Gå til innhold

Tilbyr bærbar til under 4000


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579
Vi selger også Happy Care forsikring som dekker ALT unntatt softwarefeil.

 

Knus pc`en din og få en ny, søl Cola på den, alt dekkes :)

 

Var en kunde som kom innom her med en mobiltelefon som var knust i småbiter, dog av en gressklipper, han fikk ny.

6660281[/snapback]

 

"Vi selger også...."

 

Har dere begynt å bruke forumet for reklame? Sleipt, men ikke uventet, og i tråd med resten av moralen til Elkjøp, etter god gammel Bjønnes-stil. (Noen burde fortsatt i fars fotspor, og fortsatt å koke såpe.)

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi selger også Happy Care forsikring som dekker ALT unntatt softwarefeil.

 

Knus pc`en din og få en ny, søl Cola på den, alt dekkes :)

 

Var en kunde som kom innom her med en mobiltelefon som var knust i småbiter, dog av en gressklipper, han fikk ny.

6660281[/snapback]

Ja, dere prøver å selge slik "forsikring" til meg også hver gang jeg kjøper noe elektrisk, men det meste dekkes strengt tatt av innboforsikring(i varierende grad etter hvilken man har). Og jeg mener; dersom jeg søler Coca Cola på DVD-spilleren, TVen eller PCen så fortjener jeg nesten å måtte kjøpe en ny(passende straff for en slik dumhet). Og dette er jo god butikk for elkjøp, den koster vel 300.-(eller noe sånt) og dersom så mange som 1/50(sannsynligvis færre) benytterdenne forsikringen, så håver elkjøp inn ganske mange ekstra kroner omtrent uansett hvilken gjenstand de må erstatte. En vanlige mobiltelefoner koster 2-3000kroner i utsalg, den reele kostnaden mht forsikringen er jo lavere fordi elkjøp blant annet ikke betaler profitt til seg selv? Nå gjelder jo dette det aller meste av forsikring da, men denne tar kaka, men mulig jeg hadde vurdert det dersom jeg kjøpte en stor LCD TV med veggfeste til 20-30k :)

Lenke til kommentar
Jeg ville ivertfall ikke kjøpt noe slikt. Den har delt grafikkminne så ytelsen blir elendig. Hadde den heller hatt Radeon X200M med eget minne eller lignende så hadde den vært et godt tilbud. Da hadde ytelsen vært brukbar til alt utenom krevende spill.

6653764[/snapback]

Studenter har i utgangspunktet behov for en maskin til tekstbehandhling o.l. Ergo er dette et godt tilbud for studenter. De som ønsker å spille må selvsagt se etter pc med bedre specs. Spilling er ikke definert som studentarbeid. :)

Lenke til kommentar
det stod i et brev fra vidregående skolen der jeg skal gå, at maskinen måtte ha minimum 512mb ram, og et ekspanderingslott (for oppgradering av minne)

6692970[/snapback]

 

Ja jeg postet jo den listen med kravene som endel skoler har til laptopene.

 

Gidder du å se om det samme stod hos deg?

6697781[/snapback]

 

Klart jeg gidder :)

 

-CPU for mobilt bruk, fortrinnsvis med to-kjerne teknologi

-4 timer batterilevetid ved normal bruk

-Nettverkskort både for

fast nettverk (100/1000 Mbit ethernet)

trådløst nettverk (støtter IEEE 802.11b, IEEE 802.11g)

-CD/DVD leser og brenner

-40 Gb harddisk

-512 Gb internminne samt en ledig sokkel for utvidelse.

-Skjerm: 15” SXGA 1400x1050 av god kvalitet mht. punkt-tetthet, lysstyrke og kontrastforhold

-lydkort

-3 stk USB-2.0-tilkoblinger

-Firewire tilkoblinger

-utgang for ekstern skjerm

-vekt mindre enn 3.0 kg

-Peker-enhet skal være inkludert (plate, styrepinne eller begge deler)

 

Virker som om skola utelater noen av kravene du postet tidligere...det her arket som dette stod på var stiftet fast til et annet ark der det stod om forskjellige greier og grunner til at man måtte ha bærbar pc på skolen nå...fordeler, ingen ulemper(eller?)

Lenke til kommentar

Uffda, spontane omstarter, rare pipelyder, lykkeønskninger fra "lada-fabrikken" i oppstarten og en batteritid på stusselige 1 time var værre enn jeg hadde forestilt meg. Sånn skal det jo absolutt ikke være selv om prisen er lav. Nei, det er kanskje like greit å styre unna og slippe ukentlige turer til Elkjøp for å reklamere.

Lenke til kommentar

Ser Dell selger Inspiron 6400 med Core Duo 1,6 GHz, 1 GB RAM, DVD-brenner, WinXP og 1 års henteservice til 6990,- nå. Dette med bedre design, skjerm, trådløst nett etc. som også er bra nok for Vista. Da synes jeg ikke denne er så eksepsjonelt billig lenger. Tror man vil tjene inn de 3000 ekstra kronene i lengden.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Den Advent laptop'en fra Elkjøp er den samme ei veninne av meg kjøpte for et par uker siden. Jeg tror den virker helt fint til hennes bruk,men fikk en bitter smak i munnen etter jeg leste den testen. "Lykkeønskninger fra Lada fabrikken"..tja,kanskje det står at den er "Plug'N'Pray ready"!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

kjøpte en advent 2083 for et år siden og det er bare en ting å si dette er en bærbar som du må ha plugget inn hele tiden for skal du kjøre på batteri så er skjerminnstillingen alt for lyssvak så du må justere opp lysstyrken og da holder batteriet 30 min maks . en annen ting er at du kan vri tastaturet som en klut .det er bare en ting å si ikke kjøp denne dritten her.det er bedre og legge på en tusenlapp eller to så dere har en pc som varer lenger. den blir veldig varm og støyer en del

 

 

hilsen fra en som har kjøpt katta i sekken :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

haha! :!:

 

Jeg kjøpte første laptop (et 3082 eksemplar) for over et år siden, og den fungerer flott fortsatt :) til tross for mange knas inni PC-bagen mot gulvet i skolebussen, og alle omtalene jeg leser om.

 

Har installert en rekke Linux-distroer på den (og naturlig nok fjernet XP-retail partisjonen) i tillegg til egen XP corp fra jobben. Ingen harddisk-kræsj til nå.. som jeg egentlig venter på hele tiden.

 

Ting jeg har forandret siden jeg kjøpte den:

- En "kjølebrikke" for chipsettet i laptopen fjernet jeg, siden den slang fram og tilbake fordi den hadde løsnet pga varmeutviklingen. Termisk lim tror jeg den var festet med av noe slag.

- Byttet ut 256MB brikken med en 512MB som jeg kjøpte senere. Angrer kanskje litt på at jeg kunne spart noen kroner her mtp 3083 utgaven med 512 RAM og integrert WLAN.

 

Batteriet skal jeg være enig i suger, men selvsagt som forventet. I denne stund holder det en 20-30 min oppladet ved aktivt arbeid på laptop uten noen form for strømbesparelse (svakere lys på skjermen, som ikke sparer mye strøm)

 

Den er varm, ja, det skal folk vite. Men i motsetning til andre Acer PC-er jeg finner alle andre på skolen har, finner jeg min PC som et røverkjøp (heldig?) mtp størrelse.

 

Tastaturen har jeg heller ikke noe imot. Det er rask og enkelt å skrive på, og fungerer utmerket! Det har ikke løsnet noen knapper etter 2 år med heftig, og i mange tilfeller hard skriving.

 

DVD/CD-RW er akkurat hva jeg behøver også :) Brenne CD og se DVD-er. Brenne DVD-er gjør jeg jo selvsagt hjemme.

 

Alt i alt virker det som om jeg har vært unaturlig heldig som jeg tar alle tester og andre tilbakemeldinger til tanke. Var klart til å få reklamert PC-en etter noen uker til og med, siden jeg visste på forhånd at dette måtte nok bli noe bruk-test-og-kast saker jeg fant meg.

 

Har ennå ikke vært på Elkjøp å ordnet noenting på den. Bruker en Asus 167-USB dogle som jeg er meget fornøyd med (god aircrack-ng støtte i Ubuntu). Xcompmngr har jeg også fått til å fungere på SiS 741 integrerte (les dritt) skjermkontrolleren. Lite driver støtte, men jeg var sjokkert over for ikke så lenge siden å få kiba-dock til å gå glatt. (Beryl var selvsagt som forventet, helt håpløst)

 

Den har 4 "hotkeys". 2 for opp og ned volum og en for E-post og den siste for nettleser. Perfekt! Ikke en masse reklamestickers over hele laptopen jeg finner hos andre produsenter.

 

Den har Analog-ut. Kjempekjekt :D Brukte den mye på IKT-året i fjor.

 

Har byttet om pådeler og testet harddisker i PC-en, støvsuget, og åpnet alt som finnes og satt den sammen igjen.

 

Fra fjordåret satt jeg å redigerte en rekke bilder i PS2, uten problemer. Kun de vanskeligste effektene krevde noe.

 

"Snu-opp-ned=restart" har jeg aldri opplevd. Heller ikke noe lignende :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...