det er rimelig lite relevant at PS2 kosta det i 2000 og da er der greit at PS3 koster det dobbelte av konkurrentene sine.... PS3 er fortsatt over priset..

7701161[/snapback]

Er den nå det?

 

Jeg forstår ikke denne sytingen om at PS3 er så dyr.

For, ja si 6000,- da, får man 60GB konsollen med trådløs kontroller, ladekabel, minnekortlesere, trådløst nettverk, nettverkskabel og muligheten til å spille av et next-gen DVD format. (Blue Ray)

I tillegg må man ha enten en HDMI eller en composite kabel og ett headsett.

(200,- NoName blåtann gjør susen)

 

Hva må man ut med for å ha samme mulighetene med en Xbox 360?

Konsoll: 3300,-

Trådløs kontroller: 350,-

Play & Charge kit: 150,-

Trådløs nettverksadapter: 650,-

HD DVD Spiller: 1900,-

 

Så en konkurerende Xbox konsoll kommer på ca. 6350,-.

Syns prisene ser temmelig like ut jeg da...

(spill kommer i tillegg, men de nye spillene koster ca det samme til begge konsollene)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva hvis du ikke vill ha alt det der da? dette er vell en spille (spille) maskin, og en mulighet til media, hvis man vill..

 

360 har man et valg om man vill betale 2000kr , 3000kr eller 6000kr.

 

premium har alt det 60GB PS3 har bortsett fra noen små ting, til 3000kr.

så ja den er overpriset, og null valg muligheter. med PS3 har man 2 valg, liten Hd eller stor hd...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...